Gå til innhold

Kompaktkamera i prisklasse 2000- 4500 kr.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg får begynne med å unnskylde meg for å starte nok en tråd om anbefalinger av kamera innenfor en prisklasse.

Nå har jeg snart lest igjennom alle poster som har noe med dette å gjøre, men jeg klarer ikke å bestemme meg utifra det jeg har lest. Jeg skal kjøpe ett kompakt digitalkamera som ett supplement til ett filmbasert speilrefleks (men er redd for at det kommer til å ta over en del av jobbene til den gamle speilrefleksen). I utgangspunktet skal det være ett: "Kjekt å ha i lomma når noe skjer kamera".

Har vurdert Sony DSCP 150, men har etterhvert surra meg inn på Panasonic DMC-FX7(Bildestabilisator tiltaler meg), diverse Pentax modeller og Canon Ixus 40. Testene og specsene jeg leser gjør meg egentlig bare mer usikker. Føler nå at jeg har rota meg ut i ei hengemyr med alternativer, så nå er jeg egentlig helt åpen for klare anbefalinger.

Det jeg er ute etter er følgende.

- Minimum 3X optisk zoom

- Ikke fysiskt større enn Sony DSCP 150

- Grei Makrofunksjon

- Det er en fordel om man kan ta utsnitt og fortsatt ha bra nok kvalitet til A4 print

- Skal brukes like mye inne som ute, og sikkert en god del i halvmørke

- Videokamera har jeg, så det er ikke den biten som er mest prioritert

Jeg kommer neppe til å bedrive mye av tiden med avanserte Photoshop editeringer, så kameraet bør kunne ta såpass bra bilder at det ikke må redigeres all verden før det kan printes ut.

Mvh

Rune

Endret av RuneRG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...