Dimacruz Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Jeg har kjøpt sound blaster live 5.1 digital og creative inspire 5.1 digital 5700. Problemet er at jeg får ikke noe digital lyd når jeg skal se på dvd fra datan. Det er jo et lys på forsterkeren som skal begynne å lyse når den finner et dolby digital signal, men den finner liksom ikke noe digital signal. Noen som har en anelse om hva som kan være galt. Altså, jeg får lyd, men ikke digital lyd, som jeg skal få når jeg ser dvd med dette utstyret. Trenger hjelp her :sad: Lenke til kommentar
keithho Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Har samme problem som deg... Derfor har jeg en egen dvd spiller... kobler jeg min dtt 3500 på får jeg digital lyd... Det er noe med instillingen og codecen tror jeg.. [ Denne Melding var redigert av: keithho på 2002-05-25 15:27 ] Lenke til kommentar
Paragon Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Har du sett om det er noen instillinger i DVD programmet som styrer hvilken kanal lyden går i? Lenke til kommentar
jag Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Gå inn i Creative Sorround Mixer -> Speaker -> kryss av for "Digital Outpudt Only" -> Advanced -> Slå av AC3 Decode. Dette burde hjelpe. I f. eks. Power DVD må du i Configuration under Audio velge SPDIF ut! Lenke til kommentar
jag Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Forresten, jeg opplevde bedre lyd nå KUN bruker SPDIF ledningen fra lydkortet til forsterkeren. Dvs ikke digitital DIN ledningen eller de analoge. Bare kople til i AC3 inngangen bak forsterkeren, eller no. Dette gjelder for DTT 2500, den under DTT 3500. Hvordan dette er på Inspire - serien aner jeg ikke. Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Hvilken farge har ac3 decode knappen når den er av gul/rød? Lenke til kommentar
jag Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Hos meg er den grå->av og gul->på. Lenke til kommentar
Dimacruz Skrevet 25. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2002 Jeg har allerede valgt digital output only, og valgt spdif i power dvd men det er fremdeles ikke noe digital lyd. Hvor er det jeg skal skru av ac3? Lenke til kommentar
Dimacruz Skrevet 25. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2002 Jeg er helt sikker på at jeg har koblet det riktig. Jeg bruker din kabelen som fulgte med(han til han) og den andre med hun din i ene enden og den oransje pluggen i andre enden som går inn i lyd kortet der det står digital. Har også valgt spdif i power dvd og valgt digital output. Men fremdeles ingen digital lyd. Håper på å få svar her, ellers får jeg kankje ringe til komplett og få hjelp fra de? Lenke til kommentar
Dimacruz Skrevet 26. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2002 plz... ingen som vet? jeg er desperat :sad: Lenke til kommentar
jag Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Har du slått av hardware AC3 dekodingen? Les litt lenger oppe i tråden! Lenke til kommentar
sukk Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Må du ikke ha en en digital-lyd ledning fra dvd'en til lydkortet. Det fulgte en slik en med audigy kortet mitt og jeg har lyd på dvd. Det er vel noe sånt som at du må ta lyden fra den digitale utgangen for å få digital lyd........ Sikkert kjempedårlig formulering men jaja Lenke til kommentar
jag Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Det er feil! Du må ikke bruke SPDIF inn på lydkortet, må ikke bruke ledning fra DVD-ROM til lydkort i det hele tatt. Systemet bruker DigitalAudioExtraction? så sant det er støtte for det, vet ikke når dette ble "standard", men det er ikke nytt... (Si ifra hvis jeg tar feil!) For å få digital ut må du slå av AC3 dekodingen til lydkortet som beskrevet tidligere i tråden, samt krysse av for digital ut, også beskrevet tidligere i tråden. Lenke til kommentar
jag Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Tror DAE er en del av DirectX, altså Direct Sound.?? Lenke til kommentar
Dimacruz Skrevet 26. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2002 Takk for hjelp Jeg har klart det nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå