Theo343 Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Hva må jeg betale i tillegg for å få varen hit? Er Fedex International som står for frakt, inkludert i disse 1200. Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Hvis frakten er inkludert i de 1200 så... Er det elektronikk eller datautstyr er det ikke toll og da er det bare 24% MVA og evt fortollingsgebyr Fedex tar i tillegg til selve prisen. Cobos Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Teit å måtte betale MVA på en vare man allerede har betalt VAT på.. Lenke til kommentar
Lars73 Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Betaler du engelsk VAT på en vare som blir sent til deg fra england, så er det du som er teit.. Endret 8. november 2004 av Lars73 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Jeg er registrert som kunde fra Norge. Og sender varen til Norge. Web butikken legger automatisk på VAT! Det er vel ikke jeg som er teit da... heller web butikken! Lenke til kommentar
John P. Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Så vidt jeg vet blir moms fra det landet du bestiller fra trukket fra når varen blir sendt derfra, og så må du betale Norsk moms(mva) når varen kommer hit. Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Hvis du har betalt utenlandsk moms, blir denne trukket fra. Så må du betale 24% norsk moms. Ettersom Fedex neppe har noen særlig virksomhet i Norge, vil nok Posten ta over pakken når den ankommer landet. Da må varen fortolles, og gebyr for dette er i de fleste tilfeller 70-150kr... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Hva må jeg sørge å få sendt den som? En annen butikk sender den Som Europarcel Force 48 ellerno. Endret 9. november 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
duottar Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Hvis du bor ved grensen bestiller du den som poste restante til postkontoret over grensen. Da slipper du toll og mva.. Lenke til kommentar
Lars73 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Det er ikke noe automatikk at engelsk mva (vat) blir trukket ifra når varen blir sendt til Norge. Ihverfall ikke hvis du allerede har betalt engelsk mva til firmaet du har handlet fra. Iht. tollvesenet, så er speditøren som fortoller inn varen til Norge pliktig til å beregne den norske momsen (mva) på 24% av hele fakturabeløpet selv om det der klart står plusset på engelsk moms. Resultatet blir da at du betaler unødig moms til england, pluss at du betaler norsk moms på 24% av den engelske momsen du allerede har betalt. Du som norsk kjøper skal selvfølgelig ikke betale engelsk moms. Hvis ikke firmaet du handler med har rutiner for dette, så syntes jeg du skal droppe handelen... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Godt tips. Hvilke utenlandske webbutikker er å anbefale?? Endret 9. november 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå