power Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Hey Jeg driver med den lille bloggesiden min. Og jeg fant ut at jeg skulle lage en liten infoboks som dukket opp når jeg tok musepekeren over linker. Det som skulle komme opp i denne boksen var når tingen var postet. Det gikk greit å få opp boksen osv. Men jeg har støtt på et lite problem. Siden min koder jeg for at den skal funke like bra i Firefox og Opera. (Internet Explorer har jeg gitt opp for lengst). Uansett. Jeg vil at boksen skal dukke opp et stykke under musepekeren, men ikke for mye. Men noe jeg har funnet ut er at Opera og Firefox tolker 'magin-top:' forskjellig. I firefox virker det som den tar utgangspunkt i lengden på musepekeren og tar X antall piksler under den, mens i Opera virker det som den tar utganspunkt i hvor teksten er plassert. Det er to problemer her: 1) Hvis boksen skal bli vist riktig i firefox, vil boksen dukke så langt opp i opera at det den neste linken ikke blir vist. Dette resulterer i at boksen ikke blir borte når man drar musepekeren nedover 2) Hvis boksen skal bli vist riktig i opera, vil boksen dukke opp kunstig langt nede i firefox Noen som vet hvordan man kan løse dette problemet, så siden blir vist riktig i begge browserne? Link Og, finner du noen skrivefeil, kan du beholde dem Lenke til kommentar
power Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Ingen som vet ? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Hva er "bumping"? Bumping er posting i gamle tråder, slik at de skal komme lengre opp på lister over de siste postede meldingene. Dette blir gjort av enkelte, og slike meldinger inneholder ofte bare "*bump*". Dette vil i første forsøk bli slettet, men hvis brukeren fortsetter bumpingen kan stenging av tråder og advarsler bli brukt. En har likevel lov til å svare på sine egne tråder, dersom en har ny informasjon å komme med. Bumps av typen ”*bump*” tillates i den grad at det går minimum 24 timer mellom hver slik post og maksimalt to stykker sammenlagt. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Dette er vel mer javascript issue enn HTML/Webdesign... men hvorfor bruke javascript når du kan bruke <a href="" title="Postet: 23.12.2004 23:23">... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå