Gå til innhold

A64 Winchester OC resultater

Anbefalte innlegg

Har hørt at de som ikke bruker booster osv, bare vanlig klokking med luft ofte topper på 2,8. Selvfølgelig mange som ikke kommer så langt å da, men virker litt som om dette er "maks" uten ekstrautstyr, modding osv.

JimRamse: hvor langt har du klart å dra rammen? Ser du kjører 5:6 (166), så lurte på hvor langt du har testa på 1:1 (200). Og kjører du 1T eller 2T?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke sjangs til å klare 1:1 på minne. Solgte minnet mitt idag, etter å ha kommet over ett annet minne som klarte strammer timings ved samme hastighet. Skal jeg kjøre 1:1 må jeg ha ræva timings, så tror det lønner seg å kjøre med devider. Kjører selvsagt 1t. Minnet mitt går nå på 255 2.5 -3 -3 10 1t. Funker bra det. Klarte 30 sek på SuperPI, så må si meg fornøyd.

Lenke til kommentar
Har ikke sjangs til å klare 1:1 på minne. Solgte minnet mitt idag, etter å ha kommet over ett annet minne som klarte strammer timings ved samme hastighet. Skal jeg kjøre 1:1 må jeg ha ræva timings, så tror det lønner seg å kjøre med devider. Kjører selvsagt 1t. Minnet mitt går nå på 255 2.5 -3 -3 10 1t. Funker bra det. Klarte 30 sek på SuperPI, så må si meg fornøyd.

Jeg venter på OCZ pc4200 platinum :D De skal klare fsb300 (ddr600) 1t 2.5-4-3-10 :D

Lenke til kommentar

Når dere klokker og har en FSB på 260-300 Mhz, blir ikke hovedkort chipset for varmt da? Kjøleren på MSI NEO2 kortet er ikke akkurat stor, og har lite goop har jeg lest, så må bli sinnsyk varm! Klarer virkelig MSI kortet 300 fsb Prime95 stabilt uten å gjøre noe med kjøleren på chipsettet?

Lenke til kommentar

Må si jeg er fristet til å bygge meg ett Winchester system (igjen). En 3000+ gir sinnsykt mye for penga hvis den klarer 2.5-2.7 Ghz stabilt! Men så stopper noen bare på 2.3 Ghz også, og det er kjipt.

JimRamse hvor kjøpte du din fra? Og hvorfor byttet du ut dine gode OCZ brikker med GeiL brikkene?

Lenke til kommentar

Fordi OCZ mine ville ikke kjøre 260 på cl.2.5 -3 -3 -10 Jeg måtte kjøre de på cl.2.5 -4 -3 -10. Med den nye Geil brikkene klarer jeg å kjøre cl.2.5 -3 -3 -10. Ytelsesforskjellen er ikke stor, men alt hjelper. Oppgraderingen kostet meg heller ingenting, da jeg fikk de Geil brikkene billig. Både OCZ brikkene å de nye Geil brikkene mine er TCCD chips, så hvilkne av de som er best kommer helt an på flaksen.

Jeg kjøpte CPU på PSData, men tror ikke det er flere ledige. Hvis det er, så kan ihvertfall ikke jeg garantere at den går like langt. Tror jeg var veldig heldig med min :D

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Har du vurdert disse?

-KJ

Lenke til kommentar

Nei. Hvis det er TCCD chips, som det antagligvis er, så er det ikke forskjell. Da er det bare hellet som teller. Men det er klart at ofte er de beste "chippene" brukt til PC4400 å oppover, så man kan jo ha flaks. Uansett, tror ikke det er mulig å få 315FSB 1:1 stabilt uansett. Det sliter nok onboard memcontrolleren på winchesteren min med. Uansett, lønner seg ofte å ikke kjøre mest hastighet. Som regel blir timings dårlig da. Takke meg til 260 cl.2.5 -3 -3 -10 fremfor f.eks 300 cl.3 -4 -4 -10. Hvis jeg skulle prøvd noe annet minne, så hadde det blitt GSkill sine PC4400 brikker. De er de eneste i verden som garanterer 275 cl.2.5 -3 -3 -10. Men de er ikke å få tak i i Norge desverre. Disse er også TCCD chips.

Lenke til kommentar

Ja, men det betyr lite. Bare flaks som spiller inn. Det er samme chippene på de, så det skal ikke være noe forskjell. Samme som med CPU'er. Noen klokker bedre enn andre.

Jeg har nå testet både OCZ sine å Geil, å hos meg gikk Geil lengre. Enkelt å greit. Det du sier er det samme som å si at alle brikkene til OCZ skal klare det de gjorde i Anandtech sin test, noe de ikke gjør. Har lest flere tilfeller på XS av folk som ikke får OCZ brikkene sine stabile over 250 uansett.

Men for all del, hvis du kjøper OCZ brikker, eller jeg tester ett sett til, så kan det godt være de går enda lengre igjen. Sånn er det i dataverden. Man må ha litt flaks med seg.....

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Ja, men det betyr lite. Bare flaks som spiller inn. Det er samme chippene på de, så det skal ikke være noe forskjell. Samme som med CPU'er. Noen klokker bedre enn andre.

Jeg har nå testet både OCZ sine å Geil, å hos meg gikk Geil lengre. Enkelt å greit. Det du sier er det samme som å si at alle brikkene til OCZ skal klare det de gjorde i Anandtech sin test, noe de ikke gjør. Har lest flere tilfeller på XS av folk som ikke får OCZ brikkene sine stabile over 250 uansett.

Men for all del, hvis du kjøper OCZ brikker, eller jeg tester ett sett til, så kan det godt være de går enda lengre igjen. Sånn er det i dataverden. Man må ha litt flaks med seg.....

hvordan geil brikker har du specs og helst bilde geil har noen gull fargede brikker og noen sølv fargede med sån firkant på se på siden dems

Endret av MonkyBOY
Lenke til kommentar
Er det max klokk jevel?

Er CPU-Z´en din buggy, eller undervolter du CPUen din? Isåfall ville det jo ikke ha vært rart om du ikke kommer lenger enn 205*10 :p

Stemmer at den er undervoltet, se her for mer informasjon....

Så han kan nok trygt sette den opp til 1,5V hvis det ikke er veldig varmt nå da....

Lenke til kommentar
Er det max klokk jevel?

Er CPU-Z´en din buggy, eller undervolter du CPUen din? Isåfall ville det jo ikke ha vært rart om du ikke kommer lenger enn 205*10 :p

Hvem er det som har Winchester@2,9GHz? Og med en HTT på 322MHz, kan vel dette umulig være 1:1 CPU/RAM?

Niks. Det er ikke maks klokk. Maks på denne er 230MHz +/- et par MHz.

VCore står som default i BIOS, så det er nok HKet mitt som tar styringen her. ;)

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...