Gå til innhold

RAMen var ødelagt , hvilket merke skal jeg ta neste gang?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt i bøtter og spann for å oppgradere PC`en min , når jeg kommer til det hellige minuttet at jeg skal skru på PC en , så skjer d , eller....det skjer ingenting...Så i bruker veiledningen til hovedkortet finner jeg ut at grunnen kunn kan være RAMen.

Spectek DDRram PC2100 256mb

Jeg va så lei at jeg kunne lagt meg ned å såve i 30 dager...

Nå må jeg ha den beste anbefalingen fra dere der ute...Hvilket merke har du ALDRI opplevd problemer med , skrik ut og si det til meg...Jeg er dritt lei ødelagt ram , og det er ikke første gang det skjer meg...

Takk

Athlon xp1800+

Soyo KT333 dragon ultra

Silent viking

256mb ram (ødelagt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt kommer egentlig an på hvor mye du er villig til å bruke på ramen... har du endel penger, cirka 1400 kroner, å bruke på RAM, og virkelig vil investere i KVALITETS-RAM, da velger du en 256MB Corsair XMS2700 DDR-brikke, den er sagt å være noe av den beste RAMen i verden, og er overklokkingsvennlig så det suser etter.... har du derimot mindre penger å rutte med, og vil ha best mulig RAM for minst mulig penger, vil jeg anbefale TwinMOS sin 2100 DDR-ram, det har de på komplett for en 6-700 kroner... har ikke helt prisen i hodet, men det ligge i det området...

TwinMOS sin RAM har forøvrig mottatt veldig bra kritikk, og skal være utrolig stabil nesten uansett hvor mye du overklokker... har hørt om folk som klarer å holde RAM'en stabil helt opp i 170mhz..(Corsair: 190mhz), og har enda ikke hørt om TwinMOS ram som har blitt ødelagt ved vanlig bruk... de skal visstnok også ha en SINNSYK garanti, noe sånt som 24måneder, ikke vanlig for datakomponenter...

Verdens beste RAM: 256MB Corsair XMS2700 DDR, gå på http://www.quad.no (eneste plassen de har den i Norge)

Mest-for-pengene RAM: 256MB TwinMOS 2100 DDR, gå på http://www.komplett.no (tror de er billigst på den Ramen for tida...)

Håper jeg har hjulpet, Lykke Til!!! :smile:

----------------------------------------

-T-Bird AXIA 1.2 @ 1.3 m/TaiSol CGK762

-Asus A7V-133 RAID r1.05

-1280MB PC133 SDRAM CL3-3-3

-2x IBM 75GXP 45GB

-Gainward GF3 TI/460 64MB DDR 3.8ns @ 240/500

-Windows2000 Pro SP-1

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: ChriZno på 2002-05-26 15:20 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: ChriZno på 2002-05-26 15:27 ]

Lenke til kommentar

Hei!

Prøv som et par av de andre sa.. Sett rammen i flere ganger, og pass på at du får dyttet den skikkelig neddi! Rammen kan være ganske så hard å klemme ned før den sitter skikkelig.

Har ikke hørt noe om den rammen du har men det er vel et dårlig billig merke? Eller..?

Selv har jeg TwinMOS 256MB333DDR og denne rammen fungerer supert, det hadde ikke gjort noe med en 512MB brikke til, siden XP sluker ram og alle de programmene jeg har oppe å kjører krever litt. Men jeg anbefaler TwinMOS Ram på det sterkeste!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...