Gå til innhold

Et godt grunnlag til å bygge videre på

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Les litt i forumet og du finner fort ut hva som er galt med Twinmos og Q-Tec for den del. Når så mange folk har noen i mot en produsent er det grunn til å stille spørmål med kvaliteten. Min grunn er hovedsakelig at tester blandt annet av AnanTech har vist at Crucial og OCZ er det som virkelig funker med AMD 64, (Twinmos kom dårlig ut i disse testen). Har ikke noe imot Twinmos på andr platformer.

Lenke til kommentar

Ok. Jeg har sett litt på OCZ ram fra netshop og prisen er ikke så urovekkende mye større, så jeg kommer nok til å gå for det.

Hva skjermkort har du fra før?

Jeg har geeforce ti 4600 128mb fra før av. Jeg er klar over at det blir flaskehalsen til systemet, men tilstanden hovedkort, minne og cpu er er langt verre så jeg tar et problem av gangen. Det får holde til over jul..

Endret av miCro
Lenke til kommentar
Hva med denne oppgraderingspakka fra netshop.no:

AMD Athlon 64 3200+ 2.0 Ghz BOXED (socket 939)

DDR-DIMM 512MB PC3200 (400MHZ)

Gigabyte K8NS Ultra-939 nForce3 250 (hk har s-ata, bra lydkort og firewire)

Pris: kr 3 540,00

Ytterligere 512MB minne vil koste deg 650,-

Edit: Boxed vifta er slettes ikke værst

Gå for dette oppsettet og et aopen h600b kabinett. Trenger vel en harddisk og en dvd spiller. Så bruker du skjermkortet ditt til du får råd til et nytt. Fine med dette er at du kan bytte hovedkort og kjøpe et pci-e skjermkort, mens du beholder cpu. Du vil uansett ha mulighet til å oppgradere systemet litt etter litt.

Ville i allefall gjort det om jeg skulle prøvd å holde et stramt budsjett.

Lenke til kommentar

I spesifikasjonene til AOpen H600B står det følgende:

- Strøm forsyning : 400/350/300W ATX 12V

Mens det i overskriften står "AOpen H600B Svart, 350W". Betyr det at det er mulig å få kabinettet med 400W, eller betyr det at man kan ha 400W strømforsyning i kabinettet men det leveres med 350W?

Lenke til kommentar

Jeg har satt sammen et mulig system på komplett og noen synspunkter på det hadde vært flott:

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED

Asus A8V Deluxe/WIFI-g Hovedkort S-939 K8T800PRO, ATA/SATA, GbLAN, ATX, Raid

Antec SX1040BII Miditower, Sort m/400W Strømforsyning

Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200C2 DIMMs

Jeg er litt usikker på om prossessoren er basert på 90nm teknologien, men komplett hadde to utgaver av denne som tilsynelatende var identiske men den jeg valgte kostet litt mer. Jeg skal sende mail til komplett å spørre om dette til mandag. Hvor mye har dette egentlig å si? Jeg har ingen planer om å overklokke med det første..

Jeg har også sett på et annet hovedkort:

MSI K8N NEO2 Platinum-54G Hovedkort S939 nForce3 250Ultra,SATA,GbLAN,ATX,Dual-DDR

Hvilket av hovedkortene vil passe best til det systemet jeg har satt opp ovenfor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...