Simon Zimmermann Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Opplev webben på ny med Mozilla FireFox 1.0 som lanserers idag! Endret 11. november 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Jeg ville gjerne gjøre en "clean install" nå som 1.0 har kommet, men det var ikke så lett som jeg trodde. Etter å ha fjernet Firefox vha "Add/remove programs" var hele Firefox mappen under "program files" borte. Men, da jeg la inn 1.0 var fremdeles alle gamle extensions, bookmarks og instillinger der akkurat som før. Spørsmålet er da: Hvor lagres extensions, bookmarks og annet rask? Edit: Fant det selv under "Application Data". Det hjelper alltid å poste om et problem... Endret 9. november 2004 av OBServer Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Fant ut at mine favoritt extensions og themes ikke fungerer i Firefox 1.0 *sint!* Her er en liste over mine extensions og themes som ikke fungerer: Web Developer Tool (extension) Tabbrowser (extension) Qute (theme) Noia 2.0 (theme) Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Fant ut at mine favoritt extensions og themes ikke fungerer i Firefox 1.0 *sint!* Det burde du vel strengt tatt ikke forventet at de ville. Slik har det jo vært med andre oppgraderinger også, men det blir kanskje bedre nå etter at 1.0 har kommet. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Fant ut at mine favoritt extensions og themes ikke fungerer i Firefox 1.0 *sint!*Her er en liste over mine extensions og themes som ikke fungerer: Web Developer Tool (extension) Tabbrowser (extension) Qute (theme) Noia 2.0 (theme) i løpet av morgen dagen har vell alle pluginbyggerne kommet med opdateringer som du automatisk kan opdatere via Tools ->Themes/extensions men det var utrolig mange av du jeg hadde instalert som var kompatible , når jeg instalerte 1,0PR var det ingen som var kompatible og forventet det samme nå og Edit: Fant det selv under "Application Data". Det hjelper alltid å poste om et problem... og hvor ligger den mappa da ? kan jo være kjekt og vite Endret 9. november 2004 av FtZ- Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Noen som vet hvordan "tabbed browsing" aktiveres? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Noen som vet hvordan "tabbed browsing" aktiveres? CTRL+t burde åpne en ny tab eller høyrklikk på link open in new tab eller File ->New Tab er aktivert som def Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Uhm, det var jo fantastisk tungvindt? Jeg vil liksom at alt skal skje i et vindu, burde jo være unødvendig å manuelt passe på det? Endret 9. november 2004 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Jeg kommer faktisk ikke inn på wesiden til extensions for Firefox. Siden er sikkert stor trafikk. Håper at tabbed browser extension blir like bra som Opera sin. Lenke til kommentar
Langtind Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Uhm, det var jo fantastisk tungvindt? Jeg vil liksom at alt skal skje i et vindu, burde jo være unødvendig å manuelt passe på det? Og det kan du... Denne funksjonen er ny i 1.0... New experimental options for controlling where links in web pages open: Force links that open in new windows to open in: new tabs, the same tab. To make these experimental options appear, set browser.tabs.showSingleWindowModePrefs to true in about:config. Edit: La til henvisning til kilde Endret 10. november 2004 av Langtind Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Har nettop lagt inn Firefox 1.0. Hva er egentlig nytt i denne versjonen? For å åpne sider i "tabs" kan man også trykke ned scroll-hjulet på musa, i stedet for vanlig klikk. Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Hva er egentlig nytt?: Unofficial Firefox 1.0 changelog Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Kan ikke akkurat si at jeg ble så veldig imponert egentlig av Firefox. Virket som en hvilken som helst brownser. Tror jeg holder meg til Opera jeg Lenke til kommentar
Langtind Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Tror jeg holder meg til Opera jeg Jeg liker både Firefox og Opera, begge har de sine sterke (og muligens svake) sider. Så lenge du bruker noe annet enn IE skal ikke jeg si noe. Og det tror jeg de aller fleste her er enige i... Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Likte firefox godt, laster sidene kjappere enn opera. Men eg syntes "tabed browsing" er betre og meir lettvint i opera. Men med tanke på at ff er gratis så er den foretrukket såsant du ikkje ser deg råd til ein opera lisens. (Syntes sjølv operalisensen var verd det.) Lenke til kommentar
tommyp Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 http://www.pryan.org/mozilla/site/TheOneKEA/tabprefs/ dette er en extension som fikser det med tabs Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) Jeg lastet ned og prøvde den nye FireFox. Jeg er ganske oppgitt over at enkle ting ikke engang fungerer. F.eks. vil jeg ha bookmarks sortert slik som foldere er sortert i explorer: alfabetisk, men med foldere først. Jeg går inn på manage bookmarks og prøver å rette på dette, men ingen sorteringsfunksjon fungerer slik. Jeg prøver å manualt drag'n'drop dem i den rekkefølgen jeg vil ha dem, men når jeg slipper dem, så hopper de tilbake der de kom fra. Er det jeg som har misforstått noe, eller er det FireFox som er så dårlig. Eller eventuelt lite kompatibelt? Eller vanvittig lite brukervennlig? Endret 10. november 2004 av Roadrunner7 Lenke til kommentar
tommyp Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Det virker hos meg og få mapper i bookmarks øverst Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Det hjalp på litt ja Men tabene er bra svære. Men det kan vel ordens med skins ect. Takker Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Kan ikke akkurat si at jeg ble så veldig imponert egentlig av Firefox.Virket som en hvilken som helst brownser. Tror jeg holder meg til Opera jeg Har akkurat samme inntrykk. Jeg tenkte å gi Firfox en ny sjanse når 1.0 kom, men etter litt testing konkluderer jeg med at dette bare er en helt standard nettleser, som er et (mye bedre) alternativ til IE. Får ikke inntrykk av at de prøver å konkurrere med Opera i alle fall. Det er jo utrolig tungvindt når alle funksjonene må lastes ned og installeres separat. Kan tenke meg at det er moro når nye versjoner av browseren kommer, når du reinstallerer nettleseren og slikt. Dessuten var browseren omtrent like treg som IE til å hoppe frem og tilbake mellom sider. Den laster jo deler av sidene på nytt i steden for å cache dem helt (eksempel: Besøk vg.no, deretter hw.no, og klikk tilbake. Den bruker ca 2 sekunder før den er klar. Opera bruker ca 1 hundredel på samme operasjon). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå