stix Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Heisann. Lurer på om win 2k funker på en amd 64. Kjøpte K8N, amd 64 3000+, corsair value 512MB minne og en 200 GB sata harddisk. Har formatert alt, men en stund etter at jeg har installert windows får jeg en blåskjem der det står kmode_exception... Aner ikke hva det er som klikker. Har lagt inn flere ganger og greier. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Win 2k vil fungere utmerket ja, men ingen grunn til at ikke Win XP skal det heller. Lenke til kommentar
stix Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 det er 2k jeg har prøvd å installere, skrev kanskje litt utydelig i stad. Vil helst ha det da jeg ikke liker xp noe særlig. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Det funker fett her, har innstallert w2k på 3 Amd64 nå i helga, to 3000 og en 2800 på K8T neo kort, funker som smurthakkamøkk. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Hei, Takk for mange interessante temaer. Jeg har et stort problem med min PC. Den har Windows XP Professional installert, og her om dagen sluttet den å virke. Jeg ser så vidt at Windows-logoen kommer fram under innlasting, men så krasjer alt i en blå skjerm. Jeg har prøvd sikkermodus og siste konfigurasjon som virket fra menyen som kommer frem når jeg trykker F8, men til intet hell. Det står "UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME" og masse annen informasjon på den blå skjermen. Jeg bruker NTFS filsystem. Finnes det noen måte å rette opp dette på? Datadoktoren svarer Hei, Det du opplever er skrekken for Windows XP og Windows 2000-brukere. En slik blåskjerm kan skyldes mange ting, ofte er det knyttet til maskinvaren som er installert, gjerne med dårlige drivere. Da skal det gå an å laste Windows i sikkermodus, og fjerne enheten fra systemet. Hvis du har tilgang til en annen PC som er tilknyttet Internett, kan det være lurt å gjøre et søk gjennom Google på den aktuelle feilmeldingen du får. Som regel har andre opplevd det samme, og Microsoft Knowledge base har også egne løsningssider for de fleste bluescreen-feil. I ditt tilfelle skyldes feilen sannsynligvis at filsystemet er skadet og ikke kan monteres. Dette lar seg heldigvis rettes i de fleste tilfeller. Her er fremgangsmåten: Start PCen fra Windows XP installasjons-CDen. Når du får velkommen-hilsnen trykker du R for å starte Recovery Console Velg partisjonen der Windows er installert, og angi administrator-passordet Nå skal du skrive chkdsk /r og trykke linjeskift. Nå starter en grundig gjennomgang og reparasjon av filsystemet. Den kan ta tid, så smør deg med tålmodighet. Når prosessen omsider er ferdig, skal det forhåpentligvis gå an å starte PCen på normal måte. Lykke til! Hilsen Datadoktoren Endret 8. november 2004 av datating Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå