Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefaling av modem Telenor ADSL


Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med noen modemtyper som kan brukes sammen med Telenor ADSL (PPoE).

Har brukt Zyxel 650 tidligere og dette har fungert fint, men ser at Telenor nå selger Speedtouch 510 med routerfunksjon dersom du kjøper av dem.

 

Har sett litt på manualen til Speedtouch modemet og er ikke imponert over funksjonaliteten, de bruker programvare på en CD rom for konfigurasjon av modemet, enklere med konfigurering via browser.

 

Ønsker helst kun ett modem med mulighet for registrering av brukernavn og passord i modemet slik at linjen er koblet opp 24/7.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Styr for all del unna Topcom Xplorer 871 modemet. Makan til ustabilt produkt skal du lete lenge etter!

Ja det kan jeg også skrive under på. Har selv en makan ruter. Den detter ut hele tiden. :thumbdown:

Hvis modemet låser seg under bruk av unpnp apps, (webcam/spill i messenger) er det en firmwareoppdatering som skal til. Finnes her.

 

EDIT: Snakket nettopp med en jeg hadde lagt inn ny Fware for, det var bedre men slettes ikke stabilt enda...merkelig nok er det bare ved bruk av trådløst aksesspunkt problemet oppstår etter oppdateringen, skjedde med kabel først også. Og kun ved bruk av webkamera. Og det er mer problemer på en av maskinene, på en annen er det nesten stabilt. Aksesspunktet er forresten byttet en gang for å eliminere det.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Styr for all del unna Topcom Xplorer 871 modemet. Makan til ustabilt produkt skal du lete lenge etter!

Enig.

 

I tillegg sliter jeg med at Telenor hele tiden prøver å vri seg unna problemet. Det er noe mystisk med serienummeret på mitt (joda, det er fra Telenor, og merket deretter): nummereserien min stemmer ikke med nummerserien for den som kan patches opp med en ny firmware. Jeg har slitt i snart ett år, er lite imponert over Telenor og Topcom, virker som to like selskaper fant hverandre der.

Lenke til kommentar
tillegg sliter jeg med at Telenor hele tiden prøver å vri seg unna problemet. Det er noe mystisk med serienummeret på mitt (joda, det er fra Telenor, og merket deretter): nummereserien min stemmer ikke med nummerserien for den som kan patches opp med en ny firmware. Jeg har slitt i snart ett år, er lite imponert over Telenor og Topcom, virker som to like selskaper fant hverandre der.

gamle 871 modem er modem og kan ikke oppgraderes til router.

bare de nye 871 bt er routere i

så har du hatt modemet ditt et år er DETTE den gamle typen

.da får ikke telenor gjort så mye med det da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...