Gå til innhold

Strømadapter til bruk i fly...?

fredde

Anbefalte innlegg

Er stadig ute og reiser i jobb og kunne tenkt meg et strømadapter til å bruke i fly.

Noen som vet om flyselskapene har noen bra løsninger på dette? Eller om det er mulig i det hele tat`t?

Har en Hp zt3351 og en IBM T30 som jeg kan bytte på dersom det finnes løsning kun for en av dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg vet utifra det jeg har lest meg fram til så har flyene en spesiallplugg som du da trenger en adapter for å kunne bruke til å plugge inn en vanlig norsk stikk... Denne adapteren er enten svinedyr eller du kan låne den gratis. Avhengig om du henholdsvis flyr på turist eller business klasse :) men YMMV.

Cobos

Lenke til kommentar

Hos SAS virket det som om det bare var visse fly og da bare på buisness class de kunne tilby dette, og da må man i tillegg ha en konverter.

Jeg ble derfor veldig overasket når jeg satt på ett KLM fly mellom Detroit og Amsterdam på economy og mittveis hjem oppdaget at det fanns 110V uttag mellom stolene! Gleden var stor siden min laptop strømforsyning/lader har autosense og kjører like greit på 110V som 220V. Trengte ingen spesial plugg eller noen ting, plug and play.

Leste i flysete hefte at man kunne få problem dersom den drog for mye strøm (automatsikring), og dersom den kicka ut var forslaget at man skulle ta ut batteriet slik at den ikke laddet batteriet sammtidig som man bruker laptopen. Jeg hadde derimot ingen problem med å lade/bruke sammtidig med min Dell inspiron et eller annet.

Men som sagt, tror SAS fremdeles bare har dette i buisness class på de nyere (innrede) flyene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...