Gå til innhold

VISA - bare PS Data?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe smart å betale med VISA kort uansett. Forhåndsbetaling er generelt usmart, da har du ingen pressmidler mot shoppen. Får du ikke varen uten forhåndsbestilling kan du enkelt avbryte handelen uten noe mer styr. Det kommer jo litt an på webshop og seriøsiteten, men det sier seg jo selv at de vil arbeide litt ekstra med å få tingene kjapt frem dersom de ikke får pengene før varen blir avhentet.

Eneste som kan være greit å betale med VISA er ting som DVD-er og CD-er uten noe spesiell stor verdi, men varer på >>500.- bør man være forsiktig med.

Men det er sikkert ikke lenge til de andre også tilbyr liknende løsninger. Da jeg tror de fleste begynner å føle at det er rimelig sikkert å betale med VISA(og liknende) på nett, men jeg frykter at webshoppene kanskje ser sitt snitt til å utnytte dette med å "forsinke" forsendelser. Dette blant annet for å slippe å ha store lagre, dvs at webshoppen kan vente til varen faktisk er solgt før de bestiller den fra importør. For butikken betyr dette lavere kostnader med lager og mulighet for prisnedgang(større fortjeneste for webshop).

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-25 15:18, mbst skrev:

Men når en betaler med VISA, har ikke butikken rett til å overføre pengene før varene er sendt.

Dette er jeg i hvert fall temmelig sikker på.

Noen som vet?

Jeg kan bekrefte at butikken ikke kan overføre pengene før varene sendes ja.

Jeg ser på VISA som er rimelig sikker betalingsmetode. Du er nemlig forsikra inntil en viss sum. Største risiko med VISA er imho ikke at butikken snylter deg, men at du faktisk sender kortopplysningene via nettet. Veldig lett å snappe opp for kjeltringer(men som sagt, du er beskytta av lover).

Må legge til at en pengeoverførsel er ganske så greit bevis i en eventuell sak.

Synes visa er en grei betalingsmetode jeg. Sparer 45kr :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-05-25 15:33 ]

Lenke til kommentar

Kan opplyse om at det er flere webshopper som tilbyr VISA og MasterCard.

Som det også sies i forumet så stemmer det at trekket fra VISA

eller MasterCard IKKE skal gjøres før varene forlater lageret og er på vei til deg som kunde. Om dette ikke gjøres riktig kan en klage sendes

til VISA Norge eller Europay/MasterCard. Dersom disse reglene ikke

opprettholdes fra butikkene, ser Kortselskapet meget alvorlig på dette.

Du som kunde står meget sterkt om beløpet er trukket og varene ikke er sendt fra butikken.

Tror at kortbetaling ikke er noe stort problem når det gjelder sikkerheten, bare ikke legg igjen kortnummeret på butikker i utlandet som driver med snuskete ting. Pass også på at det er en sikker linje når du legger inn ditt kortnummer ved en handel. Butikken får ikke opplyst ditt kortnummer, dette skjer via kortselskapet direkte.

Om noen vil ha mailadresse til kortselskapene for mer info eller klage kan disse oppgis på forespørsel. (mail til [email protected])

Håper informasjonen var av interesse :smile:

mvh

PCutstyr.no

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-25 23:42, Dan Hansen skrev:

vi foretar valideringen via epost eller faks siden vi anser det som sikrere, og bedre.

Epost kan vel ikke akkurat sies å være særlig sikkert. En kryptert forbindelse derimot, (som jeg går utifra at alle nettbutikker benytter for overføring av VISA-nummer) er faktisk mye tryggere enn å bruke kortet i banken. Der kan jo den slemme mannen bak deg i køen se VISA-nummeret på kortet...

LeD

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-26 00:17, LeD skrev:

Quote:

Den 2002-05-25 23:42, Dan Hansen skrev:

vi foretar valideringen via epost eller faks siden vi anser det som sikrere, og bedre.

Epost kan vel ikke akkurat sies å være særlig sikkert. En kryptert forbindelse derimot, (som jeg går utifra at alle nettbutikker benytter for overføring av VISA-nummer) er faktisk mye tryggere enn å bruke kortet i banken. Der kan jo den slemme mannen bak deg i køen se VISA-nummeret på kortet...

LeD

Joda det går fint. Man sender bare nummeret fordelt over to eller tre eposter. Det skal mye til at noen snapper opp alle sammen. Er man helt paranoid bør man ikke ha Visa eller MasterCard siden det finnes programmer der ute som regner ut gyldige nummere. Har man først et gyldig nummer kan man jo enkelt forsøke seg frem til den rette utløpsdatoen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

http://www.citri.no

Jeg handlet akkurat på en webshop som tilbyr VISA på en noe annerledes men trygg og sikker måte. Når man bestiller med VISA her blir ordren liggende på vent helt til de har mottat VISA nummer osv. på faks. Når dette er i orden blir varene sendt.

Forøvrig ett sted som kan anbefales. Tok ett par dager mer enn jeg hadde ventet, men utrolig god service og bra priser. Noen som har erfaringer fra disse fra før (www.citri.no)?

Lenke til kommentar

Jeg har handlet masse på psdata og har opplevd en meget god service så jeg ville nok "trusted" de med mitt visakort :smile:

Tror ikke jeg vil gjort kjøp med visakort med hvilken som helst webbshopp (uten og nevne navn)

[ Denne Melding var redigert av: www på 2002-06-08 15:50 ]

Lenke til kommentar

Selv har jeg bare handlet med oppkrav. Føler dette er det rette for meg, siden jeg mener varer ikke skal betales før man har tilgang til dem. (Jeg går aldrig i butikken å betaler for en bukse, og henter den 1 uke senere)

Kan derimot godt forstå at VISA er ønsket brukt når man handler, men det er som sagt en heller dyr investering for en netbutikk som har en <10% avkastning på sine produkter. Akkurat derfor har jeg gått bort fra kortbetaling til min egen webshop www.speedIT.no :smile: Holder meg til oppkrav og levering v/ frammøte. (er jo kjekt å spare fraktpenger) :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...