H4ngm4N Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg har tenkt på å overklokke litt, men jeg har ikke peiling... Først og fremst cpu og skjermkort, men kanske hovedkort og minne også.... Jeg har: Intel P4 3.0GHz 800FSB Radeon X800 Pro 256MB DDR Intel 865PE chipset 2x512MB DDR PC3200 Hva er de enkleste måtene å overklokke? Hva trenger jeg? Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 bios.. det er tingen. uten den blir det ingen Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Ok, åssen går jeg fram da?? Takker for alle svar... Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Visst du er noob, bør du kanskje få noen til å gjør det for deg, lese å lære rundt om på nettet (finst mangen tråder her fra før) eller bare la være (for din egen skyld ) Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Joa, men saken er at jeg vil gjerne lære mer om det, og jeg kjenner ingen "overklokkere"... Har lest en del rundt på nettet, men ikke lært mer om selve overklokkingsprosessen... Fant ingen nybegynnertriks på søkemotoren heller! Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Fant ut at jeg kunne "tweake" systemet med noen enkle ingrep i system.ini filen, ( http://tweak3d.net/tweak/quickspeed/index.shtml ) vil dette gjøre et stort utslag? Jeg går ut ifra at dette ikke er noe "farlig", er vel bare å sette instillingene tilbake hvis systemet blir ustabilt? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Les nybegynnerguiden på www.overklokking.no og manualen til hovedkortet ditt! Da har du noe å gå etter. Skjønner du ikke så mye etter dette, så bør du heller følge litt med på tråder her på forumet til du skjønner tegninga. Det gjorde jeg da jeg var nybegynner (norsk uttrykk, ikke mongo), og nå vet jeg hva jeg gjør. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Alltid best å klokke med BIOS uansett. Går det galt kan du bare resette hovedkortet. Med et program kan det bli litt værre. Edit: leif Endret 18. november 2004 av Ongabonga Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Last ned CPU-Z så ser du litt rundt inn på der... Når du klokker CPU stiller du opp FSB i BIOS... FSB= Front Side Buss MP= Multiplier På skjermkortet kan du bruke Rivaturner... Vet ikke så mye om skjermkort klokking, så der får du nok bedere hjelp fra andre På CPU-Z finner du ut mye om PC'n din Hva FSB står på, hva MP står på. FSB x MP = Mhz Litt info Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 Takker for svar, sitter og leser manualen for hovedkortet nå.. Hadde forresten lest nybegynner guiden på overklokking.no fra før, men den sa ikke så mye om selve overklokkingsprosessen... Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 restart pc'en din og trykk mange ganger på DELETE knappen, ved det første bildet du ser på skjermen din, nå skal du være inni bios, har du et nyere Asus hovedkort, kan du bare velge under en eller annen meny et sted, "overclock 5% osv... Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 (endret) Takk, trenger jeg en ekstra vifte til pc-en da? Skal denne da plasseres på/ved hovedkortet? Tror nemlig det er en vifte ved hovedkortet allerede, siden det er et "gitter" der og det er en liten bris der. Men det kan hende dette bare er luftinntak, da det er svært svak bris, og det er vanskelig å si om luften går ut eller inn av pc-en. Jeg har ASUS P4P800-E hovedkort. Edit: Jeg har vifte på hovedkortet Endret 21. november 2004 av H4ngm4N Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå