Gå til innhold

Doom III was runing on R300


Anbefalte innlegg

LOS ANGELES--(BUSINESS WIRE)--May 24, 2002-- Id Software has chosen ATI's next generation graphics architecture as the platform for previewing their unbelievably realistic and much anticipated DOOM III at this year's E3 Expo.

 

ATI's chip was chosen because it offers the most advanced, high-performance graphics architecture to power the demonstration at E3 2002. DOOM III, scheduled for release in 2003, has been highly anticipated both as an unbelievable game and as a true measure of today - and tomorrow's - graphics architectures. Also highly anticipated, ATI's next generation product, scheduled for release this fall, will cement ATI firmly as a leader in the ultra-high-end 3D and gaming graphics market.

 

"ATI's next generation hardware has an ideal feature set for the DOOM III engine, and at the moment is the fastest platform to run the game on," said John Carmack, Chief Technical Officer & co-founder of Id Software, Inc.

 

"We want users to be blown away by their gaming experience," said Rick Bergman, Senior Vice President, Marketing and General Manager, Desktop, ATI Technologies Inc. "Our next-generation product will move gamers a quantum leap forward in realistic and immersive gaming. Gamer's won't just play DOOM III with ATI's next generation hardware - they'll live it."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når Doom 3 blei først vist frem på den mac messa, skrøyt ID av at allt geforce 3 kunne få ut av spillet dems...når sier de hvor nye r300 kan få ut av spillet...i morra sier dem hva neste generasjons skjermkort klarer og få ut av doom 3...

 

det er en (evig) sirkel som bare slutter når spillet blir gjitt ut...

 

Og kjenner jeg id rett vil spillet kunne kjøre på en 500mhz med geforce2...bare at grafikken blir litt dårligere...

 

Gleder meg forsåvidt også til doom3 kommer...(men ikke like mye som jeg gleder meg til UT 2003)

Lenke til kommentar

Alle fremdigige spill de neste 2-3 (kanskje 1-2) åra vil bygge på directx 8.0 og/eller 8.1 dette utnytter Geforce 3 og Radeon 8500 og oppover fult ut.

 

Så de spilla som kommer nå er opptimaliser for disse korta og vil gå fint. Går ut i fra at 1024*700 vil gå greit på DOOM 3 med Geforce 3 (da med minst 1Gh cpu) Kanskje 800*640 viss det er krise.

 

Mitt KYRO 2 vil ikke henge med :/ Det har ingen directx 8 instruksjoner og kan ikke benytte seg av "avbelastende" CPU/grafikk-"teknikker" (pixel-shader osv....)

 

Må vel kanskje få meg DOOM 3 når det kommer ut eller ?

Lenke til kommentar

Som vanlig vil vel id software spill kjøre best på nvidiakort når det komer ut. PGA drivere. Har sett ryktede specs til nv30, very very nice, og den støtter fullt DX9 OG OpenGL 2.0! En får håpe :smile: Vi får vel se i september oktober :smile: :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...