Føss Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) #include <iostream.h> int main () { int a , s , d , f; cout << "Something"; cin >> a; cout << "Something something"; cin >> s; cout << "Something Something Something"; cin >> d; cout << "Something Something Something Something"; cin >> f; cout << "Nothing"; return 0; } jeg vil få til at hvis man trykker en knapp så kommer det opp noe nytt, er det mye mer avansert enn det jeg har skrevet eller har jeg gjort noen små dumme feil?? Endret 8. november 2004 av 3D-player Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Har du prøvd å kompilere og kjøre? Lenke til kommentar
Føss Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 kort sagt: ja! Lenke til kommentar
Steinbitglis Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Hva er problemet? Virker ikke koden? Du kan eventuellt slenge inn cin.get(); i stedet for cin >>...; søk på forumet etter gamle poster Lenke til kommentar
Føss Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 problemet er at når jeg trykker run, så kommer det opp sån boks hvor d står "someting", det er vel som d skal, men når jeg trykker "a", så kommer det ikke "something something"!!! hvordan får jeg til d?? Lenke til kommentar
jaymzfan Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Prøv denne: #include <iostream.h> #include <conio.h> int main () { cout << "Something"; getch(); cout << "Something something"; getch(); cout << "Something Something Something"; getch(); cout << "Something Something Something Something"; getch(); cout << "Nothing"; return 0; } Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 cin fungerer ikke helt som en skulle tro alltid. Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Han mener at hvis du trykker en key så får du opp fex "Something" tror jeg. Bruk ifs om det er tilfellet. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 problemet er at når jeg trykker run, så kommer det opp sån boks hvor d står "someting", det er vel som d skal, men når jeg trykker "a", så kommer det ikke "something something"!!! hvordan får jeg til d?? Sansynligvis fordi du bruker 'int a, b, c ' og ikke 'char.....' 'int' er for heltall, mens 'char' brukes for en bokstav. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) iostream-biblioteket (det vil altså si cin i dette tilfellet) er "basert på konsollet", og i konsolle(t)/(er) må man trykke enter etter man har skrevet inn noe. Er det dette som er problemet? Du vil at f.eks. et trykk på pil-tastene skal reagere momentant? Da må du i såfall bruke biblioteker. Under *nix har man ncurses, ellers har man omtrent alt av GUI-biblioteker som ordner dette for deg. Endret 9. november 2004 av søppel Lenke til kommentar
Føss Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 (endret) tusen takk orjanp, d var alt som trengtes!!! EDIT: jeg kunne aldri tro at programering var så gøy!! Endret 9. november 2004 av 3D-player Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå