Jon A. Feet Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Har et slags belegg på deler av innsiden av slangen i vannkjølingen min. "Belegget" er hvitt, og "frynsete", jeg tror det kanskje kan være en form for alger(?). Det som dog er rart er at det er brukt AC korrosjonsbeskyttelse og batterivann (destillert vann). Har og hatt i UV tilsetning, og fra AC. Det som er forholdsvis rart er at jeg ikke har "hatt i noe rart", så jeg forstår ikke hvordan disse algene eller hva det enn er har oppstått. Slangen som brukes er Primoflex 3/8" fra coolnsilent.no Derfor lurer jeg på hva jeg kan gjøre for å få fjernet belegget? Håper på en løsning der jeg slipper å skifte vann. Finnes det noe jeg kan sette til vannet? Evt. mer AC korrosjonsbeskyttelse? Har kun brukt den mengden som stod på flasken. Hadde ikke dette problemet med mine gamle kuriyama slanger. Any ideas? Har ingen problemer med høy temperatur. Lenke til kommentar
klikko Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 tror nok dette kommer av uv tilsettningen gitt Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Nei, så informativt at du "tror" det........ Edit: Mei --> Nei Endret 23. november 2004 av Jon A. Feet Lenke til kommentar
Full Metal Jacket Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Mei, så informativt at du "tror" det........ det kommer fra uv saken er ikke annet det kan ha kommet fra om du ikke har hatt i noe "rart" Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Gå på en dyrebutikk å kjøp algedrepende middel (blankt) så løser du problemet. Er ikke noe falig, bare ikke la det gro for langt. Da har du snart aquarefisk også Lenke til kommentar
Full Metal Jacket Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Er ikke noe falig, bare ikke la det gro for langt. Da har du snart aquarefisk også :!: Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Mei, så informativt at du "tror" det........ det kommer fra uv saken er ikke annet det kan ha kommet fra om du ikke har hatt i noe "rart" OK, jeg sa ikke noe på at det kunne komme fra UV tilsetningen, men det var liksom litt dårlig med begrunnelse for utsagnet synes jeg..... Lenke til kommentar
klikko Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 blir liksom ikke så veldig motivert å hjelpe deg når du er så hyggelig tilbake... grunnen til at jeg skriver "tror" er vel fordi jeg faen ikke kan vite alt vettu... det skjedde meg liksom...så derfor tror jeg det kommer fra uv-tilsettningen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå