Zepticon Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Hei... Jeg planlegger å bygge vannkjølig i PC'n min for første gang. Og siden jeg er ganske newbie på dette trenger jeg litt hjelp. Jeg har planer om å kjøle CPU og GPU. Kabinettet mitt er et Lian Li PC6077. Jeg har satt sammet et foreløpig oppsett og lurte på om dette var noe å satse på. Alt er hentet fra Microplex.... - AC21243: AC vannblokk, CPU, "cuplex PRO" S478/Socket754/939/940 - AC41002: Eheim 1048 vannsirkulasjonspumpe - AC31015: AC radiator, "airplex EVO 240", m/nipler - MISTRES1: MIST vanntank, Plexi, 2 hull for nipler - AC53102: AC UV-tilsetning, "BlueMotion" - 4412F2GLL: Papst vifte, 70m³/time, 18 dB(A) (2 stk) _________ Pris________________________________= 2243kr - PRSKIT: Swiftech relèkit (funker dette på Eheim Pumpen?) - Kuriyama slange (hvilken dimensjon) Som jeg nevne tidligere har jeg ingen erfaring med vannkjølings oppsett. Derfor har jeg en del spørsmål som jeg lurte på om dere kunne kjelpe meg med. - Hvilke nippeldimensjon må jeg benytte for det jeg har valgt her? - Jeg har sett en type nippler som man bare sikker slangen nedi og skrur til, selger Microplex disse? - Jeg har et Radeon x800pro vivo @ x800xt pe som trenger kjøling. Hvilken kjøleblokk burde jeg satse på da? Og hvordan skal jeg kjøle minnet? Vannkjølt? - Funker relèkitet fra swiftec på eheimpumpen? - Trenger jeg mye slange? og hvilken størrelse? Dette er de spørsmålene jeg kommer på i farten. Oppsettet i kabinettet hadde jeg planlagt med raddisen i bunnen og å la den suge luft inn i kabinnetet fra gulvet. Her må jeg ha en type filter som hindrer støv i å trenge inn... Noen forslag til hva som kan brukes? Håper noen kan komentere oppsettet mitt og eventuelt komme med råd. Lars Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC23357 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Så litt på den men var usikker på om den dekket begge sider av kortet eller bare den ene... Noen som vet noe om det? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Så litt på den men var usikker på om den dekket begge sider av kortet eller bare den ene...Noen som vet noe om det? dekker begge sider? :S den dekker gpu og ram.. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Begge sider ja... x800 pro (256mb) har rambrikker på begge sidene av kortet. Det jeg lurte på var om begge side ville bli kjølt av denne eller bare den ene siden? En annen ting er radiatoren. Hvilken av Evo 240 og Black Ice 2 burde jeg satse på? Siden jeg har liten plass hadde det vært kjekkt om noen kunne opplyse de ytre målene på radiatorne, så jeg kunne sjekke om dem fikk plass... Endret 9. november 2004 av Zepticon Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC31015 Det står mål der i hvertfall. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 - Funker relèkitet fra swiftec på eheimpumpen? Det vil jeg tro. Jeg har det samme kitet og 1048 selv, men har aldri giddet å montere det da pumpa ikke høres ved riktig montering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå