FenrisC0de Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Jo, okay, her er problemet, jeg prøver å få i gang en FTP server, og selv om jeg kjører den på samme port som en Direct Connect hub som jeg kjørte et par år, så fungerer det fortsatt ikke. Det burde være fritt frem med tanke på brannmurer osv siden Direct Connect serveren fungerte fint. Men nå har jeg prøvd med både Bulletproof FTP server, Serv-U og Cereberus FTP server.. og ingen funker ordentlig. Hva kan være problemet? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Okay, problemet er PASV (passive) modusen.. Hvordan skal jeg konfigurere serveren til det? trenger jo da en ip til PASV mode eller ett eller noe sånt, eller ekstra porter? for de bruker ftp klienter som ikke er i passive mode klarer å koble seg opp, mens de som bruker feks bulletproof som har passive mode som default får ikke opp directory listing.. hvordan fikse? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Okay, jeg utlover en fast ftp konto til den som gidder å hjelpe meg (og som klarer å få serveren opp å kjøre) det er ca 400gb med "nyttige" filer på serveren. legg meg gjerne til msn (sjekk profil).. Lenke til kommentar
Krizz80 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Dude!! Ikke bump, da blir trådend din stengt. har du forwardet porter etc. Bruker selv port 20-21. Av en eller annen merkelig grunn så kan jeg bruke disse for å få programmet til å funke. Husk at du må forwarde 2 porter for å få ftp servern til å funke, (selv om du kjører den på f.esk port 21) Beskriv gjerne problemet ditt litt mer detaljert. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hadde litt kluss med dette først jeg også. var det bulletproof du bruke.....det bruker jeg og er fornøyd med den. La oss si at du skal bruke portene 20 og 21, det første du må gjøre er å sette bulletproof til port 21, sett også passivmode på en range 5000-6000. går utifra at du har satt opp brukere o.s.v. nå må du forwarde portene i din nat til den pc som har bulletproof installert....hvis du har ruter. Så må du opne for de samme portene i firewallen. Ser at du skriver at du har opnet dette her fra før for et annet program....men prøv å gjør dette på nytt. Hvis du får noen feilmeldinger så si ifra...da kan vi jobbe videre derfra. her er en liten nyttig link. der kan du teste ftpsiden din og se hvor det stopper. http://www.relativt.net/ftp.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå