Gå til innhold

Canal Digital satelitt tuner + tvkort

Dikky

Anbefalte innlegg

Har lyst til å få til TV på pcen. Vi har canal digital og en slik phillips leietuner. Har kun ett hode på parabolen.

På tuneren er det en inngang for LNB og en utgang for LNB.

Er det mulig å bare kjøpe en slik LNB ledning greie og dra den ned til rommet og plugge den i ett tvkort også få inn alle kanalene?

I så fall, hvilket tvkort er best?

Hvis ikke dette er mulig ønsker jeg gjerne forslag til hva jeg må gjøre. Har lest noe om dobbelthode til parabolen, men da må jeg vel ha ett canaldigital kort til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke dra kabel fra LNB ut til en annen tuner og få full tilgang. LNB og tuner er koblet sammen slik at når du velger en kanal så stiller du inn hodet til å utelukke mange andre kanaler (polarisering).

Du kan sette opp et dobbelthode og trekke ekstra kabel. Da er det kun selve parabolskjermen som er felles, og du får full frihet, men du må også betale separat abonnement.

På den annen side kan du trekke kabel fra en videoutgang på tuneren til video-inn på skjermkortet. Det er eneste mulighet for ikke å betale for et ekstra abonnement, ulempen er jo at du ikke kan velge kanal selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...