Launch Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Jeg har en liten Shuttle XPC som står på bordet og surrer, den lager en irriterende vibrasjon som bygger seg opp iløpet av noen sekunder og så blir gradvis borte iløpet av noen sekunder. Vibrasjonen setter seg i hele PC bordet og det blir selvfølgelig en ulyd på toppen av det hele. Det kommer og går og kommer og går hele tiden med jevn ivtervall, så det er ikke lett å overse. Har bare CPU viften bak, PSU vifte og 3Dkort vifte som går og ellers så er det 2 harddisker og en DVD brenner montert, jeg finner ikke ut hvor vibrasjonene dannes og det er veldig irriterende, er det noen punkter jeg bør sjekke ekstra nøye? Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 jeg hadde det samme problemet med min msi barebone, det viste seg at det var dvd-rommen som lagde vibrasjonene. Jeg satte inn noen gummimuffer mellom dcd-rommen og festeplata, da forsvant vibrasjonene. Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Det er nok hardiskene dine som lager den vibrasjonen. Still in diskene til å slå seg av etter noen minutter med inaktivitet. Sjekk om vibrasjonen forsvinner. Hadde samme problemet. Løste det ved å sette hele maskina på spikes. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 har du blitt kvitt problemet? Lenke til kommentar
Launch Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Satte den på 2 papp plater og sjekket harddisk skruene, sterkt redusert vibrasjon nå, må ha vært harddiskene. Lenke til kommentar
lus Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 kan ha vært viftene og... Lenke til kommentar
Launch Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 kan ha vært viftene og... Shuttle XPC har bare 1 vifte (80mm) bortsett fra de 2 små i PSU så det var det nok ikke. Harddisker lager tydeligvis både støy og vibrasjon... Lenke til kommentar
drool Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Dem 2 originale viftene til PSU`en lager i alle fall mye bråk. Har skifta dem ut jeg. Men i ditt tilfelle vil jeg tippe på disken Lenke til kommentar
Launch Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Har funnet ut at jeg skal bygge en egen PC til "internett bruk" og en til gameing. Grunnen er at PSU, Harddisker, 3Dkort og CPU produserer for mye varme i den lille Shuttle kassen. Dessuten er dette 4 harddisker av merket Western Digital som bråker noe helt forferdelig, husk at en sånn Shuttle står på bordet helt opp i ørene på deg og bråker, ikke noe som dyttes langt under skrivebordet (sånn som miditower) akkurat. Blir å bygge en miditower "Gameing PC" med vannkjøling så jeg slipper å ha 3 harddisker (+ekstern DVD brenner og ekstern harddisk) på Suttle'n. Blir en fin HTPC når jeg setter den i nettverk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå