phax Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 god kveld, sitter her og lager en logo i illustrator, og da støter jeg på et velkjent problem.. har brukt 1px tykk stroke noen plasser i logoen min. det som da selvfølgelig skjer når jeg forstørrer logoen er at de linjene fortsatt er 1px mens resten blir større. kan man på en eller annen måte gjøre stroken om til en "vanlig" vector grafikk, f.eks slik at istedet for en linje får man et veldigt tynnt rektangel? eller er det andre måter og fikse dette på? takker for alle svar. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Du lager "manuell" stroke -> dupliser object du ønsker stroke på angi størrelse (vil da være 100% pluss stroke tykkelse) midtstill disse over hverandre med den største bak. Iallefall en løsning... Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 skjønner va du mener men kan dessverre ikke bruke den løsningen i mitt tilfelle. er bare en relativt avansert linje det er snakk om. ikke et objekt med stroke rundt seg. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Merk det som skal forstørres i forhold til hverandre, høyreklikk - Transform - Scale - Huk av for «scale strokes and effects», og skriv inn ønsket prosentøkning. For å lage et eget objekt av stroken, kan du se om du finner noen innstillinger på Object , ved siden av bl.a. reset compound path... Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 herlig, fikk det til! object/path/outline stroke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå