Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst kort til WL500g?

Anbefalte innlegg

Har akkurat bygd ny pc, og har problemer med at jeg ikke får kontakt til nettverket, selv om pc-en står bare 10m unna ruteren, men vis jeg flytter pc-en helt bort(2-3m fra ruteren) får jeg full kontakt. Mitt nåværende kort er et Asus WL-138g.

Lurte på om noen vet hva problemet er, eller eventuelt anbefale et nytt trådløst nettverks kort? Helst fra komplett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet kan være at antennen blir skjult bak f.eks. kabinettet, slik at signalene blir skjermet. Antennene som blir brukt er også rundstråleantenner. Det betyr at de sender i en sirkel rundt antennestangen, med noen graders spredning, omtrent slik >|<. Det betyr at det er dårlig dekning over spissen og under foten av antennen. Pass derfor på at antennene på router og nettverkskort er optimalt justert.

Hvis det er plasseringen av antennen som ikke er bra, så kan du kjøpe en forlengelseskabel til antennen. Disse koster fort bortimot like mye som du betalte for kortet. Har du USB Hi-Speed på maskinen, så er et alternativ et USB basert kort. Da kan du kjøpe en billig USB forlengelseskabel om det er nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...