simalarion Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Daglbaldet haddet en artikkell om kjøp av pc i dag, det som provoserte meg noe voldsomt var at de i alle prisklasser hovedsaklig bladdet opp forskjellig Dell pcer. Bedre reklame en dette er det umulig å få, haddet forsåvidt vært greit om det ikke hadder vært DIREKTE LØGN!! Dell pcer er langt fra det billigste altarnativet, de nevnte ikke Netshop-Komplett-mpx-Coop-Rema . For å ta Netshop som et eksempel, så setter jo de pcen sammen for deg slik at du får en komplett garanti (litt webshop ordspill der). Jeg har selv sjekket "tilbudene" til Dell med dobbel hukomelse og dobbel minne uten mer pris (har du hørt noe dummere?, her snakker de egentlig om pc 2100 512 mb og 80 gb, ikke noe dobbelt med dette i mine øyne, under standard kaller jeg det. Jeg satt sammen en tillsvarendet pc som jeg har hjemme (kostet meg 12.000) og tro det eller ei den kostet 30.000, prøv selv!, pass da på at du får beste minne-hardisk-skjermkort, prisen som Dell oppgir er nemlig Fra og med pris, det betyr at den pcen som koster 12.000 er det dårligste alternativet i deb klassen og ikke brukelig til dagens nye spill etc. Skall du ha feks x800pro-6800gt blir dette veldig raskt betraktlig dyrere. Puhhh svarte jeg ble provosert, hele forsiden på Dagbladet gitt Endret 8. november 2004 av simalarion Lenke til kommentar
meeg Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Må være denne Simalarion mener: Sett pris på billig-PC-en fra Dagbladet. Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Kan umulig være den, var jo ikke noe særpreget Dell reklame det... Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Tja, det var jo en ifra komplett som var intervjuet i artikkelen. Samt det var jo også Komplett maskiner i alle kategorier. Dell var jo heller ikke blant de billigste, ifølge en svært dårlig oppsummering av maskinene av dagbladet. Faktisk så var Komplett betydelig rimligere enn del på over 11000 pc'en. PS. Kun sett web-utgaven, så muligens har papirutgave elementer som gjorde Simalarion irritert. Lenke til kommentar
skyline Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Daglbaldet haddet en artikkell om kjøp av pc i dag, det som provoserte meg noe voldsomt var at de i alle prisklasser hovedsaklig bladdet opp forskjellig Dell pcer. Bedre reklame en dette er det umulig å få, haddet forsåvidt vært greit om det ikke hadder vært DIREKTE LØGN!! Dell pcer er langt fra det billigste altarnativet, de nevnte ikke Netshop-Komplett-mpx-Coop-Rema . For å ta Netshop som et eksempel, så setter jo de pcen sammen for deg slik at du får en komplett garanti (litt webshop ordspill der). Jeg har selv sjekket "tilbudene" til Dell med dobbel hukomelse og dobbel minne uten mer pris (har du hørt noe dummere?, her snakker de egentlig om pc 2100 512 mb og 80 gb, ikke noe dobbelt med dette i mine øyne, under standard kaller jeg det. Jeg satt sammen en tillsvarendet pc som jeg har hjemme (kostet meg 12.000) og tro det eller ei den kostet 30.000, prøv selv!, pass da på at du får beste minne-hardisk-skjermkort, prisen som Dell oppgir er nemlig Fra og med pris, det betyr at den pcen som koster 12.000 er det dårligste alternativet i deb klassen og ikke brukelig til dagens nye spill etc. Skall du ha feks x800pro-6800gt blir dette veldig raskt betraktlig dyrere. Puhhh svarte jeg ble provosert, hele forsiden på Dagbladet gitt Jepp, leste det jeg også. Elendig journalistikk, folker løper sikkert å kjøper DELL nå. Stakkars folk, jaja, ikke mitt problem. Helt til en kompis har kjøpt en Ett eksempel på DELL; Kammerat av meg kjøpte den Dell pc for ca. ett år siden, denne hadde 80gb???? Disk, dette ble litt i minste laget, han bestilte derfor en 300GB 16MB CACHE MAXTOR SATA disk, til hans store forskrekkelse hadde han ikke SATA strøm plugg, men han hadde sata på hk`et. Er virkelig Dell sine maskiner så lite gjennomtenkt???? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 det med sata strømkontakt kan forsvares.. det er ikke alltid det er med på nyere forsyninger heller.. under harddisken stod det nok også at "du bør kjøpe kabler" eller noe liknende.. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Har en dell pc på andre siden av bordet. trur den kostet ca 5000 ferdig med garantier og det hele. perfekt pc for min far. om jeg hadde fått den mye billigere på komplett? neppe. "alt til sitt bruk" er et fint ordtak Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Helt grei artikkel mener nå jeg. Det er listet tre alternativer i hver kategori, Og er vel henholdsvis fra Dell, Komplett og Elkjøp. Dette er nok gjort av enkelhetsgrunner, da det ikke er snakk om noen utfyllende test. I tillegg er det vel tre av de største leverandørene, spesielt av relativt billige maskiner, for "vanlige" folk og ikke for nerder. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Dell kan ha noen gode tilbud på maskinene sine når de kjører kampanjer. For en gjennomsnitts Ola Dunk kan han da få en ganske god maskin til en god pris. Sett bort fra Dells håpløse markedsføring: "Dobbelt ditten og dobbelt datten - fordi du ikke vet bedre". Dersom man derimot skal oppgradere Dell sine maskiner, så blir man like fort loppa som en turist i Casablanca med rompetaske. Legger ved en link som er verdt å ta en titt på angående dette: Dyrt å oppgradere billig PC Se på totalkostnaden fra de forskjellige leverandørene, og se spesielt på oppgraderingen av optisk drev. Det er ikke rart Hr. Dell fråtser i penger. Folk klager hele tiden på Lille Bill, men det er helt klart andre som også trenger litt pepper! Endret 9. november 2004 av Nuffern Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Dette minner meg om da noen klaget på at Dell ikke solgte PC-er basert på AMD-prosessorer. Hva så om Dell markedsfører med dobbelt RAM og dobbel lagringskapasitet? De som går på den får i det minste en ferdig PC med gode garantier og service, så får dere som vet bedre bygge selv og være glad til. Det er jo ingen som tvinger dere til å kjøpe Dell, heller, og jeg regner med at dere ikke gjør det. Skivebom, folkens. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 feil feil. I avisen-PAPIR hehe Ingen som har sett Dagbladet, hele fosiden prydes av "ny pc?" , de foreslår tre forkjellige prisklasser. Dell er represnetert i alle, fler ganger. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 (endret) EDit:Sorry dobbel post EJH Skjerp deg da? mener du dette, tror du det?, om du ikke ønsker å sette pc sammen selv gjør webshoppen det for deg-da får du granti på hele pcen-bygger du selv har du på hver enkel del-noe jeg synes er like greit. Kvaliteten på delene i pcen din blir mye bedre når prisen også blir bedre kan det jo ikke forsvares. De som har vær nærmest er faktisk Coop og Rema!! Og det der med dobbel minne og dobbel lagring er missvisendet, de lurer kunden til å tro at det er kjempe bra, når det de selger faktisk er standard til dagens bruk. Endret 9. november 2004 av simalarion Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 feil feil. I avisen-PAPIR hehe Ingen som har sett Dagbladet, hele fosiden prydes av "ny pc?" , de foreslår tre forkjellige prisklasser. Dell er represnetert i alle, fler ganger. eh... jo... men medion (elkjøp) oh HP er også rep. tre ganger.... Tre klasser og en rep. per klasse fra nevnte merker. Ellers så må det sies at artikkelen suger og hjelper nada.... Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Jada, Elkjøp har solgt mye utdatert pc utstyr til fullpris uten å nøle, men de har ikke de maks iriterendet reklamene gåendet hele tiden, som lurer folk og feer til å tro de gjør knall kjøp. Kunn denne uken om du bestiller med en gang for du dobbel hukomelse uten merpris (himmel å hav for en settning he he ) De som mener noe annet kan umulig ha følt kunderservicen\prisen\kvaliteten til Komplett\Netshopp på kroppen Endret 9. november 2004 av simalarion Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Jada, Elkjøp har solgt mye utdatert pc utstyr til fullpris uten å nøle, men de har ikke de maks iriterendet reklamene gåendet hele tiden, som lurer folk og feer til å tro de gjør knall kjøp. Kunn denne uken om du bestiller med en gang for du dobbel hukomelse uten merpris (himmel å hav for en settning he he ) Hater de reklamene selv Folk som ikke har noesomhelst peiling på pc synes selvsagt dette høres helt supert ut! Dell har bra pc-er de, men du betaler mer en strengt tatt nødvendig. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Har en dell pc på andre siden av bordet. trur den kostet ca 5000 ferdig med garantier og det hele.perfekt pc for min far. om jeg hadde fått den mye billigere på komplett? neppe. "alt til sitt bruk" er et fint ordtak Det er poeng; alt til sitt bruk. Men de billige maskinene er gjerne kun skrivemaskiner og svært ofte har jeg sett tilbud som rett og slett er billige fordi de består utdaterte deler. Disse delene er det ikke en gang sikkert man finner på en av nettbutikkene lenger... Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 EDit:Sorry dobbel postEJH Skjerp deg da? mener du dette, tror du det?, om du ikke ønsker å sette pc sammen selv gjør webshoppen det for deg-da får du granti på hele pcen-bygger du selv har du på hver enkel del-noe jeg synes er like greit. Kvaliteten på delene i pcen din blir mye bedre når prisen også blir bedre kan det jo ikke forsvares. De som har vær nærmest er faktisk Coop og Rema!! Og det der med dobbel minne og dobbel lagring er missvisendet, de lurer kunden til å tro at det er kjempe bra, når det de selger faktisk er standard til dagens bruk. Ja, jeg mener dette. For et spørsmål. Saken med PC-er fra Dell og andre firmaer som leverer ferdigløsninger er at PC-ene er nøye testet for feil og mangler. Jada, webshopene utfører sikkert også tester på PC-ene de setter sammen for kjøperen, og tester selvsagt de ferdigløsningene de tilbyr, men jeg tror det er ganske trygt å påstå at Dell og co. har et lite overtak da det gjelder stabilitet og driftsikkerhet. Og avhengig av hvor mye penger du er villig til å legge i det så får du service for det meste, fra Dell selv, som garantert har raske løsninger for det meste. Det er en grunn til at Dell ikke har gått på dunken, og jeg tviler på at det er utvalget deres som har æren for det. De fleste som kjøper PC på Dell bryr seg ikke om CAS og RPM og kjøleribber hist og her, så lenge skiten fungerer og oppfører seg som forventet. Og så lenge de har et telefonnummer de kan ringe for å få hjelp hvis noe går galt. Nå må jeg påpeke at jeg selv ikke er noen fan av PC-er fra Dell, det står hundrevis av dem på skolen, og de er en pine å arbeide med. Men så er de også ganske gamle og nedlesset med alle mulige programmer som trengs for å drive et datanettverk på en høyskole. En ting med dem er at det sjelden er noe tull med dem. Skal vi snakke om pris, så virker det som om at når pengene går inn så går vettet ut hos mange, og hva folk velger å bruke pengene sine på er ikke vår sak. Vi har prisguiden vår. Men hvis en i familien din går med planer om å kjøpe en Dell-PC, så er det ingenting i veien for at du stanser vedkommede og tilbyr dem din assistanse. Men jeg lover deg: det blir mye ekstraarbeid for deg, for det kommer til å være deg de ringer når de møter på problemer. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Jeg er enig med det EJH sier, men jeg vil påpeke kjernen i vår kritikk mot Dell som er at de reklamerer med ting som ikke representerer virkeligheten. Det å si at du får dobbelt ditten og dobbelt datten er bare tull. Det er kanskje dobbelt av hva de har hatt til salg i en ukes periode, men ikke av hva som er standarden og det du ofte får andre steder. Det er det kundene oppfatter, og det er etter mitt synspunkt villedende markedsføring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå