Never_Ever Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Noen som har en glimrende forklaring på hvorfor PCen min restarter når jeg kopierer fra en annen PC i nettverket? Den restarter også hvis den blir kopiert fra... Jeg hadde problemet med winxp sp1, og etter en formatering og installering av SP2 er problemet der ennå. Nettverkskortet er innebygget i hovedkortet. Jeg har prøvd med origialdriverene fra CDen til hovedkortet, noen jeg lasta ner fra hjemmesidene til produsenten (marvell yukon) og driveren på windowsupdate Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 det var jeg også borti en gang nor jeg var på lan. me en gang jeg gjikk innpå kameratenc pc å begynte å copyere så sl pcens han seg av. kan ikke fatte å begripe hva det er ? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Jeg ville mistenkt svak/defekt strømforsyningen først. Prøv å test etter å ha koblet bort enheter som DVD/CD-ROM, ekstra harddisker o.l. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Skjer det bare når du bruker nettverket? Eller kan det skje når du f.eks. brenner cd-er osv? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Har vært borti lignende, og da var det faktisk driverfeil (!), men har vanskelig for å tro at det er det denne gangen. Sjekk minnet ditt med Memtest86. Hvilke temperaturer ligger prosessoren din på når du "tyner" pc'en litt? Har du et dårlig nettkort vil trafikken belaste CPU en del, og da vil temperaturen stige. Du bør ligge under 50 grader idle. Lenke til kommentar
ZoomZoom McMoen Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Jeg hadde også samme problem med mitt socket 939 system... Den slo seg av når jeg kopierte fra nettverket... Det gjorde den også når jeg brant dvd'er eller brukte maskinen "hardt"... Det viste seg iallfall at ram'en var problemet... Den ble rett og slett for varm... Fikk byttet ram som var litt kjøligere, og maskinene har vært stabil etter det... Lenke til kommentar
Never_Ever Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Tviler på at strømforsyningen er for svak. 400Watt skulle vel holde til 4HDDer, 1 cdbrenner, 1 dvdbrenner, 1024MB ram og puslete Geforce 4 og amd 2100+. PCen har bare restartet en annen gang når jeg brant en dvd, men jeg tror det var når jeg skulle kopiere noe til broren min. Temperaturene er heller ikke noe spesielt varme. Med asusprobe måler jeg cpu og minnet til rundt 40 ved vanlig bruk Jeg skal sette i et gammelt nettverkskort og senere teste minnet minnet med et eller annet programm når jeg får tid. Blir liksom litt crap hvis jeg BARE kan spille på neste lan... Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Sjekk ev. også om WOL er enablet i BIOS. Jeg har vært borte i lignende problemer hvor WOL har vært slått på og nett-aktivitet har forsårsaket restart av maskinen... Lenke til kommentar
Never_Ever Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Jeg har nå sjekka minnet med memtest86. Det fant noen feil, jeg tok ut den brikken det var feil på men PCen restarter enda. Jeg har også prøvd med et annet nettverkskort. Da restarter ikke Pcen seg, men den henger... Finner heller ikke noe WOL (er vel wake on lan det...) innstillinger i biosen eller i manualen til hovedkortet. Noen som har andre forslag om hva som kan gjøres? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Har du prøvd det jeg skreiv ovenfor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå