Gå til innhold

Sony Ericsson S700i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke si meg helt enig i testen :p

 

For det første vil jeg gi en anmerkning for dårlig info angående minnekort.

Sandisk har allerede lansert en 256 mb versjon av Duo og da mener jeg ikke pro nai :p

 

Videre må jeg også semeg til et spørsmål tegn når det sies at det ikke finnes instant messenger på telefonen..... for dette er det. Dette finner du under Meldinger og mine venner.... Nå skal det nevnes at det ikke nødvendigvis støttes av en del aktører i norge enda men.... funksjonen finnes.

 

Edge eller rettere sagt mangel på dette kan jeg vel si meg enig i. Nå sies det at det skal komme ut en utgave i usa med støtte for dette. S710a eller no i den dur. Om denne noen gang kommer til norge kan vi kun sette et spørsmål tegn ved.

 

Viderevil jeg si at litt av dette + forbedringer av java via videre firmware oppdateringer vil gi en 5 på denne tlf totalt sett.

 

Jeg var også litt skeptisk til at brukermanualene til mobilen er basert på en tidligere firmware enn tlfen leveres med.

 

Når det gjelder kontrast osv.... vil jeg tro du skal kunne stille litt på dette under service menyene på tlfen :)

 

Jeg har også opplevd at tlfen av og til henger seg og det virker som tlfen skrur seg av og på et par ganger før den kommer til sans og samling igjen, håper detteblir fikset i den neste firmwaren.

 

Jeg håper også at kameralyden ikke blir skrudd på selv om du har satt tlen til lydløs som på k700 der de skrudde på dette :p

Lenke til kommentar

Bra test. Det er alltid fanboy's som blir skuffet når "deres" merker blir testet.

Jeg holder meg unna SE PGA trege meny'er og SMS skriving, da dette er noe som irriterer meg grenseløst. For noen er ikke dette så veldig nøye.

Fin fin telefon ellers. Konge bilder!

Lenke til kommentar

Hm, ja fans av sine merker blir alltid litt deppa når deres mobiler ikke scorer høyt, eller høyest...men slik er det jo!

Har selv en K700, og kunne ikke fikset å hatt en S700, pga mekanismen mer enn størrelsen.... og pris ikke minst!

Men... at denne scorer en terningkast 2 på kvalitet er litt festlig... den virker (på meg) litt eksklusiv og jålete, ikke like mye som 8850 den gang men dog...

Mekanismen virker jo veldig solig og bra sammenskrudd, ikke noe knirk og slik som i endel finske greier ...

Synes vel forøvrig nokia sin 6600 og 7610 er veldig mye plast og lite opplevd kvalitets opplevelse i forhold og hva har disse fått i kvalitet?!?

S 700 er ingen 6'er på terningen, men på grunn av skjemen og kamera burde den kommet høyere!

Og så synes jeg denne testen viser kunnskaps nivået til amobil sine testere... ccd som er benyttet KUN i S700 er langt fysisk større enn tilsvarende brikker i 7610 og s65, men det gir også langt bedre bilder!

Den og skjermen er grunnen til tlf størrelse... har selv hatt z600, og det er ingen liten tass, men S700 har jo endel mer å slå i bordet med...

Men kult at kamera mobilene begynner å bli bra...

gir den terningkast 5 jeg...hehe :tease:

Lenke til kommentar
Ikke for  å være slem eller noe, men det går ikke an å oversette screenshot til skjermskudd!

 

Skjermskudd fra spillet SuperRealTennis

 

Lyste nesten opp i øynene på meg.

:yes::yes: Tenk om en skal oversette en film så slavisk. Touchstone Pictures = Ta på stein bilder! ;)

Endret av Bofur
Lenke til kommentar

Vil heller ikke si meg enig i kritikken den får for design og byggekvalitet... Har selv brukt s700 flere ganger, og vil si at byggekvaliteten virker veldig solid. Og må si at designet er noe av det penere jeg har sett (dette er da min personlige mening)...

 

Greit nok... Den er noe større enn en del andre mobiler, men størrelsen eller vekten har aldri plaget meg med den. Og ser man på bilder hvor den blir lagt ved siden av andre mobiler, så er den ikke veldig mye større...

Lenke til kommentar
Nå som jeg har lest igjennom testen må jeg bare få si at jeg ikke fikk noe mindre lyst på telefon enn jeg allerede har.

 

Med det sagt vil jeg sette spørsmål ved at artikkelforfatteren mener at man må ha med trillebag om en kjøper denne telefonen. Den veier kun (og jeg sier faktisk kun) 137g noe som jeg karakteriserer som lite med tanke på (som dere selv sier) at den er et (nesten) fullverdig kamera, spillboks og attpåtil kan man ringe med den. Om en ser på fysiske mål så er jo heller ikke telefonen stort større enn lillebror K700i. Med det i bakhodet mener jeg at tyngden kun bidrar til et mer solid kvalitetsinntrykk. Ting som er dyrt er som regel tungt. Ta f. eks gull ;)

 

Jeg har aldri sett på min gamle 3210 som noen koloss (må bare påpeke at dette ikke er min nåværende fon). Det har kanskje ikke dere heller når dere tenker dere om (eller har jeg et sært forhold til størrelse?), men den veier faktisk 151g og er 12,38cm høy og 5cm bred. Det blir kanskje litt feil å trekke inn en ca. 4 år gammel telefon inn i dette, men jeg ville bare sette det i et størrelsesperspektiv.

ENIG.......

Lenke til kommentar

Synes testen er dårlig. Alt for mange "morsomme" ord, passer ikke inn. Dårlig info, S700i HAR Instant Messenger klient, akkurat som K700i, T630 og Nokia 6230 (den heter Presence hos Nokia, og Mine Venner/My Friends hos SE, og finnes i Meldinger menyen).

 

Det virker rett og slett som denne testen er utført av en som ikke har peiling i det heletatt, for og være helt ærlig. Mange små detaljer som ikke stemmer i det heletatt.

 

At den får så dårlig rating ang. kvalitet er rett og slett latterlig. Denne telefonen har ikke en eneste knirkelyd, i motsetning til stort sett alt annet...

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Den veier kun (og jeg sier faktisk kun) 137g noe som jeg karakteriserer som lite med tanke på (som dere selv sier) at den er et (nesten) fullverdig kamera, spillboks og attpåtil kan man ringe med den. Om en ser på fysiske mål så er jo heller ikke telefonen stort større enn lillebror K700i. Med det i bakhodet mener jeg at tyngden kun bidrar til et mer solid kvalitetsinntrykk.

 

At noen greier å si dette, betyr bare en ting! Vi har en SE spion inne på forumet. :cool:

 

Neida. Telefonen størrelse er gankse viktig. Det er tross alt en MOBILtelefon. Tanken er også at om noen par uker/måneder vil det komme telefoner mer spekket med teknologi og bedre kamera som er dobbelt så små. Se bare på Samsung D500, Panasonic Z800 og den nye 3-serien til Nokia. Alle disse er fullverdig media stasjoner med Megapixel kamera, MP3 spiller osv.

 

Mobilprodusentene må begynne å forstå at "tunge draug" ønsker vi oss ikke. Det hadde vi nok av på 90 - tallet. Vis oss at dette er år 2004! :thumbup:

Denne testen var altfor subjektiv, og målgruppen her var utvilsomt fjortisser som vil ha en mobil som er 3 cm høy og som veier 3 gram. Designet blir kritisert, men det er en subjektiv mening som det trekkes altfor mye ned på.

 

Jeg har hatt min del av alle verdens minimobiler, men jeg har etterhvert funnet ut at det ikke passer meg, jeg vil ha noe å holde i. Det som gjør S700i stor er først og fremst skjermen, deretter designet. Hadde det ikke vært meningen at mobilen skulle ligne et Cybershot-kamera hadde den nok vært mye slimmere. At mobilen er en "kopi" av SO505i gjør også at designet er satt.

 

Jeg falt for designet siden det var litt uvanlig på våre breddegrader, men slike ting er, som sagt, smak og behag.

 

Dette med treghet på sms merker ikke jeg noe til, sikkert fordi jeg er i målgruppen til mobilen, og ikke en 15-åring med lynfingre som nekter å bruke ordbok, men som jeg sa, målgruppen var dette segmentet, og da faller det negativt ut.

 

S700i har sine minus, men jeg syntes ikke denne testen klarte å synliggjøre disse. Målgruppen for testen er altfor definert til at det bli troverdig. Men foreløpig så er det den mest komplette norske testen på nett, og det takker jeg for :-)

Lenke til kommentar
Kan ikke si meg helt enig i testen :p

 

For det første vil jeg gi en anmerkning for dårlig info angående minnekort.

Sandisk har allerede lansert en 256 mb versjon av Duo og da mener jeg ikke pro nai :p

 

Videre må jeg også semeg til et spørsmål tegn når det sies at det ikke finnes instant messenger på telefonen..... for dette er det. Dette finner du under Meldinger og mine venner.... Nå skal det nevnes at det ikke nødvendigvis støttes av en del aktører i norge enda men.... funksjonen finnes.

 

Edge eller rettere sagt mangel på dette kan jeg vel si meg enig i. Nå sies det at det skal komme ut en utgave i usa med støtte for dette. S710a eller no i den dur. Om denne noen gang kommer til norge kan vi kun sette et spørsmål tegn ved.

 

Viderevil jeg si at litt av dette + forbedringer av java via videre firmware oppdateringer vil gi en 5 på denne tlf totalt sett.

 

Jeg var også litt skeptisk til at brukermanualene til mobilen er basert på en tidligere firmware enn tlfen leveres med.

 

Når det gjelder kontrast osv.... vil jeg tro du skal kunne stille litt på dette under service menyene på tlfen :)

 

Jeg har også opplevd at tlfen av og til henger seg og det virker som tlfen skrur seg av og på et par ganger før den kommer til sans og samling igjen, håper detteblir fikset i den neste firmwaren.

 

Jeg håper også at kameralyden ikke blir skrudd på selv om du har satt tlen til lydløs som på k700 der de skrudde på dette :p

Sandisk har allerede lansert en 256 mb versjon av Duo og da mener jeg ikke pro nai

 

 

Trenger en link nå ja?

 

 

Fant ikke noe om dette på Sandisk sin hjemmeside.

Lenke til kommentar
Jeg må si at jeg er ganske uenig i den testen :hrm:

Hva er det egentlig du er uenig i?

 

Jeg sier takk for enda en kjempefin test. Eneste jeg er litt skuffet over at vi ikke fikk bedre presisert om hvordan skjermen taklet riper o.l, og om skjermen var senket osv.

Skjermen er ikke nedsenket noe.

Noe som jeg synes er rart er at Amobil sier at S700i sine menyer er treige, mens K700i sine er kjappe, men S700i sine menyer er kjappere enn K700i sine.

ehh...nei, s700i er mye tregere enn k700i i menyene! skjønner ikke hvordan de har klart å få det til, men det er nå en gang sånn.

 

veldig bra test!! dere trekker der det bør trekkes.

Jeg synes det er rart du sier det når en som har hatt K700i i flere måneder og som nå har S700i bevitner det motsatte :ermm:

Lenke til kommentar
Amobil viser igjen at de er totalt useriøse. S700i gjør rent bord andre steder, men her blir den så og si slaktet. :p

Nettopp.. Hos amobil blir designet rett og slett slakta. Det er uvanlig design på den, og i denne testen viser amobil at de ikke liker noe nytt.

 

Ble faktisk overraska da jeg så testen her, den skiller seg helt ut fra andre tester.

Lenke til kommentar

iopy:

 

Jeg vektlegger Amobil's tester når jeg skal kjøpe mobil, og når jeg har testet mine venners mobiler så syns jeg at Amobil treffer meget bra på testene deres. Har ikke testet S700i, men fra lanseringen av fikk jeg følelsen av at det var en overhypet stor tung klump for såkalte fanboys. Prisen burde alltid vurderes i en test, hva hjelper det at mobilen er ti ganger bedre enn nest beste hvis den koster hundre tusen og den nest beste koster hundre? Man må se ting i perspektiv, S700i er ikke verdt 6000 kr med de manglene. Man kan heller ikke argumentere at mobilen kan bli bedre ved kommende firmwareversjoner, det er ikke som om Amobil sine testere er syns og kan forutse hvordan mobilen kommer til å være. At designet fikk syns jeg selv er litt rart, den er vel ikke så håpløs? Men alt i alt så kan man få en kjempemobil til 3000.- og etterpå kjøpe seg et kjempeflott digitalkamera som er meget liten og nett til 3000.- og dermed har man allerede fått noe mye bedre enn S700i på kamerafunksjonen.

 

Argumentasjonen av at S700i gjør rundt bord på andre nettsteder er håpløs og dårlig. Du må sette testene mot hverandre og være litt mer konstruktiv og gi ordentlige argumentasjoner enn det du har allerede vist.

Lenke til kommentar
Synes testen er dårlig. Alt for mange "morsomme" ord, passer ikke inn. Dårlig info, S700i HAR Instant Messenger klient, akkurat som K700i, T630 og Nokia 6230 (den heter Presence hos Nokia, og Mine Venner/My Friends hos SE, og finnes i Meldinger menyen).

 

Det virker rett og slett som denne testen er utført av en som ikke har peiling i det heletatt, for og være helt ærlig. Mange små detaljer som ikke stemmer i det heletatt.

 

At den får så dårlig rating ang. kvalitet er rett og slett latterlig. Denne telefonen har ikke en eneste knirkelyd, i motsetning til stort sett alt annet...

Som om jeg hadde sagt det selv! :thumbup:

Lenke til kommentar
Synes testen er dårlig. Alt for mange "morsomme" ord, passer ikke inn. Dårlig info, S700i HAR Instant Messenger klient, akkurat som K700i, T630 og Nokia 6230 (den heter Presence hos Nokia, og Mine Venner/My Friends hos SE, og finnes i Meldinger menyen).

 

Det virker rett og slett som denne testen er utført av en som ikke har peiling i det heletatt, for og være helt ærlig. Mange små detaljer som ikke stemmer i det heletatt.

 

At den får så dårlig rating ang. kvalitet er rett og slett latterlig. Denne telefonen har ikke en eneste knirkelyd, i motsetning til stort sett alt annet...

Som om jeg hadde sagt det selv! :thumbup:

Selvfølgelig, du er en SE-fanboy. Du hadde uten å tenke kjøpt en kamel hvis SE hadde sagt den er bedre enn andre telefoner.

Lenke til kommentar
Jeg må si at jeg er ganske uenig i den testen :hrm:

Hva er det egentlig du er uenig i?

 

Jeg sier takk for enda en kjempefin test. Eneste jeg er litt skuffet over at vi ikke fikk bedre presisert om hvordan skjermen taklet riper o.l, og om skjermen var senket osv.

Skjermen er ikke nedsenket noe.

Noe som jeg synes er rart er at Amobil sier at S700i sine menyer er treige, mens K700i sine er kjappe, men S700i sine menyer er kjappere enn K700i sine.

ehh...nei, s700i er mye tregere enn k700i i menyene! skjønner ikke hvordan de har klart å få det til, men det er nå en gang sånn.

 

veldig bra test!! dere trekker der det bør trekkes.

Jeg synes det er rart du sier det når en som har hatt K700i i flere måneder og som nå har S700i bevitner det motsatte :ermm:

Ingar: Min K700i er MYE tregere i menyene enn S700i, men det er kanskje fordi jeg har en gammel FW på k700i :hmm:

En annen ting jeg synes det var rart at ikke Amobil nevnte var den geniale tastelås/kamera-lys knappen som er på siden av telefonen :yes:

Enda en ting som jeg synes er rart er de heller ikke nevnte var; ''zoom-punktene'', man kan faktisk zomme inn 16 ganger selv om det bare er 8x zoom :D

Lenke til kommentar
Synes testen er dårlig. Alt for mange "morsomme" ord, passer ikke inn. Dårlig info, S700i HAR Instant Messenger klient, akkurat som K700i, T630 og Nokia 6230 (den heter Presence hos Nokia, og Mine Venner/My Friends hos SE, og finnes i Meldinger menyen).

 

Det virker rett og slett som denne testen er utført av en som ikke har peiling i det heletatt, for og være helt ærlig. Mange små detaljer som ikke stemmer i det heletatt.

 

At den får så dårlig rating ang. kvalitet er rett og slett latterlig. Denne telefonen har ikke en eneste knirkelyd, i motsetning til stort sett alt annet...

Som om jeg hadde sagt det selv! :thumbup:

Selvfølgelig, du er en SE-fanboy. Du hadde uten å tenke kjøpt en kamel hvis SE hadde sagt den er bedre enn andre telefoner.

Det er kanskje litt overdrevet :)

Endret av *Dragon*
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...