Gå til innhold

problemer med messenger

Anbefalte innlegg

Jeg har Windows messenger, men jeg har et irriterende problem... Andre som jeg snakker med kan sende meg filer via messenger, mens jeg kan ikke sende filer til andre. får bare beskjed om at programmet ikke klarer å opprette forbindelse, eller noe sånt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er visst et søppel system de har lagd.... Det er jo microsoft, det ER meningen at det ikke skal funke. Du føler liksom at det er en del av windows... slik som det detter ut, ikke funker, er rett og slett søppel. Og likevel bruker vi det :sad:

Neida... Hele problemet ligger i at en av en eller annen grunn må ha samme innstilling på brannmurer osv. Det går helt fint å sende/motta filer internt i mitt nettverk hjemme, men ikke f@n om det funker å sende til andre... I tillegg så fikk jeg beskjed av messanger at det var en ny versjon som kunne lastes ned, og selvsagt lasta jeg den ned, men jeg fant ingen forbedringer noe sted. Det eneste jeg så at de hadde gjort var å endre "-" til en prikk. Det irriterer meg no grønnjævli. MS drop dead!

Lenke til kommentar

Dette har med at du er bak en router mot internett. Det må åpnes noen porter for at fildelingen og video/audio delen skal fungere. Dette gjelder da så og si alle andre tilsvarende programmer. Du finne hvilke porter som må åpnes under hjelp i msn messenger.

Men derimot m$ netmeeting er et forferdelig program hvis du er bak en router! microsoft har vært så "glupe" at det brukes en vilkårlig port fra 1024-65000, som vil si at du må åpne nesten alle portene i routeren for å få det til å fungere skikkelig. Gleder meg til det kommer router vennelige videokonferanse programmer!

Lenke til kommentar

Hva slags router er det du har? mange routere har web grensesnitt for å åpne porter osv. Mens f.eks nextgentel sine routere må du i telnet for å endre portene på. Du kan da snakke med nextgentel om hvordan du åpner disse portene.

Lenke til kommentar

jeg har prøvd å slå av firewall, ikke ****!

tror heller det har noe med NEXTGENTEL SIN STYGGE RUTER :evil:

det er så irriterende... en av fordelene med adsl som jeg så fram til var å dele mp3 er osv lett over msn.. men nå skal det blikke ut: w00t w0y

har noen løsning på problemet?

Lenke til kommentar

som nevnt over, så er det neppe messenger som er problemet. Det er egentlig et knall lite program som gjør jobben helt brilliant. Hvis noen plages med det, så er det jo noen porter som er stengt, og det er jo ikke akkurat messenger sin skyld (ei heller M$).

Det jeg egentlig ville si, er at alikevel gjør Trillian jobben mye bedre. Støtter msn, icq, irc ++

(i linux gjør Everybuddy jobben)

Lenke til kommentar

Jeg tror heller ikke det er MSN som er probbet, fordi jeg kan ikke sende noen filer og jeg har ingen brannmur! Jeg tror kanskje feilen ligger hos telenor. Kanskje de har stengt noen porter? De kutter jo båndbredden ulovlig, så er det så usannsynlig at de stenger porter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...