Gå til innhold

Litt skryt fra Sverige

Anbefalte innlegg

Bare som et lite apropos til de som klager over treg levering og postgang, her er en solskinnshistorie fra nabolandet :tease:

I dag kl 09:30 bestilte jeg en Logitech MX510 fra inet.se til totalt SEK 445,-. En liten stund senere fikk jeg ordrebekreftelsen, og når jeg fikk tid, kl 11:45 sjekket jeg linken med ordrestatus. Da var den plukket og sendt.

På pakkesporingen nå i kveld, ser jeg at den har kommet seg så langt at jeg kan ta med en utskrift av pakkesporingen og hente varen min etter jobb i morgen :thumbup:

Det er hva jeg vil kalle rask levering ved bruk av webshop.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvorfor den webshopen er jo ikke akkurat gode priser de har..

De hadde lavest pris av de butikkene som var sjekket i dag tidlig. Jeg sjekket f.eks. komplett.se, som ikke hadde musen på lager, og som hadde tatt over 500 for samme produkt inkl. frakt.

Dersom jeg skal handle andre ting, som f.eks. harddisker, prosessor etc. vil jeg nok bruke andre.

Lenke til kommentar
hvorfor den webshopen er jo ikke akkurat gode priser de har..

De hadde lavest pris av de butikkene som var sjekket i dag tidlig. Jeg sjekket f.eks. komplett.se, som ikke hadde musen på lager, og som hadde tatt over 500 for samme produkt inkl. frakt.

Dersom jeg skal handle andre ting, som f.eks. harddisker, prosessor etc. vil jeg nok bruke andre.

hmm

http://www.psdata.no/ps.asp?it=106062&mlevel=011501

okai altså hw.no sin prisguide er en fin ting :)

+40kr i frakt

Endret av chil
Lenke til kommentar

hehe! 02.11.04 bestilte jeg plater fra norwaydisc.

pakkespor som følger:

Dato: Kl.: Hendelse: Poststed:

03.11.04 12.12 Innlevert postkontor 9900 KIRKENES

04.11.04 15.47 Innlevert postterminal 9500 ALTA

05.11.04 10.52 Videresendt 8200 FAUSKE

08.11.04 11.55 Registrert omlastingsterminal 7007 TRONDHEIM

dette er posten norge på sitt beste... :p

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
hmm

http://www.psdata.no/ps.asp?it=106062&mlevel=011501

okai altså hw.no sin prisguide er en fin ting :)

+40kr i frakt

Altså, inkludert 40,- i frakt, ville det kommet på 416 svenske kroner. Og ville PSData sendt til Sverige for 40 kroner?

Jeg bruker svensk webshop fordi jeg bor i Sverige og betaler med svenske kroner. Hva webshops i Norge tar i NOK + frakt i Norge er derfor ikke så veldig interessant.

Servicepakke, altså postoppkrav, dekker fastlands-Norge. Hva ville frakten blitt dersom jeg skulle fått dette sendt til Sverige? Og siden det er PSData måtte jeg betalt i norske kroner. Jeg ville dermed enten måtte betalt via banken, og fått 45 SEK i gebyr for betalingen i tillegg der, eller med VISA, og blitt belastet gebyr for valutaomregningen.

Alt i alt ville jeg uansett endt opp med en vesentlig høyere pris.

Endret av TEE
Lenke til kommentar

Da sitter jeg her med en MX510 og pastiller fra inet.se :D At jeg har varen dagen etter at jeg bestilte opplevde jeg faktisk ikke fra noen av webshopene jeg har handlet hos i Norge. Men det kan jo selvsagt være posten sin skyld også :hmm:

Så kan de som mener jeg heller burde gått for det trådløse "vidunderet" MX1000 starte en egen tråd :tease:

Lenke til kommentar

Har aldri hatt problemer med at leveringen er treg, tar 1-2 dager fra jeg bestiller til jeg har fått varen, bor rikitg nok i telemark, så er ikke langt unna webshopene, netshop, komplett, mpx, microplex osv.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...