norpheus Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Har hatt en eggdropp oppe en stund nå, men fant ut at jeg skulle prøve meg på botnet. "ok" tenkte jeg og satte i gang: Hub: |mongus| leaf: |kebab| <-- ikke finni på endelig nick enda |mongus|: .+bot |kebab| .+host hostmask .chattr |kebab| +fo .botattr |kebab| +sg |kebab| .+bot |mongus| telnetaddr:port hostmask .chattr |mongus| +fo .botattr |mongus| +gp(h) så prøver jeg i |kebab| å ".link |mongus|" og får følgende resultat: [22:08] #paladin# link |mongus| [22:08] Linking to |MonguS| at mongus.zapto.org:2502 ... [22:08] Received challenge from |MonguS|... sending response ... [22:08] Linked to |MonguS|. *** Linked to |MonguS| [22:08] Downloading user file from |MonguS| [22:08] Failed connection; aborted userfile transfer. [22:09] Disconnected from: |MonguS|. No reason (lost 1 bot and 1 user) *** Disconnected from: |MonguS|. No reason (lost 1 bot and 1 user) Et utdrag fra ".dccstat" på |kebab|: 9 536D1BB4 2502 |MonguS| mongus.zapto.org bot flags: pUcosGwlia 15 C0A80102 2230 *users |MonguS| conn send Og et fra |mongus| på samme tidspunkt: 11 50CA3786 58690 |kebab| 55.nextgentel.com bot flags: pUCoSgwliA 12 DEADF00D 2230 *users |kebab| send waited 37s Filename: .share.|kebab|.1099947205 Jeg har skjønt såpass at |kebab| skal motta userlist passivt fra |mongus|, dvs man trenger ikke åpne porter på |kebab|, men åpne porter på |mongus|. Stemmer dette? Linkinga fungerer helt fint når jeg skrur av usersharing, men da er litt av poenget med linkinga borte... Noen som kan hjelpe meg her? jeg har prøvd å åpne alle portene uten noe annet resultat Endret 8. november 2004 av norpheus Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Har du med set my-hostname "mongus.zapto.org" I hub-boten sin conf? Endret 8. november 2004 av Egil.B Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Har du med set my-hostname "mongus.zapto.org" I hub-boten sin conf? Der tror jeg du er inne på noe! Jeg skal prøve dette med en gang! Takk for svar btw! Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Dette funka heller ikke noen som har noen flere forslag? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 |kebab|.+bot |mongus| telnetaddr:port hostmask .chattr |mongus| +fo .chattr |mongus| +gp(h) Den siste der skal være botattr, ikke chattr. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 |kebab|.+bot |mongus| telnetaddr:port hostmask .chattr |mongus| +fo .chattr |mongus| +gp(h) Den siste der skal være botattr, ikke chattr. Seff! var bare en skriveleif i innlegget! Lenke til kommentar
zyp Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Regnet med det, men verdt å prøve likevel. Gidder du å paste .whois av botene? Lettere å hjelpe deg da. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Whois @ |mongus|: [23:41] #paladin# whois |kebab| HANDLE PASS NOTES FLAGS LAST |kebab| yes 0 bfoN 23:40 (unlinked) HOSTS: *[email protected] BOT FLAGS: sg ADDRESS: users: 3333, bots: 3333 @ |kebab| [23:43] #paladin# whois |mongus| HANDLE PASS NOTES FLAGS LAST |MonguS| yes 0 bfloN 23:59 (unlinked) HOSTS: *[email protected] BOT FLAGS: gp ADDRESS: mongus.zapto.org users: 2502, bots: 2502 Lenke til kommentar
PaiNKillaH Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) legg dette i config filene dine du loadmodule channels loadmodule transfer loadmodule share "checkmodule blowfish" eller "loadmodule blowfish" litt usikker på blowfish'en men de andre 3 vet jeg skal være sånn, lengesia jeg surra med boter test de, så tenker jeg du får sheret userfilene dine Endret 9. november 2004 av PaiNKillaH Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Jeg har gjordt som nevnt over, men fortsatt samme problemet Like før jeg bare gir opp... Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Hmm. eneste jeg kan si er at netbots fungerer utmerket for meg:) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Prøvd denne? Hvis du følger denne guiden som jeg linket til ovenfor så skal det fungere. Har nettopp satt opp mellom 2 eggdroper med den guiden og det fungerte helt perfekt. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Prøvd denne? Hvis du følger denne guiden som jeg linket til ovenfor så skal det fungere. Har nettopp satt opp mellom 2 eggdroper med den guiden og det fungerte helt perfekt. Jah, jeg fulgte den guiden jeg også. Fant ut at den funka utmerket med to bot'er på samma boksen, så det må være routern som blokker (portene ER åpna!). Kjører en boks med ClarkConnect som router. Jeg får vel bare finne meg en anenn boks å kjøre hub-bot'en på da.. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Da har jeg prøvd med annen hub, men routern min blokker fortsatt userlist transfer, noen som kan noe om clarkconnect og vet åssen jeg kan få den til å IKKE blokke dette? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Du må ta av hostname og sette nat-ip. Har faktisk aldri prøvd å kjøre hub bak nat, så jeg vet ikke om det fungerer i det hele tatt. evt kan du jo slenge hubben på cc-boksen. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Du må ta av hostname og sette nat-ip. Har faktisk aldri prøvd å kjøre hub bak nat, så jeg vet ikke om det fungerer i det hele tatt. evt kan du jo slenge hubben på cc-boksen. Det siste du sa der var faktisk ikke så dumt Jeg skal se litt på saken.. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Du må ta av hostname og sette nat-ip. Har faktisk aldri prøvd å kjøre hub bak nat, så jeg vet ikke om det fungerer i det hele tatt. evt kan du jo slenge hubben på cc-boksen. Det siste du sa der var faktisk ikke så dumt Jeg skal se litt på saken.. Bare litt kjiipt at jeg ikke har registrert versjon av CC og har derfor ikke noe å compilere med.. rpm pakkene ble ikke godkjent heller. Da er det bare en løsning da, og det er å gi opp... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Du kan hente compiler fra http://ftp.clarkconnect.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå