Gå til innhold

x800xt normal tempratur?

eQunix

Anbefalte innlegg

Sapphire Radeon x800xt PE. har ikke klokket det, alt står på default (bortsett fra noe jeg skrudde på i option som heter OVERDRIVE) tempraturen står jevnt på 40-42 grader, er dette normalt? fps'n min i gammle openGL spill som cs holder seg på 80-90 mens i CS:S har jeg 100konstant, har prøvd alt eneste jeg kan tenke meg som har skjyld i all fps droppen nå er tempraturen. Bestillte en VGA sillencer fra komplett i dag for og se om jeg kunne få ned tempraturen litt, men hva er egentlig default temp? :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

veit ikke hva defoult temp er... men Overdrive overklokker kortet ditt når du spiller spill(eller lignende) å skru av denne vil nok få temperaturen litt ned :)

Men fortsatt... 80-100grader er mye... får da ikke det på mitt Powercolor kort, får rundt 70 grader der :whistle:

Lenke til kommentar

tempraturen har overhodet ingenting å si på fps i spill.

så lenge temperaturen er under 100 går det greit.

problemet med sånne skjerkort er at de krever svært kraftigere prosessorer og liknende for å kjøre sikkelig.

hva er de andre spesifikasjonene på pc`n?

og en ting, åssen kjøler er det på skjermkortet ditt orginalt?

http://www.netshop.no/img/cache/img_1662860018_0_Big.jpg

hvis det er den som det er bilde av over, eller en som likner er jeg svært interresert i å kjøpe den. send meg en epost på [email protected]

mvh

magnus

Lenke til kommentar

Sorry meg folkens!

MEN, hvor er det han sier at temperaturen på kortet hans er mellom 80-100 grader?

Ser at han nevner 40-42.. Som er vamlig temp på Sapphire x800xt.

Jeg har det kortet selv, med ATI Silencer4, og tempen på kortet mitt ligger på 28-30 grader.. (God lufting i kabinettet.)

Lenke til kommentar
Sapphire Radeon x800xt PE. har ikke klokket det, alt står på default (bortsett fra noe jeg skrudde på i option som heter OVERDRIVE) tempraturen står jevnt på 40-42 grader, er dette normalt? fps'n min i gammle openGL spill som cs holder seg på 80-90 mens i CS:S har jeg 100konstant, har prøvd alt eneste jeg kan tenke meg som har skjyld i all fps droppen nå er tempraturen. Bestillte en VGA sillencer fra komplett i dag for og se om jeg kunne få ned tempraturen litt, men hva er egentlig default temp? :no:

Last ned omega driverne fra :Omega corner

Der er det i installasjonen en option der man kan velge noen optimaliserte drivere til gamle open gl spill som cs...men det er ikke anbefalt å kjøre disse på nye spill.

Lenke til kommentar

mitt PC x800xt ligg på 62grader load i doom3 etter timar speling med overdrive på... men har problem med at kjøleren har bråka frå første dag. skikkele plagsomt bråk. sett eit asus kort i bruk og det var neste ikkje lyd frå det.. hjå meg er det sånn skrape lyd i vifta.. .fleire med slikt problem? må vel sende det tilbake på garantien...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...