arna Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Hvordan er rangeringen sånn i forhold til kvalitet og lyd på filmer? Er vel generelt med alt av video tenke jeg på som avi, mpeg, dvd-r etc noen som vet? Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Det er jo endeløse kriterier innenfor hvert format, pluss at det finnes kodeker. Det blir et spørsmål om preferanser og i hvilken sammenheng det skal brukes. Ukomprimert AVI i original oppløsning for råfilm, men ikke for funny clips. En Mac-bruker vil ikke ha wmv... Så hvis du bare skal regne i lyd- og bildekvalitet blir det som sagt ukomprimert AVI. Men det tar et helvete med harddiskplass til gjengjeld. Endret 8. november 2004 av sanoj_20 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 En ting jeg plutselig lurte på: er for eksempel digitalisert film .avi? Altså, fullstendig rått format? Lenke til kommentar
arna Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Kan noen forklare meg konseptene med DVD+r -r eller hva det er ? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 .avi er bare en kontainer. Den beskriver ikke noen form for videokompresjon. Digitalisert film, hva tenker du på da? DV-bånd og lignende? Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Hvis du drar en divx/xvid film gjennom virtualDub, slenger på full prosessing mode uten å velge en codec får du ganske svær fil. Kvaliteten blir naturlig nok ikke bedre enn originalfilen da.... Kan noen forklare meg konseptene med DVD+r -r eller hva det er ? DVD+/- R er laget fordi de store firmaene aldri klarer å bli enige... Etter hvert som flere og flere velger lag blir det ståene igjen to mektige grupper som støtter hvert sitt format... DVD +/- er DVD disker man kan brenne ca. 4.7GB. (et lags) To lags kommer kun i DVD+r formatet foreløpig...der man kan schwii nesten dobbelt så mye.. Lenke til kommentar
arna Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Hvis du drar en divx/xvid film gjennom virtualDub, slenger på full prosessing mode uten å velge en codec får du ganske svær fil.Kvaliteten blir naturlig nok ikke bedre enn originalfilen da.... Kan noen forklare meg konseptene med DVD+r -r eller hva det er ? DVD+/- R er laget fordi de store firmaene aldri klarer å bli enige... Etter hvert som flere og flere velger lag blir det ståene igjen to mektige grupper som støtter hvert sitt format... DVD +/- er DVD disker man kan brenne ca. 4.7GB. (et lags) To lags kommer kun i DVD+r formatet foreløpig...der man kan schwii nesten dobbelt så mye.. Men hva er forskjellen på de liksom? Har hørt at dvd +r er bedre på kopieringscder og dvd -r på filmer, men har aldri hørt noen begrunnelse for hvorfor .. Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) http://www.videohelp.com/dvd.php en lettere og kortere forklaring http://netforbeginners.about.com/cs/multim...a/DVD_discs.htm Endret 15. november 2004 av Bro2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 .avi er bare en kontainer. Den beskriver ikke noen form for videokompresjon. Digitalisert film, hva tenker du på da? DV-bånd og lignende? Digitalisert film er film som er digitalisert. DV er ikke film, det er video. Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Etter din definisjon inneholder .avi digitalisert film, men det blir ikke "fullstendig rått format" av den grunn, for med fullstendig rått format tenker man som oftest på noe som ikke er komprimert..... Endret 15. november 2004 av Bro2 Lenke til kommentar
Lch Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Digitalisert film er film som er digitalisert. DV er ikke film, det er video. Ja, naturligvis. Dårlig formulert fra min side. Jeg var bare ute etter å få en presisering fra deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Etter din definisjon inneholder .avi digitalisert film, men det blir ikke "fullstendig rått format" av den grunn, for med fullstendig rått format tenker man som oftest på noe som ikke er komprimert..... Det er det jeg tenker på. Hvilken filtype lagres helt rå, ukomprimert, digitalisert film på? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Det er det jeg tenker på. Hvilken filtype lagres helt rå, ukomprimert, digitalisert film på? Filtypen har ingenting å si, men så vidt meg bekjent kan det lagres i .avi-kontainer ja... Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) Det er det jeg tenker på. Hvilken filtype lagres helt rå, ukomprimert, digitalisert film på? som jeg skrev tidligere. Hvis du drar en divx/xvid film gjennom virtualDub, slenger på full prosessing mode uten å velge en codec får du ganske svær fil.Kvaliteten blir naturlig nok ikke bedre enn originalfilen da.... Den (.avi) filen vil inneholde ukomprimert digitalisert film, dog med like god kvalitet som den original komprimerte filen. Endret 21. november 2004 av Bro2 Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Det er det jeg tenker på. Hvilken filtype lagres helt rå, ukomprimert, digitalisert film på? Filmselskapene lagrer på bånd, men på en vanlig Windows-boks kan du dytte ukomprimert video inn i en AVI- eller MKV-kontainer, muligens også OGM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå