LiQuID Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Heisann! Jeg skal gå til anskaffelse av en LCD skjerm etter å ha sittet lenge på en gammel CRT skjerm. Men jeg har problemer med å bestemme meg for hvilken skjerm jeg skal gå for siden det er så veldig mye forskjellig ute på markedet nå for tiden. Primært vil denne skjermen bli brukt til design/grafikk, å se filmer på og tekstbehandling, men den vil også bli brukt noe til spilling. Jeg er ikke kresen og heller ikke så nøye med hvor bra skjermen takler fete fps spill bra eller ikke, så jeg ser det ikke som noen hake hvis den har 25ms responstid, men igjen det skader jo ikke om den har høyere responstid da. Jeg har tenkt til å bruke rundt 5 000 kr på skjermen, og etter å ha lest en del tester her på hardware og noen erfaringer så har jeg kommet frem til at jeg skal ha denne skjermen her: Eizo 17" LCD FlexScan L557 TCO-03 Grå med VGA, DVI-D inngang og høyttalere (Link for mer informasjon om skjermen her!) Men i det jeg drev å kikka der så kom jeg til å se på denne skjermen her: Eizo 17" LCD FlexScan L557AS TCO-03 Grey med VGA, DVI-D inngang og høyttalere (Link for mer informasjon om skjermen her!) Kan noen forklare meg den praktiske forskjellen mellom disse to skjermene (bortsett fra at den ene har lavere dpi, og utseendemessig forskjell), og eventuelt å anbefale meg noen andre skjermer som kanskje ville vært et bedre valg for meg på grunnlag av mine behov. Endret 8. november 2004 av LiQuID Lenke til kommentar
LiQuID Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 *bump* Er det ingen som har noen idé angående det jeg nevnte ovenfor da? Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hva med en NEC? Nec 1760NX er en veldig fin skjerm som du kan bruke til nesten alt. Og om ikke så lenge kommer 1770NX ut som skal være noen fåå hakk bedre enn 1760NX og har omtrent samme pris. Linker til Nec 1760NX: Hvor du kan kjøpe den! Test av den! Linker til 1770NX: Kjøpe Mini test av den! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå