trygvelo Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Hei, har en MB 200 85 modell som går dårlig ved kaldstart. Dette er mer fremtredende ved kaldt/vått vær. Har bytta rotor, fordelerlokk, luftfilter, tennplugger og pluggledninger uten at dette hjalp noe. Har hatt mistanker til automatchoken, men da ville den vel ikke gitt seg med en gang jeg trykker inn gassen. Eneste måten å få den til å gå greit på er å starte den og la den gå (svært ugjevn og dårlig gange) UTEN å trå på gassen, da kveles den umiddelbart. Går også litt dårlig helt til den blir passe lunka, 2-3 minutter pleier å holde. Iblant får jeg også kraftig ettertenning på den, dette pleier typisk å skje hvis jeg har kjørt en kort tur, 10-15 minutter og stopper den igjen. Noen som har noen ideér? Trenger virkelig noen gode forslag her, er ganske usikker på dette... MVH Trygve Lenke til kommentar
Defus Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 va åsså plaga med sånn, nå det ble 30 minus ville nesten ikke startmotoren starte motoren, satt å filte flere minutter. kossen batteri e det som står i den? eg setta inn et større exxiede batteri (gel/tørt) å no starte bilen min som bare juling Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Selve starten/startmotoren/tenning tror jeg ikke er problemet, det skjer selv nå med 5-10 varmegrader ute, virker som mye fuktighet kan være et stort problem, men har ikke hatt den lenge nok til at jeg kan fastslå at det er en trend. Men jeg kan jo selvsagt prøve med et annet kraftig batteri jeg har og se om det hjelper, takk for tipset i hvert fall Men som sagt, den går altså svært dårlig i 2-3 minutter, gasspådrag er umulig da den kveles med en gang. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 du sier at den kveles når du trykker inn gassen.. da er mao. luft / benisin blandingen feil i det tidspunktet.. sjekk choken din du.. Er mitt tips Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Sjekka litt mer nå, bør nevne at det virker som temperatur sensorern til kjølevannet er ødelagt, vifta på motoren går når den er helt kald og måleren viser aldri mer enn 40 grader når vi har kjørt lenge. Det kan tenkes at motoren blir lurt til å tro at den er varm pga. feil i temp sensoren og dermed ikke gir riktig blandig av luft og bensin inn i forgasseren. Kanskje også autochoke'n ikke blir koblet inn... Flere ideér? Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Uff, så ikke innlegget ditt før nå Stig-Arne. Mistenker som sagt choken selv nå ja. Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Sjekk alle vakuum slanger! Dette minner fælt om escorten til kameraten min.. Der hadde den ene vakuumslangen detti av så den trakk falskluft! Tetta igjen den og den gikk som ei klokke! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå