Gå til innhold

Irriterende vibrasjon fra PCen

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten Shuttle XPC som står på bordet og surrer, den lager en irriterende vibrasjon som bygger seg opp iløpet av noen sekunder og så blir gradvis borte iløpet av noen sekunder. Vibrasjonen setter seg i hele PC bordet og det blir selvfølgelig en ulyd på toppen av det hele. Det kommer og går og kommer og går hele tiden med jevn ivtervall, så det er ikke lett å overse.

Har bare CPU viften bak, PSU vifte og 3Dkort vifte som går og ellers så er det 2 harddisker og en DVD brenner montert, jeg finner ikke ut hvor vibrasjonene dannes og det er veldig irriterende, er det noen punkter jeg bør sjekke ekstra nøye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har funnet ut at jeg skal bygge en egen PC til "internett bruk" og en til gameing. Grunnen er at PSU, Harddisker, 3Dkort og CPU produserer for mye varme i den lille Shuttle kassen.

Dessuten er dette 4 harddisker av merket Western Digital som bråker noe helt forferdelig, husk at en sånn Shuttle står på bordet helt opp i ørene på deg og bråker, ikke noe som dyttes langt under skrivebordet (sånn som miditower) akkurat.

Blir å bygge en miditower "Gameing PC" med vannkjøling så jeg slipper å ha 3 harddisker (+ekstern DVD brenner og ekstern harddisk) på Suttle'n. Blir en fin HTPC når jeg setter den i nettverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...