aaabbb666 Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Hei! Vurdere sterkt å kjøpe meg en mp3 spiller nå. Har sett på veldig mange mp3 spillere, deriblandt iPod. Valget var egentlig ganske enkelt, helt til jeg kom over denne mp3 spilleren. Så valget er mellom iPod og Sony NW-HD1. Noen som har tips på hvilken av dem jeg burde kjøpe ? Mvh Mads Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) er ikke sikker på dette, men tror sony spilleren bare spiller sonys atrac format. Altså må all musikken din konverteres over til dette formatet, bortsett fra det er den dødslekker, hadde kjøpt den selv hadde ikke vert for atrac(3?) edit: sjekk her cnet review , Men jeg mener kanksje å ha lest at de har sluttet med atrac standaren, og at man kann spille mp3 uten å konverter, rett meg hvis dette er galt. En annen drawback er også at docken må være med for å flytte musikken, men er altså ikke sikker på dette heller. Tror heller ikke den er et "massiv storage device" eller no Endret 8. november 2004 av Pellepirat Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Det er riktig, du kan spille av MP3 filer nå uten å konvertere til Atrac! Sony endret det siden det var tungtvint å konvertere alle filer over til dems Atrac format, noe som gjorde at spilleren dems ikke var spesielt populært den gang. Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Tenker selv jeg skal bytte fra Gen 3 ipod til den sony spillern nå snart. var nede i byen å så på den. maken til lekker liten sak skal du lete lenge etter. også slår jo batteritiden ipod ned i støvlene Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 det heter forresten ikke dems, en deres. Ikke at jeg ikke tror deg NiwT, men har du en link til en side der de informer om dette. Hvis dette stemmer, har vi en ny vinner!! skjønner ikke at de har fått gjort den så liten, utrolig Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 sendte en mail til sony norge, her er svaret jeg fikk: hallo Er det sånn at man fortsatt må konvertere alle mp3 filene til atrac før de kan spilles på NW-HD1? > Det er riktig Kommer den opp som ekstern harddisk eller må man bruke sonic stage? > Den dukker opp som en ekstern HDD og kan benyttes som dette. Musikk som skal spilles på den må overføres via SonicStage. Lydfiler som kopieres over på disken utenom SonicStage kan ikke avspilles. Lenke til kommentar
aaabbb666 Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Takk for hjelpen. Trur jeg går for Sony'n da! Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 vet ikkeom du missforsto mailen, men man må konverter til atrac, det er absolutt ikke positivt. Hvis du har mye musikk blir du sittende lenge å konvertere, gå heller for noe annet, ipod iriver eller archos er mine beste råd Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Dumme, dumme Sony. Lenke til kommentar
aaabbb666 Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Haha! Da missforsto jeg.. Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Hmm, rare greier. I følge Sonys egne produktspesifikasjoner kan man se at spilleren "Støtter alle populære digitale lydkomprimeringsformater: ATRAC/MP3/WMA/WAV.".. Sendte en liten mail jeg også, for hvis de har luket bort kravet om ATRAC er det godt mulig denne lille røveren havner på bunnen av lommen min. Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 De støtter det, men det må spilles i atrac, merkelige greier, men sånn er det altså Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Jeg sendte en mail til Sony, og dette er hva jeg fant ut: Min mail. Hei, jeg driver for tiden og silker etter en Sony NW-HD1 og vurderer å skaffe meg en slik til jul. Men så får jeg høre at all musikk som skal spilles av _må_ konverteres til Sonys eget ATRAC-format, noe som ikke er ønskelig da hele samlingen min allerede er i et annet format. Dette stemmer imidlertidig ikke overens med hva jeg kan lese i produktspesifikasjonene til spilleren, hvor jeg kan lese at Sonys NW-HD1: "Støtter alle populære digitale lydkomprimeringsformater: ATRAC/MP3/WMA/WAV." Vil dette si at jeg kan overføre mine cder som allerede er i mp3-format rett over på spilleren _uten_ å måtte konvertere dem først? Håper på rask respons. Svaret jeg fikk. Hei og takk for mail. Det er riktig at NW-HD1 er kompatibel med nevnte filtyper, men den spiller ikke MP3 direkte. Du må importere filene til det medfølgende SonicStage programmet. Med vennlig hilsen Gunnar Lien Altså, det ser dermed ut som om påstanden om at spilleren kun spiller ATRAC _ikke_ medfører riktighet. Jeg antar at det nevnte programmet, SonicStage, er noe av det samme som Apples iTunes. Lenke til kommentar
freda Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Hei Sitter akkurat og laster inn musikk på NW-HD1. Den må konvertere MP3 til ATRAC. Det de sier om at den er kompatibel betyr at SonicStage aksepterer MP3, WMA og WAV, men de må konvertere de. Har kopiert mp3 direkte over på hardisken, men de går ikke an å spille av da. Eller så funker hardisken fint til data lagring. Batteritiden er derimot helt rå, har nå brukt den i ca. 20 timer og det er fortsatt strøm på den. FA Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 du skjønner vel at når han sier den ikke spiller mp3 direkte, så spiller den ikke mp3. Det er riktig som freda sier, at sonicstage støtter de andre formatene, men må konvertere til ATRAC for å spille på spilleren Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Hvorfor vil ikke sony spillerne støtte mp3 direkte? Taper jo jo bra med kunder og masse markedsandeler da folk heller kjøper creative eller ipod. Noen firmaer er vel sånn at de må være etterpå kloke. Sony våkn opp fra dvalen!! Lenke til kommentar
Vannjenta Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Men er det noe problem? er jo sånn på ipod også at man må laste inn alle sangene, så om den på en måte konverterer sangene i samme slengen er det jo bare å la den holde på en stund mens man gjør noe annet. Eller må man gjøre det med en og en sang? Det jeg mener er vel om innlastingen av sanger går smertefritt, og om den er lett å oppdatere og slikt sånn som ipod... at du har et bibliotek som hele tiden registrerer hvilke nye sanger du har lagt inn, og så laster den inn kun de sangene... Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Hva om du har 4-5000 sanger eller mer? Er ikke gjort på en "liten" stund....... Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 tror nok det tar møkklang tid å konvertere når man har noen tusen sanger å overføre, botestt fra det (og prisen da, for den er stiv) så er det en vanvittig fet spiller Lenke til kommentar
Cera Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Grunnen til atrac brukes er at sangene tar halvparten så stor plass, men har samme kvalitet som mp3. Atrac skal visstnok også være mindre strømkrevende, derfor de klarer og ha batteritid på 30timer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå