Gå til innhold

dårlig el-kontakt ecs551

Madsb

Anbefalte innlegg

hei.

Jeg har plutselig fått problemer med min ecs g551 (kjøpt hos multicom). Problemet er at det ikke oppnås kontakt når strøm pluggen puttes inn i pc'en. Hvis jeg presser pluggen forsiktig litt ned når den er inne i pc'en, så lader den. Så virker som det er blitt noe dårlig kontakt. Merkelige er at dette skjedde plutselig over natta, og pc'en har ikke fått noen støt eller skader. Er det noen som har opplevd noe lignende?

Lurer også på om noen vet ca hvor lang tid multicom bruker på reperasjoner. Bruker pc'en som student, og siden det snart er eksamen vil jeg helst ikke at den skal være borte i flere uker. Garanti tid i Norge er vanligvis 2 år, gjelder dette også bærbare pc'er? (fant ikke noe info om dette hos multicom)

Blir overlykkelig om noen orker å svare på dette!

mvh

Mads

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, kan godt svare på dette. Hadde en slik maskin før, og fikk akkurat samme problemet. Det viste seg at strømkontakten på hovedkortet var knekt. Maskinen ble sendt inn til Multicom, som ikke påtok seg garantiansvar fordi de mente dette var en brukerfeil. Jeg er ikke helt enig, men betalt ca 500 kr for å få den reparert. Dette skulle vistnok kun være betaling for arbeidet, og ikke for skifte av hovedkort. Men trolig kan du med litt krangling klare å få dette dekt på garantien/kjøpsloven i sin helhet.

Keep us posted på hvordan det går.

Håper dette oppklarte litt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...