Gå til innhold

nokia 6600 vs siemens sx1

elitoo

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt meg en ny symbain telefon som ikke koster mer enn 3000,- og da er det vel nesten ingen flere å velge mellom? men vertfall har jeg tenkt til å bruke mobilen mest til multimedia, og musikk er et stort pluss. har også tenkt til å bruke tlf'en som et modem til min bærbare. Regner i grunn med at det går med begge modeller. Noen som har testet begge og har en mening? Hadde vært fint og fått høre meningene til de som har testet begge to.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes uttalige poster om ditt topic, bruk søk-funksjonen.

SX1 har stereolyd, noe 6600 ikke har. Dermed skulle vel saken være klar hvis du *skal* bruke den som mp3-spiller.

Når det er sagt er det ikke noen fullverdig erstatning, du må regne med litt hakking når du blar i menyer, folk ringer, osv.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Ja, men det er jo liten vits i når den har monolyd. SX1 drar filmer i SmartMovie helt greit. Det er vel det mest cpu-intensive du trenger telefonen til.

Det er for øvrig testet prosessorkraft opp mot hverandre i amobils tester.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

6600 kan få mp3 i mono men det er det... Men tasteoppsettet er mye bedre etter min mening, er det som er utslagsgivende. Og det at det har vært noen problemer med sx1, men alt har jo blitt rettet opp med fw oppgraderinger i det siste.

Så begge er ok, men den gang jeg valgte ble det 6600 og den var jeg kjempefornøyd med

Lenke til kommentar
hmm, blir ikke så lett detta. er det egenklig så stor forskjell på mono og stereo når vi snakker om mobiler?

Mono og stereo har jo ingenting med mobiler å gjøre. En lydkilde er en lydkilde.

For å si det sånn, jeg tror folk hadde ledd godt hvis en produsent hadde lansert en mono mp3-spiller. Du kan jo rippe en cd til mono mp3 og høre selv på datamaskinen din.

Edit: Når det er sagt, så ER tasteoppsettet på SX1 litt krunglete. Men til gjengjeld synes jeg den har penere design og virker slankere enn 6600.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Hei

Har prøvd å taste litt med sx1 og synes den er vond,men der er kanskje en vanesak,men jeg synes joysticken på er veldig glatt og vond å bruke og når det gjelder mp3 så kan den faktiskt ikke erstatte en ren mp3 spiller lydmessig.

Har selv en 6600 og synes den er kjempefin

Her finner du den laveste prisen

Endret av smoker2
Lenke til kommentar

Tastene på SX1 tenkte jeg ikke over lengre etter 2-3 ukers bruk. Det er en vanesak.

Joysticken blir lett litt glatt, som det har blitt nevnt her, og det er et lite minus.

Da jeg skulle kjøpe mobil, sto det mellom de nevnte 6600 og SX1, og valget falt på SX1 pga stereo-lyd og hotswap (6600 har vel ikke det, nei?)

Synes begge er gode kjøp, uansett om du velger et fint brukt eksemplar til 2000 eller et nytt et til 3000. Lykke til. :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde også tatt SX1. Syns faktisk denne telefonen er den eneste brae fra siemens og den har jeg faktisk enda litt lyst på. Etter min mening ser SX1 bedre ut en 6600 og.

Du har rett m-jo, 6600 har ikke hotswap.

Men det er en ting jeg lurer på. jeg vet at det er kun mono lyd på 6600 men kan man høre på musikk med to ørepropper? eller kan man bare høre med en?

Lenke til kommentar
Men det er en ting jeg lurer på. jeg vet at det er kun mono lyd på 6600 men kan man høre på musikk med to ørepropper? eller kan man bare høre med en?

Du får egentlig tak i symbianprogram med stereo lyd, men problemet er at Nokia 6600 kun "sender ut" stereo lyd.

Man kan høre på musikk med to ørepropper (hvis man klarer å få tak i et slikt headsett/mekke et selv), men det blir kun mono lyd, det vil grovt sagt si at du får den samme lyden på begge øreproppene ;)

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Joysticken blir lett litt glatt, som det har blitt nevnt her, og det er et lite minus.

Ja :cry: Dette merkes i spill og hvis du bruker joysticken i menyer lenge. Det er det eneste minuset da.

Vet ikke noe om kameraet på SX1 VS. N6600 jeg. Tastene på SX1 er greie, Jeg skriver ikke like raskt som på 3x3 tasteoppsett med SX1 men, etter å har brukt SX1 noen måneder er det vanskelig å skriver på "tradisjonelle" taster. Tastedesignet på N3650 og SX1 er jo ikke så langt fra hverandre. Døm selv: SX1_vs_Nokia_3650_1.jpg

Endret av Apple Ståle
Lenke til kommentar
Da jeg skulle kjøpe mobil, sto det mellom de nevnte 6600 og SX1, og valget falt på SX1 pga stereo-lyd og hotswap (6600 har vel ikke det, nei?)

Skal godt gjøres å hotswappe med en 6600, selv om de hadde gjort det mulig rent softwaremessig: minnekortet er under batteriet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...