pcgnomen Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Jeg har Windows messenger, men jeg har et irriterende problem... Andre som jeg snakker med kan sende meg filer via messenger, mens jeg kan ikke sende filer til andre. får bare beskjed om at programmet ikke klarer å opprette forbindelse, eller noe sånt... Lenke til kommentar
*T* Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 du e ikke den eneste som ikke kan det.... messanger sucks :razz: Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Har samme problemet jeg.. Men hvordan får jeg da sendt filer.. Vet at ftp funker.. men langt fra alle som har det.. Lenke til kommentar
christt Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Hva med mail da? :smile: Evt kan du jo sjekke om det er en firewall som sperrer slik at du ikke kan sende filer... Lenke til kommentar
pcgnomen Skrevet 25. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2002 mail funker fint... men det bruker altfor mye tid og kalorier Lenke til kommentar
*T* Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 det er visst et søppel system de har lagd.... Det er jo microsoft, det ER meningen at det ikke skal funke. Du føler liksom at det er en del av windows... slik som det detter ut, ikke funker, er rett og slett søppel. Og likevel bruker vi det :sad: Neida... Hele problemet ligger i at en av en eller annen grunn må ha samme innstilling på brannmurer osv. Det går helt fint å sende/motta filer internt i mitt nettverk hjemme, men ikke f@n om det funker å sende til andre... I tillegg så fikk jeg beskjed av messanger at det var en ny versjon som kunne lastes ned, og selvsagt lasta jeg den ned, men jeg fant ingen forbedringer noe sted. Det eneste jeg så at de hadde gjort var å endre "-" til en prikk. Det irriterer meg no grønnjævli. MS drop dead! Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 -----------> firewall <------- hint hint Lenke til kommentar
knut Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Dette har med at du er bak en router mot internett. Det må åpnes noen porter for at fildelingen og video/audio delen skal fungere. Dette gjelder da så og si alle andre tilsvarende programmer. Du finne hvilke porter som må åpnes under hjelp i msn messenger. Men derimot m$ netmeeting er et forferdelig program hvis du er bak en router! microsoft har vært så "glupe" at det brukes en vilkårlig port fra 1024-65000, som vil si at du må åpne nesten alle portene i routeren for å få det til å fungere skikkelig. Gleder meg til det kommer router vennelige videokonferanse programmer! Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Kan jeg få den innebygde firewallen i xp til å akseptere slike ting, eller er den fast innstillt? Lenke til kommentar
JonV Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Firevall er nok problemet her ja :sad:( Lenke til kommentar
Viva Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Firewall ja, men min fungerer når jeg slår denne av den tiden det tar å overføre en fil på messenger. Dessuten kan du bruke mIRC! Lenke til kommentar
pcgnomen Skrevet 25. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2002 dette med porter jeg må åpne, og så videre: jeg har funnet ut hvilke porter som må åpnes, men jeg vet ikke hvor dette skal gjøres. er det noen som vet det? Lenke til kommentar
knut Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Hva slags router er det du har? mange routere har web grensesnitt for å åpne porter osv. Mens f.eks nextgentel sine routere må du i telnet for å endre portene på. Du kan da snakke med nextgentel om hvordan du åpner disse portene. Lenke til kommentar
normal Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 jeg har prøvd å slå av firewall, ikke ****! tror heller det har noe med NEXTGENTEL SIN STYGGE RUTER det er så irriterende... en av fordelene med adsl som jeg så fram til var å dele mp3 er osv lett over msn.. men nå skal det blikke ut: w00t w0y har noen løsning på problemet? Lenke til kommentar
dreas Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 som nevnt over, så er det neppe messenger som er problemet. Det er egentlig et knall lite program som gjør jobben helt brilliant. Hvis noen plages med det, så er det jo noen porter som er stengt, og det er jo ikke akkurat messenger sin skyld (ei heller M$). Det jeg egentlig ville si, er at alikevel gjør Trillian jobben mye bedre. Støtter msn, icq, irc ++ (i linux gjør Everybuddy jobben) Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Jeg tror heller ikke det er MSN som er probbet, fordi jeg kan ikke sende noen filer og jeg har ingen brannmur! Jeg tror kanskje feilen ligger hos telenor. Kanskje de har stengt noen porter? De kutter jo båndbredden ulovlig, så er det så usannsynlig at de stenger porter? Lenke til kommentar
jokke20 Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Trillian Rocker..... Tar litt tid å sette opp da... Lenke til kommentar
dalai Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 killer_dt hva slags operativsystem bruker du da? Win Xp har jo en integrert brannmur som står på som default (tror jeg..) Lenke til kommentar
knut Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Det kan absolutt være et problem med nextgentel sin router (både cisco og netopia). Vet om flere som har samme problemet, men har vegret seg over å ringe til nextgentel pga veldig lang ventetid. Lenke til kommentar
pcgnomen Skrevet 28. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2002 Jeg bruker Win XP, men jeg har slått brannmuren av, så det er ikke problemet... Jeg er Telenor-kunde :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå