Gå til innhold

A64 Winchester OC resultater

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste jeg har gjort for å nå den hastigheten er å sette VCore til maks (1.55V +10%), droppe HT til 3X og minne til 2,5.3.3.7

Deretter var det bare å øke FSB med 10MHz i gangen inne i BIOS, boote og sjekke om det var stabilt. Når jeg nådde 280MHz hang den i BIOS, og jeg begynte å justere ned to og to MHz i gangen. På 278MHz FSB kunne jeg boote inn i Windows, men den var på ingen måte stabil.

-KJ

Lenke til kommentar

Jeg har et forhåpentligvis enkelt spørsmål. Jeg skal nemlig kjøpe meg en Winchester 3200+ og MSI K8N NEO2 Platinum snart. Men midlertidig kommer jeg til å bruke min gamle 2x512mb Corsair value select ram, som maxer ut på 207mhz (default timings)

Vil det være raskere å kjøre f.eks 200mhz FSB og 5x HTT=1000mhz, eller 207mhz FSB og 4x HTT=828?

Endret av BadLoser
Lenke til kommentar

Endelig fikk jeg min 3000+ Winchester i hus. Venter fortsatt på hovedkort og diverse andre deler så jeg benytter sjansen til å få noe input på batchen: CBBFD 0437WPFW. Noen som har noen anelse om hvorvidt jeg kan forvente store tall fra denne prosessoren? Jeg kommer forresten til å bruke en Thermalright SLK-948U med denne viften på.

Jeg fant kun en på nettet med lik batch, men det var riktignok en 3500+ og klarer ikke å tyde hvilken kjøling han bruker.

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar

Etter noen timer med prøving og feiling klarte PC'en å boote på 2520 MHz (280x9) @ 1.600 V. Varmeutviklingen er ikke noe problem da temperaturen ligger på rundt 50 grader ved full load. Der i mot lurer jeg på hvor høyt det er forsvarlig å sette Vcore med tanke på skade på prosessoren?

EDIT: Er det andre med K8N Neo2 som opplever at spenningen på Vcore som vises i HW-monitor i BIOS, CoreCenter og CPU-Z er mye lavere enn det man setter den til? Jeg håper feilen ligger i BIOS og ikke i strømforsyningen - håper derfor andre også er "plaget" med dette :)

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar
Hva med BallistiX, noen som har noen gode forslag?

Jeg er meget fornøyd med mine brikker, OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2. Jeg har testet mine på DDR560 @ 2.5-3-3-10 @ 2.85V, som så ut til å fungere fint. Har desverre ikke testet stabiliteten grundig nok enda.

Ellers har jo Anandtech rikelig med tester du kan bla igjennom.

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar

EDIT: Er det andre med K8N Neo2 som opplever at spenningen på Vcore som vises i HW-monitor i BIOS, CoreCenter og CPU-Z er mye lavere enn det man setter den til? Jeg håper feilen ligger i BIOS og ikke i strømforsyningen - håper derfor andre også er "plaget" med dette

De undervolter litt :| kjent problem ;)

Lenke til kommentar

Samma greia på mitt kort.

For dere her som har AMD 939 3000 Winchester. Kunne dere ha lasta ned programmet Central brain identifier.

Link : http://www.majorgeeks.com/download3538.html

Så kan vi sammenligne cpuene og hvilke batcher vi har :D

Prosessor core: Winchester Version: 3.1

Generation : 15.0 Model : 15.1

Revision : DH8D0

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
EDIT: Er det andre med K8N Neo2 som opplever at spenningen på Vcore som vises i HW-monitor i BIOS, CoreCenter og CPU-Z er mye lavere enn det man setter den til? Jeg håper feilen ligger i BIOS og ikke i strømforsyningen - håper derfor andre også er "plaget" med dette

De undervolter litt :| kjent problem ;)

nei, de bruker dynamic volting. dvs at den har en max volt oxo forer den bare så mye volt som er nødvendig.

karl: samme her... vill pr rating jeg har da :D

Endret av Messerschmitt109
Lenke til kommentar

Kanskje litt feil sted å spørre, men det er mange som har samme oppsett som meg her og bruker cpuz titt og ofte så jeg tar sjansen..

Har noen av dere opplevd at cpuz sier minnet ikke kjører dual-channel men single? Hvilke plasser bruker dere? I bruksanvisningen så er dimm1 og dimm3 anbefalt (hos meg er de grønne)..

Har MSI K8N NEO2 Platinum, amd 64 winchester og OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2.

Lenke til kommentar

Nå sitter jeg her med nyinnkjøpt Winchester, og da skader det jo ikke å prøve å overklokke litt...

Er det noen som har et tips til innstillinger?

Å bare skru opp FSB så høyt jeg klarer er vel ikke særlig smart? (skader ikke det annen hardware som f.eks. harddisk?).

Finnes det noen skikkelige guider for hvordan de andre instillingene bør justeres?

I MSI core center, hva skal den Auto knappen være godt for? Jeg trykket på den, og da skrudde den opp FSB gradvis helt til maskinen frøs.. :roll: (på ca 2200mhz tror jeg)

Hardware:

MSI K8T NEO2 FIR

AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939

Corsair Value S PC3200

Zalman reserator vannkjøling (tempen er ca 45 ved slutten av dagen)

miCro: På mitt hovedkort er det dimm2 og 4 som må brukes... Sikker på at det ikke er slik på ditt også?

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...