Aalton Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 ok... jeg kan ikke si at jeg har lest noe om det... men du har sikert rett... Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) En ting til når det gjelder etableringsprisen:Hos Telio må man ha/ kjøpe en ruter i tillegg. Har man ikke det må man ut med kr 800+ for en ruter... TeleVoip har innebygd ruter (for en tilkobling) i sitt adapter. Nei, man må ikke det. Adapteret fra Telio kan enten få en IP adr. eller man kan sette statisk. Så man trenger bare en switch eller få tildelt en IP adr. fra f.eks en server ved hjelp av NAT eller ICS. Spørs litt hvordan IPS man har. Jeg tildeler ip fra server til Telio boksen, og en arbeidstasjon. Endret 15. november 2004 av B-QL Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 takK, for at klarnet opp i dette... jeg lurte faktisk litt på det der... for meg så virker det som teleVOIP er billigrei helheten i forhold til telio! ?? Lenke til kommentar
ves80 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 En ting til når det gjelder etableringsprisen:Hos Telio må man ha/ kjøpe en ruter i tillegg. Har man ikke det må man ut med kr 800+ for en ruter... TeleVoip har innebygd ruter (for en tilkobling) i sitt adapter. Nei, man må ikke det. Adapteret fra Telio kan enten få en IP adr. eller man kan sette statisk. Så man trenger bare en switch eller få tildelt en IP adr. fra f.eks en server ved hjelp av NAT eller ICS. Spørs litt hvordan IPS man har. Jeg tildeler ip fra server til Telio boksen, og en arbeidstasjon. Beklager at jeg ikke nevnt switch eller server, men poenget mitt var at man kanskje ikke hadde dette ekstra som kreves, og at man derfor bør regne med litt ekstra kostnader til det. Jeg har en venn av meg som har telefon fra Telio, mens jeg har fra TeleVoip. Her kommer hvor mye vi har betalt: Telio: Adapter kr 495,- Ruter kr 795,- Kr pr. mnd.: 159,- TeleVoip: Adapter kr 598,- (åpningstilbud inkluderte ringing for 100,- kr) Ruter kr 0,- (inkludert i adapteret) Kr pr. mnd.: 40,- (basert på mitt forbruk) Jeg har ikke merket noe på lydkvaliteten mellom de to alternativene, men jeg har hatt problemer med å ringe ut til tider, det har ikke han med Telio-adapter hatt. Når vi snakker med hverandre så merker vi godt at det er forsinkelse når vi prater, det hender derfor vi prater i munnen på hverandre.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå