Bjarild Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Hei, trenger hjelp til å sette sammen ett anlegg som duger til en Golf 1,8 GL 89 mod. Vet dere her på forumet liker å vite hva slags anlegg man skal ha, ca pris, forventninger/forhåpninger osv. så jeg skriver opp en liste over "rettningslinjer" - mellom 3 og 6000 kroner - Ikke 6"9 - Forsterker, sub og høytalere - Tenkt å legge litt mer i anlegget etter hvert, så bedre å ikke kjøpe alt med en gang, men heller ha kvalitet i de få tingene jeg får for opp i mot 6000. Hadde vært kjempefint hvis noen kunne hjulpet meg litt her, har ikke mye peil på lyd i bil. Her skal anlegge settes inn (ikke akuratt her da, men inn i denne bilen ) Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Hmmm.. Planlegger du å legge inn mer penger senere eller er 6000 max uansett? I det første tilfellet: Kjøp en god spiller og et bra frontsett. F. ex en Pioneer/Alpine til ca 4000, Et godt frontsett er etter sigende Soundstreams XSC 6.5" sett. Senere sper du på med en firekanales forsterker, sub, signal, høyttaler, strømkabler og sikring. Kasse bygger du sjøl av 22mm eller 28mm MDF. Kabler og speakonplugg får du hos sikkert hos forhandler. Endret 8. november 2004 av Jalla Lenke til kommentar
Bjarild Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Skal bruke mer enn de 6000 totalt, men har ikke mer for øyeblikket - Hvilke kjeder i Norge fører Soundstream? - Er bilradiospesialisten "bra og billig"? Endret 9. november 2004 av Bjarild Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Soundstream finner du hos Musical Transparency, eller en av deres forhandlere. Link til settet jeg foreslo finner du her. Ingen nettsjapper fører dette ennå, fordi importøren setter strenge krav til kundebehandling og kunnskap til sine leverandører. Brs er ok det, men du kan nok få mer for pengene om du ser deg litt om her i verden Begynn med en god spiller og frontsett, monter skikkelig og følg oppskrifta videre er mitt råd Lenke til kommentar
Bjarild Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Lurte på forslag til spillere. Er det noen prisforskjell på CD-spillere i Norge og feks. Tyskland? Fant et par spillere jeg likte på conrad.de, duger disse, og prisen i forhold til i Norge er vel heller ikke så værst ettersom jeg har en kamerat som skal til Tyskland snart osv... PIONEER CD-TUNER DEH-P 77 MP, til 3200 NOK Eller denne,PIONEER CD-TUNER DEH-P 6500R, til 2500 NOK Endret 9. november 2004 av Bjarild Lenke til kommentar
morten2101 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Følger det med sånn fett "edderkopp" deksel på det frontsettet? Lenke til kommentar
Bjarild Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Hvilke av pioner cd-spillerene ovenfor lønner det seg å kjøpe? + høytalere som "passer" til, hvilke høytaler merker er kvalitet? Har funnet noen alternativer her fra Hi-Fi-speed-DK - Rockford Fosgate P162S, 1500 NOK - Audiobahn ABC600T, 2300 NOK - Pioneer TSC160R, 2000 NOK Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Pioneer og Audiobahn ville jeg ikke satsa på i det heletatt! Uggah! Og RF er i mine øyne en smule overprisa. Et eksempel er jo det at en som hadde et RF sett til ca 5000 skifta til XSC settet og var mye mer fornøyd med det... Velg DEH-P 77 MP spillern, nydelig design og alt du trenger for å bygge et godt anlegg rundt Skal du først handle i Tyskland så få heller tak i Eton RS 160 eller bedre. Ellers vil jeg tro at SS settet vil være av det som gir mest for penga. Kjøp for all del ikke på "bling" faktor. Lenke til kommentar
Bjarild Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Gikk nok litt mye etter "bling, bling" når jeg sjekka høytalere Prøver egentlig å gå etter ett stilrent anlegg som ser fint ut i bilen. Ikke sånn overpynta jugleri. Men det er lett å bli dratt imot sånne ting Btw, finner ikke noen websider/forhandlere i Tyskland eller andre steder som selger Eton. Forslag til andre merker som er brukbare? (linker) Endret 9. november 2004 av Bjarild Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Har jo alltids linker til produsentene, men av en eller annen grunn så ser det ikke ut til at de nevnte mer seriøse sakene finnes på webshopper. Derimot er det fullt mulig å plukke opp talartuten, sende mail el.l til forhandlere og importører. Foretrekker å snakke med folk jeg iallefall. Ikke mye en kan lese seg til av hvor stor kompetanse folk har på det de selger utfra ei copy-paste hjemmeside Ei datasjappe som pusher stereo på si er iallefall ikke veien å gå Link til eton finner du på Musical Transparency, de er importører av dette og mye annet snadder verdt å lukte på, så er du interessert i å vite mer om det og SS ville sendt en PM til MR. SQ på forumet her og hørt hva han kan anbefale Endret 9. november 2004 av Jalla Lenke til kommentar
Bjarild Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Takk for tipsene Det blir nok Eton elle SS tenker jeg... foreløpig siste spørsmål, hva er forskjellern på "vanlig" og coax-høytalere? Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Kan anbefale deg å besøke http://bilforumet.net og på på Bilstereo avd. der.. Mange folk som har god peiling og også mange forhandlere som har gode priser. Lenke til kommentar
Bjarild Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Kan anbefale deg å besøke http://bilforumet.net og på på Bilstereo avd. der.. Mange folk som har god peiling og også mange forhandlere som har gode priser. tnx Lenke til kommentar
Mr. SQ Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Pioneer og Audiobahn ville jeg ikke satsa på i det heletatt! Uggah! Faktisk tror jeg at jeg må si meg uenig akkurat her. Av disse 3 alternativene hadde nok jeg gått for Pioneer settet. mvh Glenn Lenke til kommentar
Bjarild Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Er de eneste merkene som duger innen høytaler kategorien SS, Eton og Pioneer ? Ikke at andre ikke duger, men det virker som det er det det går i her på forumet Endret 9. november 2004 av Bjarild Lenke til kommentar
Mr. SQ Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Det finnes masse interessant av høyttalere, men minst 4 ganger så mye dårlig. Det er derfor et segment hvor det er lett å gjøre dårlige kjøp. mvh Glenn Lenke til kommentar
pndjo Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Velg DEH-P 77 MP spillern, nydelig design og alt du trenger for å bygge et godt anlegg rundt enda en gang enig med jalla, har den selv og meget fornøyd med, sammenlignet mot Alpine, Panasonic, Clarion, RF, Sony, osv. (i noenlunde samme utstyr segment) siden P9++ er for dyrt for å høre musikk fram og tilbake til jobben (ca 10 min.) en god "fatig mans porsche"... Lenke til kommentar
morten2101 Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Takk for tipsene Det blir nok Eton elle SS tenker jeg... foreløpig siste spørsmål, hva er forskjellern på "vanlig" og coax-høytalere? ja, hva er forskjellen på "vanlig" og coaxer ? virker som om coaxer ligger litt under vanlig i pris.. ? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Coaxer har diskant og mellomtone sammen, mens komponentsettene har separat diskant og mellomtone. Dette gjør det enklere å justere lydbildet i bil siden diskant og mellomtone kan flttes litt rundt på. Men så er det jo slik at det ideelle elementet hadde vært en coax-sak lagd slik at diskanten i midten ikke påvirket den bakenforliggende mellomtonen. Men da begynner vi å snakke teori og ikke praksis, hehe Endret 11. november 2004 av Jalla Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Spiller: enkel og grei sony Xplod til 1000-1500 spenn... forsterker: LA Bolt til 1600 kr. Basser: 2 stk LA Bolt 12" til 1900 kr. me fet kasse... og noen BOSS 16,5cm... Kommer med speks og mer rektige priser i morra... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå