Gå til innhold

Alle disker og cdrom borte - hva skjer?

Anbefalte innlegg

Har en server som kjører WinXp pro. Står som fil/print/backupserver og går 24/7.

I dag var plutselig alle disker og cd-rom borte fra min datamaskin. Når jeg fyrer opp explorer, finnes de ikke der heller. Mappene som jeg har angitt som delt finnes imidlertid gjennom mine nettverkssteder. Kan også finne diskene når jeg bruker kommandolinje. Alt er der det skal i enhetsbehandling.

Har prøvd systemgjenoppretting, det fungerer ikke i det hele tatt. Får ikke gjenopprettet, selv om det er masse punkter å ta av. Første gangen jeg prøvde fikk jeg beskjed om at det var en annen bruker pålogget og at denne ville bli logget av hvis jeg kjørte gjenoppretting. Mulig dette har noe med at jeg har vært pålogget eksternt, men akkurat da var jeg inne lokalt og det er ikke angitt noen andre brukerkonti fra min side. Kan jeg være hacket? Er bak en hw-brannmur, mens serveren har kun kjørt sp2-firewall akkurat når dette skjedde grunnet problemer med en annen brannmur som var avinstallert akkurat da.

Ellers er Windows patchet etter boken, antivirus like så. Installasjonen er knapt 2 måneder gammel.

Forslag til løsning før jeg må reinstallere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*Kreativ bump*...eller mer info...

Prøvde Trend Housecall, men der fikk jeg bare beskjed om at det var "nothing to scan".

Repair install, ingen forbedring.

Men fant ut at jeg får tilgang ved å skrive stasjon: i adressefeltet da. Det er jo i det minste en liten framgang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...