shagg0r Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 lager en innloggingsbit nå hvor jeg har møtt et problem.. Har en database med masse brukere som har brukernavn med både små og store bokstaver. Det jeg ønsker er at når brukeren logger seg på så skal han kunne skrive brukernavnet sitt med enten små eller store bokstaver og alikevel komme igjennom. Det jeg tenkte å gjøre var å kjøre strtolower() på det brukernavnet brukeren skriver inn men problemet er jo da at brukernavnet i databasen har både store og små bokstaver Lenke til kommentar
???????? Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Gjør om bokstavene til små når folk registrerer seg, og for de som allerede er i databasen så konverterer du bare de til små. Lenke til kommentar
shagg0r Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 nei poenget er at jeg brukernavne ser kulere ut med både store og små bokstaver deiligst.no har det slik jeg beskriver. DU kan logge deg på med et burkernavn bestående av feks bare store bokstaver selvom nicket ditt inneholder både små og store bokstaver og på print så er nicket ditt slik som da du registrerte deg Lenke til kommentar
???????? Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Da er det enklest å kjøre både feltet og variablen til f.eks. upper eller lower i spørringen. Lenke til kommentar
shagg0r Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 valgte å legge til et felt som heter brukernavn2 i databasen som inneholder brukernavnet men bare i små bokstaver Lenke til kommentar
christt Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Det er egentlig unødvendig... Hvis du bruker mySQL så er ikke SELECT'n casesensitiv. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Eventuelt bruke LIKE istedenfor = under spørringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå