Gå til innhold

Inntakskrav på NITH?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
har du penger kommer du inn

Pluss studiekompetanse...

Holder ikke med studiekompetanse hvis man ikke har mange nok studiepoeng.

Hvor mange studiepoeng kreves på NITH da om jeg tør spørre?

NITH har større kapasitet enn etterspørsel og trenger derfor ikke ha noen studiepoengsgrense.

Jepp... Jeg tror de tar inn alt som kan gå (+ har studiekompetanse).

Men det er en veldig bra skole!

Anbefaler den!

Lenke til kommentar
har du penger kommer du inn

Pluss studiekompetanse...

Holder ikke med studiekompetanse hvis man ikke har mange nok studiepoeng.

Hvor mange studiepoeng kreves på NITH da om jeg tør spørre?

NITH har større kapasitet enn etterspørsel og trenger derfor ikke ha noen studiepoengsgrense.

Vel, du har nok helt rett i det, vet ingen ting om NITH jeg da, beklager :)

Trodde NITH var som "vanlige" skoler jeg da, der man trenger et minimum av studiepoeng for å komme inn. :)

Lenke til kommentar
nope privat skole, eneste de bryr seg om er at de får penga ;)

så "alle" kommer inn uansett karakterer (så lenge de har generell studiekomp. da.. :) )

Så hvis det er flere søkere enn det er ledige plasser, hva er det da som bestemmer hvem som får komme inn ?

Lenke til kommentar

så "alle" kommer inn uansett karakterer (så lenge de har generell studiekomp. da.. :) )

Så hvis det er flere søkere enn det er ledige plasser, hva er det da som bestemmer hvem som får komme inn ?

De er kommerse, problemstillingen din er sannsynligvis uaktuell. Man tilpasser undervisningsapparatet etter antallet studenter.

Lenke til kommentar

Ikke søk deg inn på NITH, ta heller dataingeniør på en annen høyskole/universitet. Jeg er sikker på at dette kommer til å telle mer når du går ut etter 3 eller 5 år. Og det beste av alt: du sparer ca. 25.000kr per semester på å velge en offentlig høyskole/universitet.

Eneste fordelen med NITH i mine øyne var det sosiale. Men husk at du får mange turer på byen i løpet av 4-5 måneder for 25.000kr ;)

Edit: Mr.Lee: har du fått deg noe jobb? Du ble vel ferdig med 3. året nå i sommer hvis jeg kan matematikken min riktig.

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar

De er kommerse, problemstillingen din er sannsynligvis uaktuell. Man tilpasser undervisningsapparatet etter antallet studenter.

Der tar du feil. Selvfølgelig har de ulike skolestedene kapasitetsbegrensninger. Tror det er snakk om maks 300 plasser i auditoriet, så dette er en naturlig begrensning av klassestørrelsen.

Opptaket er forøvrig løpende,så det er førstemann til mølla helt uavhengig av studiepoeng.

Lenke til kommentar
Hadde vært morsomt å fått vite antall 1. klassinger i Stavanger nå. Når jeg sluttet for ca. 1 1/2 år siden så hadde kun ca. 20 stk sendt inn søknad til å begynne 3 årig bachlor utdanning :)

I følge intranettet er det 44 stk i 1BIT i Stavanger. Sikkert noen som har droppet allerede tho'. Det er det vertfall her i Bergen ;)

Lenke til kommentar

Allt som er sagt til nå er bullshit :p neida, noe er sant...

NITH er som tidligere sagt en privatskole, og de vil ha penger... Mange penger...

Men man trenger ingen studiekompetanse for å komme inn, man kan ta et 2-3 årig kurs på skolen, før man tar bachelorgrad, og deretter mastergrad.... hadde hjulpet om noen kunne si hvilket yrke de kunne tenke seg.... :kremt:

Masta' out!

Arnulf ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...