meastp Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Hei! Så litt i anbefalte programmer-tråden og fant PlaneShift.. det så utrolig bra ut, så jeg bestemte meg for å teste det. jeg fant denne guiden, men når jeg kjører ./walktest --recalc --relight får jeg en hel del errors: meastp@tuxbox:~/molblue/CS $ ./walktest --recalc --relight Warning: Failed to load `csjngimg'; use '-verbose' argument for details. Warning: Failed to load `csjngimg'; use '-verbose' argument for details. Warning: Failed to load `csjpgimg'; use '-verbose' argument for details. Warning: Failed to load `csjpgimg'; use '-verbose' argument for details. Xlib: extension "XFree86-DRI" missing on display ":0.0". Detecting maximum texture size fails! 256x256 is assumed. Edit Video.OpenGL.Caps.MaxTextureSize if you want to change. Could not load image '/lib/stdtex/oldmetal.jpg'. Unknown format! Couldn't load image '/lib/stdtex/oldmetal.jpg', using checkerboard instead! Could not load image '/lib/stdtex/parket.jpg'. Unknown format! Couldn't load image '/lib/stdtex/parket.jpg', using checkerboard instead! Could not load image '/lib/stdtex/asphalt.jpg'. Unknown format! Couldn't load image '/lib/stdtex/asphalt.jpg', using checkerboard instead! Could not load image '/lib/stdtex/mosaic.jpg'. Unknown format! Couldn't load image '/lib/stdtex/mosaic.jpg', using checkerboard instead! Could not load image '/lib/stdtex/bricks.jpg'. Unknown format! Couldn't load image '/lib/stdtex/bricks.jpg', using checkerboard instead! Could not load image '/lib/stdtex/oldbrick.jpg'. Unknown format! Couldn't load image '/lib/stdtex/oldbrick.jpg', using checkerboard instead! Could not load image '/lib/stdtex/window.jpg'. Unknown format! Couldn't load image '/lib/stdtex/window.jpg', using checkerboard instead! Could not load image '/lib/stdtex/red.jpg'. Unknown format! Couldn't load image '/lib/stdtex/red.jpg', using checkerboard instead! Could not load image '/lib/stdtex/green.jpg'. Unknown format! Couldn't load image '/lib/stdtex/green.jpg', using checkerboard instead! Could not load image '/lib/stdtex/blue.jpg'. Unknown format! Couldn't load image '/lib/stdtex/blue.jpg', using checkerboard instead! Could not load image '/lib/stdtex/yellow.jpg'. Unknown format! Couldn't load image '/lib/stdtex/yellow.jpg', using checkerboard instead! Could not load image '/lib/stdtex/sky.jpg'. Unknown format! Couldn't load image '/lib/stdtex/sky.jpg', using checkerboard instead! Could not load image '/lib/stdtex/misty.jpg'. Unknown format! Couldn't load image '/lib/stdtex/misty.jpg', using checkerboard instead! Could not load image '/lib/std/snow.jpg'. Unknown format! Couldn't load image '/lib/std/snow.jpg', using checkerboard instead! Could not load image '/lib/stdtex/flare_center.jpg'. Unknown format! Couldn't load image '/lib/stdtex/flare_center.jpg', using checkerboard instead! Could not load image '/lib/stdtex/flare_rbow.jpg'. Unknown format! Couldn't load image '/lib/stdtex/flare_rbow.jpg', using checkerboard instead! Could not load image '/lib/stdtex/flare_purp.jpg'. Unknown format! Couldn't load image '/lib/stdtex/flare_purp.jpg', using checkerboard instead! Could not load image '/lib/stdtex/flare_picir.jpg'. Unknown format! Couldn't load image '/lib/stdtex/flare_picir.jpg', using checkerboard instead! Could not load image '/lib/stdtex/flare_grcir.jpg'. Unknown format! Couldn't load image '/lib/stdtex/flare_grcir.jpg', using checkerboard instead! Could not load image '/lib/stdtex/flare_pink.jpg'. Unknown format! Couldn't load image '/lib/stdtex/flare_pink.jpg', using checkerboard instead! Could not load image '/lib/stdtex/blobby.jpg'. Unknown format! Couldn't load image '/lib/stdtex/blobby.jpg', using checkerboard instead! tri:116 vt:66 Load TYPE plugin crystalspace.mesh.object.emit Could not load image '/lib/std/explo.jpg'. Unknown format! Couldn't load image '/lib/std/explo.jpg', using checkerboard instead! Could not load image '/lib/std/snow.jpg'. Unknown format! Couldn't load image '/lib/std/snow.jpg', using checkerboard instead! Could not load image '/lib/std/portal.jpg'. Unknown format! Couldn't load image '/lib/std/portal.jpg', using checkerboard instead! Could not load image '/lib/std/portaloverlay.jpg'. Unknown format! Couldn't load image '/lib/std/portaloverlay.jpg', using checkerboard instead! Total level load time: 3.466 seconds Cleaning up... meastp@tuxbox:~/molblue/CS $ Jeg kjører altså Ubuntu... Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Ikke det at jeg skal kalle meg en ekspert på Planeshift, men såvidt jeg har fått med meg så er det vanskelig å få til en skikkelig build av MB via den guiden (eller scriptet) pga av at CS har skiftet endel på seg siden MB ble gitt ut. Prøvde så smått å finne ut av det selv, men ga opp, det er ikke så lenge til CB kommer uansett Lenke til kommentar
meastp Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 ok... jeg har kompilert alt i den guiden (bortsett fra server-delen). Kan du gi meg en quick-guide på hvordan jeg fjerner det jeg har kompilert fra source? make uninstall? Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Eneste som er installert er vel jam, resten ligger vel i ~/molblue? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 ok... jeg har kompilert alt i den guiden (bortsett fra server-delen). Kan du gi meg en quick-guide på hvordan jeg fjerner det jeg har kompilert fra source? make uninstall? make uninstall eller make deinstall (som root) Lenke til kommentar
meastp Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 make: *** Ingen regel til at skabe mål 'uninstall'. Stop. Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Du kan prøve checkinstall-verktøyet noen postet i Slackware guiden, så ut som om det kunne ta jobben. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Du kan prøve checkinstall-verktøyet noen postet i Slackware guiden, så ut som om det kunne ta jobben. Du mener at alt ligger i mappen? Da er det jo bare å slette den, da... jam installerte jeg via apt-get, så det er ikke noe problem å fjerne... Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Hvis du fulgte guiden, ja. Ingenting ble installert, bare pekt til via egne variabler. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Hvis du fulgte guiden, ja. Ingenting ble installert, bare pekt til via egne variabler. Ok... da er den slettet.. bare å vente på Crystal Blue, da.... Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Får håpe den dukker opp snart, rapportene virker lovende og ventetiden har vært lang allerede Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 I følge Planeshift's nettside er det ca. 2-3 uker før Crystal Blue kommer. *wants crystal blue* Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Hvor står det? så vidt jeg vet har de vært temmelig strenge med å ikke si noen release datoer etter at Crystal Blue ble planlagt sluppet julen 2003 Andre og siste stengte alpha test er igang nå (og skulle vært ferdig også innen nå, menmen), slik jeg tolket de siste nyhetene, vil klienten bli sluppet til alle etter at de siste av vel 50 bugs er funnet og fikset, og da må man også legge til ca. 2 uker til med migrasjons-periode for de som ikke allerede har en character i Molecular Blue databasen. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Andre og siste stengte alpha test er igang nå (og skulle vært ferdig også innen nå, menmen), slik jeg tolket de siste nyhetene, vil klienten bli sluppet til alle etter at de siste av vel 50 bugs er funnet og fikset, og da må man også legge til ca. 2 uker til med migrasjons-periode for de som ikke allerede har en character i Molecular Blue databasen. Nettopp det jeg så. 2 uker + litt bugfixing (de fikser sikkert ikke alle buggene for å få den avgårde tidlig) = 2-3 uker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå