Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk sluttet å fungere, feilsøking?

Anbefalte innlegg

Dette skjedde for noen dager siden. Vi har 2 PCer som deler internett via ADSL, og det har fungert helt fint til nå via 3 nettverkskort. Jeg ryddet opp i systemet nylig med bl.a. CCleaner, og lurer nå på om programmet har fjernet filer det ikke skulle ha gjort, for nå er det umulig å få kontakt mellom PCene. Den andre PCen som får internett tilgang via denne, er koblet til den via et vanlig nettverkskort, og denne er igjen koblet til ADSL modemet via et annet, og deling satt på nettverket slik at begge PCene får tilgang.

Nå sluttet det å fungere, den andre PCen mottar data i en viss grad, men kan ikke sende noe ut, så det er altså umulig å bruke nettet og til og med få kontakt med min egen.

Jeg har sjekket bl.a.:

Guest account aktivert

Fast / automatisk tildelt IP prøvd uten å lykkes

Ingen kontakt med command line funksjoner

Reinnstallert nettverkkortene

Og er helt blank i forhold til hvor jeg skal starte med å sjekke og finne ut hvor feilen ligger. Nettverkkortene er riktig innstaller og gir ingen feilmeldinger, og jeg fulgte rutinen ved innstallering som jeg alltid gjør, noe som alltid har funket bra ellers. Vi har ingen behov for en router bare for disse to maskinene, for den andre blir brukt så lite, men jeg ville satt pris på tips. Jeg er under rimelig tungt tidspress og må sannsynligvis prøve å re-installere Win2k på denne maskinen uansett. Har fått noen merkelige feilmeldinger jeg aldri har sett før ved bl.a. oppkobling til internett (via LAN, selvfølgelig).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset! Det skulle jeg selvfølgelig tenkt på. Jeg var under tidspress, og valgte til slutt å re-innstallere Win2k. Har ikke fått testet om alt funker som det skal ennå (ser på den høye stabelen av CDer med drivere og software som fremdeles må innstalleres). Takk igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...