Gå til innhold

Hjelp meg å velge!

MagnusHof

Anbefalte innlegg

Driver å leter etter etter en bærbar.. Har funnet to alternativer, men lurer fryktelig på hva jeg skal velge. Trenger litt ekspert hjelp. Hva er fordelene og hva er ulempene ved disse to i forhold til hverandre?

Alternativ 1: Fujitsu Siemens Amilo A1630 A64 3400+.

Alternativ 2: Toshiba Satellite Pro M30: Centrino PM735 / 1,7 GHz.

Er veldig usikker selv. Vil ha en pc som drar litt spill liksom. Begge gjør jo det, men hvem er best?

Synes personlig Toshibaen ser mye bedre ut. Det er litt viktig for meg, men ikke viktigst. Det er ytelse.

edit: (Etter nærmere ettertanke har jeg funnet ut at Amilioen er mye bedre.)

-Magnus

Endret av MagnusHof
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det egentlig med batterikapasiteten på de PCene?

Hadde ikke en AOPEN 1557 vært et bra alternativ hvis du har lyst på noe som drar i spill? (De er dog kun med Intel pentium M) Dothan prosessorene er jo ikke å forakte de heller...

Personlig ville jeg valgt Toshiba, delvis pga. Intel prosessoren, men mest fordi jeg syntes Toshiba står for litt mer solide produkter - føler at jeg holder i billigplastik når jeg holder en Fujitsu, men det er som sagt bare min persolige følelse. Det er mulig mange har en annen oppfattning - men ikke skyt meg.

EDIT: Bruker ikke Intel M, PCene vanligvis å ha bedre batterikapasitet enn AMD64?

Noe annet som er viktig er jo å tenke på levetiden på PCen, men spesiellt kvaliteten på skjermen...

Endret av Dasset
Lenke til kommentar
Hvis ytelse er viktigst så bør du kjøpe FS Amilo maskinen.

enig med deg der!

En A64 3400+ er å foretrekke ;)

Dessuten er disse maskinene også forholdsvis støysvake?

Er det vel ikke heller slik at amd'ene bruker mer strøm = utvikler mer varme = trenger sterkere kjøling = utvikler mer støy?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...