Gå til innhold

Er m_yaw og m_pitch fullt lovlig?


Anbefalte innlegg

Siden IME4-musen min reagerer på ingenting, er det lettere å få en jevn horisontal bevegelse ved å ha høyere sensitivitet på vannrette bevegelser.

 

Jeg bruker da "m_yaw 0.040" og "m_pitch 0.022" (sens 1.7) - og liker det naturligvis.

 

Er det fullt lovlig å bruke disse innstillingene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På CPL er det ikke lov, og dermed liker heller ikke de aller fleste seriøse norske CS-klaner sånt. Hvis en trekker en tråd mellom at CS-Norge liker å følge CPL-regler (les: timelimit og sånt).

 

Edit: Dette er også en ting du blir vant til med tiden, og ikke er så lett å venne seg av med. Mtp større LAN-deltakelser (både TG og OL benytter seg mer eller mindre av CPL-regler), kan det bli vanskelig å omstille seg til "vanlige" innstillinger når det trengs igjen.

Endret av sosohal
Lenke til kommentar
Hvorfor er det ikke lov da?

Får du spørre de som driver med reglene om. Om jeg skjønte rett, så hjelper disse kommandoene med å holde siktet stødig mens det flyttes? Da skjønner jeg egentlig godt hvorfor CPL ikke vil ha noe av det. Selv om det hadde vært likt for alle, hadde det blitt _for_ kunstig om alle skulle mekke config i den grad.

Lenke til kommentar
blir som å spørre hvorfor doping ikke er lovlig i OL ;)

 

men seriøst. hvis alle kunne gjøre det, hvorfor ikke lissom?

 

(og da mener jeg sånn småtteri som å justere sensitivity og slikt...ikke sånne ting som har seriøse effekter...)

Doping kan vel heller sammenlignes med hacking :hmm:

 

 

Å ha forskjellige innstillinger blir vel mer som å ha forskjellige sko :ermm:

Lenke til kommentar
blir som å spørre hvorfor doping ikke er lovlig i OL ;)

 

men seriøst. hvis alle kunne gjøre det, hvorfor ikke lissom?

 

(og da mener jeg sånn småtteri som å justere sensitivity og slikt...ikke sånne ting som har seriøse effekter...)

Doping kan vel heller sammenlignes med hacking :hmm:

 

 

Å ha forskjellige innstillinger blir vel mer som å ha forskjellige sko :ermm:

Vel, det er jo ikke lov å ha for stor skidress og sånt i hopprenn. :-------)

Lenke til kommentar

Hvis noen mener at justering av m_yaw og m_pitch ikke er lov i følge CPL, vennligst gi meg link til reglene der det står. For begge disse variablene styrer mussensitiviteten, den ene i horisontal retning, og den andre i vertikal retning.

  • m_pitch er som standard 0.022 hvis du har 'invert mouse' skrudd av, og -0.022 hvis du har 'invert mouse' skrudd på.

  • m_yaw går på sidelengs bevegelse. Med mindre du vil bevege musen til høyre for å sikte til venstre, må denne ha en positiv verdi (standard er 0.022).

Jeg kan ikke se noen ting som skulle tale for at man ikke skulle få lov til å stille disse variablene slik man selv synes er best.

Lenke til kommentar

ftp://ftp.thecpl.com/cplcsgui3.zip

 

Denne er lagt inn på alle maskinene, og du har ikke lov til å konfigurere via konsoll eller ved å åpne configen. Ergo må alt gå via options, og der har du ikke mulighet til å endre de verdiene.

 

http://www.thecpl.com/summer/csrules.htm

Her er reglene.

 

Edit:

5.00f All binds are handled through a custom GUI (Graphical User Interface) designed specifically for the CPL. This GUI will be pre-loaded on all tournament machines and can be downloaded at this URL: 

 

 

ftp://ftp.thecpl.com/cscplgui.zip

 

Players are required to utilize the CPL GUI for all configuration of the game. Players are not allowed to open any configuration files manually for any reason or to have console enabled. It is the players’ responsibility to check that their console is not enabled prior to playing. If the console is found to be enabled after a match has commenced, that player will be removed from the tournament and a forfeit loss issued. Any player caught with any configuration file opened up manually will be immediately removed from the tournament area. If teams do not have a substitute player on the roster, they will then forfeit the match for lack of players. The GUI is subject to change based on the needs of the most current version of Counter-Strike being used.

Endret av sosohal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...