Gå til innhold

Den store Everquest 2 Tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Runnyeye ligger på østkysten av USA. Lavest ping. Najena ligger på vestkysten av USA. Høyest ping.

 

Lag er noe mange har erfart fra MMORPG, og er en god grunn til ikke å velge en server lengst vekk. Selv om dette ikke er et FPS spill så spiller "lægg" inn. Samtidig betyr avstanden flere ledd i mellom, som betyr at man er mer utsatt for at en av leddene feiler.

 

Så skulle vi velge server og vi liker å menge oss med amerikanere (de som fremdeles ser opp til dem), så er likevel en østkyst server å foretrekke. Amerikanerne vil nok velge server som er nærmest for det meste.

 

Østkyst folka er 6 timer etter oss. Vestkysten er 9 timer etter oss.

 

Synd de wipet forumene ved release. Der kunne man ha lest om alle de engelske som hadde fått problemer i forholdene sine bare pga tidsforskjellen. Raid 3 på natten er ikke bare bare for et forhold når det skjer veldig ofte.

Lenke til kommentar
Runnyeye ligger på østkysten av USA. Lavest ping. Najena ligger på vestkysten av USA. Høyest ping.

 

Lag er noe mange har erfart fra MMORPG, og er en god grunn til ikke å velge en server lengst vekk. Selv om dette ikke er et FPS spill så spiller "lægg" inn. Samtidig betyr avstanden flere ledd i mellom, som betyr at man er mer utsatt for at en av leddene feiler.

 

Så skulle vi velge server og vi liker å menge oss med amerikanere (de som fremdeles ser opp til dem), så er likevel en østkyst server å foretrekke. Amerikanerne vil nok velge server som er nærmest for det meste.

 

Østkyst folka er 6 timer etter oss. Vestkysten er 9 timer etter oss.

 

Synd de wipet forumene ved release. Der kunne man ha lest om alle de engelske som hadde fått problemer i forholdene sine bare pga tidsforskjellen. Raid 3 på natten er ikke bare bare for et forhold når det skjer veldig ofte.

Det går helt fint oss meg hvertfall...

Lenke til kommentar

Hadde vært artig hvis dere som spiller dette nå kunne fortelle litt om hvordan spillet er. Personlig kjenner jeg ikke til spillet, men slik jeg har forstått det kan man nesten si dette er et morrowind-spill bare online...eller er jeg helt borti natta ?

 

Det jeg bl.a. lurer på er hvordan det er med missions og om man kan danne lag/guild etc etc.

 

Trenger man like lang til til å bli flink i noe som man trenger i Star Wars Galaxies f. eks?

 

Har spilt GW (guildwars) både under E3, Preview event og forrige beta helg, liker spillet men synes det er altfor lite valg med tanke på karakteren din og tilgjengelig utstyr. Til forsvar må det jo sies at spillet fremdeles ikke er utgitt, men jeg tviler på at det kommer så mange "klasser" i tillegg til de 4 som er. Spillet kan uansett ikke sammenlignes med EQ2 siden det ikke er et MMORPG.

 

Håper noen gidder å svare litt her.... :D

Lenke til kommentar

Lurer på en ting. I SWG kan du kun ha 1 karakter pr server pr. konto.

Nå er det vel mer mer eller mindre samme folk som står bak EQ2. SOE. Har lagt merke til at I EQ2 kan du ha langt flere karakterer pr. server. Er det noen naturlig forklaring på dette?

 

Skal EQ 2 og ha serverne nede fast en time hver dag?

 

Jeg spiller på BLackburrow. Det fungerer veldig bra. Mye folk fra Europa der.

Har ikke spilt EQ1, men så langt virker EQ2 veldig bra.

Lenke til kommentar
Selv spiller jeg på Nektulos, Mage lvl 8.

 

I got a house with a baby dragon...

 

edit: Glemte navn: Edesol

åssen får man den dragen? jeg fikk jboots!

Dragen fikk jeg som gave fordi jeg kjøpte Collectors Edition, i tillegg til en staue av et kvinnfolk og et bilde til å henge på veggen i huset mitt. Journeyman Boots fikk jeg også, men det er kanskje fordi jeg også hadde preorder pakken.

 

Når jeg skrev /claim i chat vinduet så kom det en liste opp med alt jeg kunne få. Det var bare de fire tingene, ikke verdt 50 spenn ekstra.

 

*lurer på om dragen må ha mat når jeg ikke er på jeg?*

Lenke til kommentar

Jeg og tre andre kompiser holder nå på å stifte oss en guild på Crushbone-serveren, alt vi trenger er to folk med litt vett til. Så de som skulle ville joine en seriøs og aktiv guild på Crushbone kan gjerne sende meg en liten tell. Jeg er da Tengr, level 13 troll warrior.

Endret av Loeve
Lenke til kommentar
Lurer på en ting. I SWG kan du kun ha 1 karakter pr server pr. konto.

Nå er det vel mer mer eller mindre samme folk som står bak EQ2. SOE. Har lagt merke til at I EQ2 kan du ha langt flere karakterer pr. server. Er det noen naturlig forklaring på dette?

 

Skal EQ 2 og ha serverne nede fast en time hver dag?

 

Jeg spiller på BLackburrow. Det fungerer veldig bra. Mye folk fra Europa der.

Har ikke spilt EQ1, men så langt virker EQ2 veldig bra.

Tror ikke det er bestemt enda hvordan nedetid blir.

 

Du kan ha 4 karakterer i EQ2, totalt, for alle servere. (Har jeg blitt fortalt).

Lenke til kommentar

Menalian, crusader lvl 10 på Runnyeye.

 

Spillet er absolutt å anbefale, men du bør ha en dugelig pc. Merk at 512 mb ram er et systemkrav, jeg vil nok anbefale 1024 om du er opptatt av best kvalitet (skal selv oppgradere nå :yes:)

 

Så at det var en som lurte på om det lignet på morrowind, og for å si det som sant er, så var det faktisk Morrowind som først slo meg da jeg spaserte rundt i bydelen min. Nettlevill Hovel lignet nesten litt på caldera!

 

Tror at spillere som likte morrowind veldig godt vil finne seg godt til rette i EQ2 ;)

Lenke til kommentar

Noen som har Collectors Edition?

 

I så fall. Får man automatisk med den lille dragen + statuer til appartments automatisk? Eller følger det med ekstra nøkkel som man skal registrere for å få dette?

 

De som fikk starter kit fikk en nøkkel som må registreres for å få jboots.

 

Dvs jeg begynner å bli alt for sugen. Venter på collectors edition. Kanskje jeg skal stikke å kjøpe DVD versjonen i butikken og bare registrere collectors edition godene på den når de kommer? og gi/selge selve EQ2 til venner...

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Har startet roller på Runnyeye sammen med noen venner. Kommer flere dit, så det blir vel mange nordmenn.

 

Jeg heter Starwise der. Venter litt med guild. Vil ikke ha for mange forpliktelser. Har vært i et slikt guild i EQ Live, så vil helst kjøre løpet litt mer avslappet.

Lenke til kommentar

I starten så lenge SoE er opptatt med å tilgjengeliggjøre nye servere hele tiden så blir det nok ingen bytting. En del arbeid i å få gjort dette akkurat nå.

 

Seinere når pågangen har roet seg så vil de nok kanskje begynne med splitting av servere slik at man får halvert server befolkning på de meste befolkede serverne.

 

Men det kommer. Vær helt sikker. SoE har funnet ut at 500kr per flytting kan det bli cæsh av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...