Gå til innhold

Sony Ericsson S700i


Anbefalte innlegg

Et lite poeng i denne greia er jo at dette faktisk er en to år gammel mobil fra asia... sier vel litt om hvor teknologisk etter europa er asia?!?

Og noe om hvem som kommer til å ta markedsandeler og tape dem...

Tipper Samsung og LG (som i USA) er vinnerne i mobiltelefon markedet om noen år!

Min neste mobil er nok D500...lekkert og avansert!

 

:love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du ønsker å ha med deg telefonen rundt om kring ville jeg helt klart ventet til en mindre type kommer. F.eks. Samsung D500 eller Panasonic z800

Hvis du skal kun bruke telefonen i bilen og i hjemmet er denne grei. Har selv en telefon på størrelse med S700i og det er et He#¤%"% i lengden. Man blir dri### lei av å drasse med seg rund et slikt dråg.

Dette kommer sikkert ann på hvor ung og aktiv du er. Du ser ihvertfall ung ut på bildet :)

Min neste telefon (som jeg skal kjøpe før jul) blir liten. Det er helt sikkert!

Da er det kanskje ikke noen ide for deg å kjøpe D500 da. Hvis du ser på "kolossen" S700i som har målene: 107.5 x 49 x 24.5 mm og sammenligner det med den "lille" Samsung D500 som måler: 93 x 45 x 23 mm så ser du at Ericssonen er 1.45 cm lengere. Bredden og høyden vil jeg ikke engang gidde å nevne i sammenlikningen da disse er så like at om du fikk se den ene telefonen og så den andre ville sikkert 50% tatt feil av hvem som virkelig var bredest og høyest. Jeg tror heller ikke noe menneske som har prøvd å ha en S700i i lomma en hel dag og som har prøvd det samme med D500 ville klaget over de ekstra 38g Ericssonen "byr" på.

 

 

Jeg tror ikke du ville fått det så ille med den enorme S700i jeg HybRis :thumbup:

 

Edit: Typo

Endret av Baltazar
Lenke til kommentar
Det jeg ikke skjønner er at S700 har fått toppkarakter i alle andre kjente mobilblader og internettsider. Så hvorfor får den bare en 4 her? Var det noe gærent med telefon amobil testa ut??

Fordi den ikke gjør seg fortjent til mer. Det er et stort, dyrt monster, med få nye, teknologiske løsninger. Bortsett fra skjermen er det mange telefoner som gjør det denne gjør, og mye mer, mye bedre. Og til en lavere pris.

Lenke til kommentar
Bortsett fra skjermen er det mange telefoner som gjør det denne gjør, og mye mer, mye bedre. Og til en lavere pris.

Og hvilke telefoner er det?

 

Vær så snill og nevn noen andre som har minnekort, stereo radio og mp3/mp4/aac, håndfri høyttaler, 1.3 mpixel kamera, kameralys, video (m/lys), bra batteritiid, 8x zoom, Instant Messaging, 41MB innebygd minne, Bluetooth, IR, etc.

 

Og vennligst også si hva disse telefonene gjør som S700i ikke gjør, og hvordan de gjør det bedre. Pris hadde også vært kjekt og fått på bordet, siden du sier de skal gjøre så mye mere til en lavere pris.

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Det jeg ikke skjønner er at S700 har fått toppkarakter i alle andre kjente mobilblader og internettsider. Så hvorfor får den bare en 4 her? Var det noe gærent med telefon amobil testa ut??

Fordi Amobil ikke bare ser på skjermen og kameraet, men tester faktisk det som er inni telefonen! :ohmy:

 

Testen av S700i på mobileburn.com, var også litt negativ, de har ikke terningkast, men her er et lite utklipp fra testen:

 

Conclusion

 

I really like the S700i. I have enjoyed using it for weeks now. But it does have its issues that the prospective buyer has to consider. Firstly, the UI is running too slowly. I expect it will be fixed with future firmware revisions, but I can not guarantee that. Secondly, the Memory Stick Duo format is limited to 128MB in capacity, and while that will be fine for 1.3 megapixel photos, you are not going to be able to store hours and hours of music on it. And without the ability to make playlists, you probably won't want to anyway. The sound quality and signal reception are bigger disappointments for me. Both are good enough, but just that. After the K700i, I expected better.

 

Og jeg tror ikke det var noe galt med telefonen som Amobil testet... ;)

Endret av Mr.fungus
Lenke til kommentar
NERDVANNA ... du sliter vel litt vel - nedsnødd kanskje?!?

 

Ikke voldsomt mange med de spesifikasjonene som s700 har ennå... spent på  å høre hvilken!

 

Og husk dette er egentlig en to år gammel mobil

Okei, greit. Jeg tok feil, og skrev et noe lite gjennomtenkt innlegg. Det burde vel heller vært noe som at "det fins telefoner som kan gjøre nesten alt S700i kan, og en del den ikke kan".

Men jeg syns ikke den er verdt pengene. Ta en valgfri Series60-telefon (utenom N-Gage).

De kan spille musikk.

De har minnekort.

Kamera med stillbilde og video. Med tredjeparts-programvare kan du zoome 2500%, og du kan få dem med 1.3 megapiksel-kameraer. Tredjeparts-programvare kan også brukes til å få megapiksel-bilder med VGA-kameraer.

Instant messaging får du med f.eks. AgileMessenger.

De har også en del funksjoner S700i ikke har, som mulighet for å bruke Symbian-programmer, som kan være en del mer avanserte (og ofte brukervennlige, siden de har tilgang til omtrent alt på telefonen) enn Java-programmer og spill.

De kan bruke SmartMovie. Det alene er en god grunn.

De kan bruke minnekort over 128MB, noe S700i ikke kan.

Bluetooth kommer du ikke unna, og Ir-porten kan brukes til noe nyttig med tredjeparts-programvare. F.eks. fjernkontroll.

 

Så, egentlig har du vel 6630. Den har ikke fotolys, tror jeg, og siden den kjører Symbian holder nok ikke batteriet særlig lenge. Men hvis den mangler støtte for noe i software (SX1en min, f.eks., kan ikke bytte alarmtone), kan det nesten alltid fikses med denne tredjeparts-programvaren jeg er så glad i å nevne.

 

Og forresten, den blir vel ikke bedre av at den er basert på en telefon som var moderne for to år siden?

Endret av nerdVANNA
Lenke til kommentar
Vell, er jo 17 år da;) å jeg i hovedsak vil ha en med sotr og GOD skjerm! blir z800 eller D500 kvalitet? altså mener med lignende skjerm som S700? S700 sin skjerm er jo den beste på markedet, noen i nærmeste framtid som kommer til å knuse den? Eller bli ca like bra? evt stor? Er litt opptatt av pent utseende og FLOTT kamera/skjerm! :)

Men er ikke P910 sin skjerm ca like bra som S700 sin skjerm? dem har like mange farger værtfall og store skjermer begge to. Eller tar jeg helt feil?

Lenke til kommentar

det som var mitt ørlille poeng da - er at S700 faktisk er en to år gammel mobil fra asia.

So505i heter søsteren til S700, og disse mobilene er indentisk!

Det som da er litt festlig er at du sliter med å finne mobiler som kan matche S700, det sier vel litt om europa og hvor mye vi henger etter teknisk sett...

Du nevner en symbian mobil... vet ikke hvor høyt jeg ville ropt at jeg hadde en sx1 men... prøv å finne en ikke symbian mobil (siden s700 ikke er det) som kan matche S700 sine spesifikasjoner!

 

Venter spent...

 

:dribble:

Lenke til kommentar
Du nevner en symbian mobil... vet ikke hvor høyt jeg ville ropt at jeg hadde en sx1 men... prøv å finne en ikke symbian mobil (siden s700 ikke er det) som kan matche S700 sine spesifikasjoner!

 

Venter spent...

 

:dribble:

Det er unødvendig. Og vanskelig. Men hvis du får en Symbian-telefon som godt kan utkonkurrere den, hvorfor kjøpe noe dårligere? Du får jo flere funksjoner totalt for mindre penger.

 

Og hva mener du med at ikke ville ropt så høyt om å ha en SX1? Det er jo en super telefon.

Lenke til kommentar
prøv å finne en ikke symbian mobil (siden s700 ikke er det) som kan matche S700 sine spesifikasjoner!

 

Venter spent...

 

:dribble:

skal vi altså bruke det at den IKKE har symbian som et pluss? Det må da på ingen måte være et pluss at den bruker proprietært operativsystem.'

 

uansett. Det skal da bare mange at den har helt syke spesifikasjoner. Når en mobil koster 6000 kr skal den ha det! Men desverre kombinerer S700i det med å være stor, å være tung, treg i menyer, osv.. Det er for dumt..

Lenke til kommentar
skal vi altså bruke det at den IKKE har symbian som et pluss?

tja, hvorfor ikke? Symbian betyr stor, tungt og dårlig batterilevetid. Men nå skal det også sies at s700 'har' alt dette.

 

edit: '' ved feil ord

Nå blir dette min mening mot din, men jeg syns mulighetene Symbian gir veier opp for ulempene.

Lenke til kommentar
skal vi altså bruke det at den IKKE har symbian som et pluss?

tja, hvorfor ikke? Symbian betyr stor, tungt og dårlig batterilevetid. Men nå skal det også sies at s700 'har' alt dette.

 

edit: '' ved feil ord

Jeg er litt uenig.

 

Symbian betyr ikke tung, stor og dårlig.

 

Symbian betyr minnekort. Minnekort betyr størrelse og vekt.

Symbian betyr bra skjerm. Bra skjerm betyr størrelse, vekt og batteritid.

Symbian betyr at man har muligheten til å ta ibruk aplikasjoner som tar mye av datakraften, altså mye av batteritiden. Muligheten kan man godt la vær å bruke.

 

Som du selv sier, og som jeg bekrefter del for del: Alle disse negative faktorene ved symbian har S700i allerede, men den har derimot ikke det positive faktorene som Symbian OS tar med seg.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Symbian betyr ikke tung, stor og dårlig.

 

Symbian betyr minnekort. Minnekort betyr størrelse og vekt.

Symbian betyr bra skjerm. Bra skjerm betyr størrelse, vekt og batteritid.

Symbian betyr at man har muligheten til å ta ibruk aplikasjoner som tar mye av datakraften, altså mye av batteritiden. Muligheten kan man godt la vær å bruke.

Feil, "Symbian" kommer fra det engelske ordet "symbiosis" som betyr partnerskap, altså "Symbian" ~ partnerskap. :innocent:

 

 

(Og er jeg ferdig med å være vanskelig i dag :) )

Endret av Baltazar
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...