swiper Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Hei! Skal bestille meg nye komponenter til datamaskinen. Følgende var planlagt Hovedkort: MSI Nforce4 Ultra CPU: AMD64 3200+ "90nm" Minne: OCZ 1024MB-kit PC3200 Dual Channel CL2-2-2-5 Skjerm: Lacie lcd 20" Skjermkort: Sapphire Radeon X800XP Problemet er at jeg har funnet ut at Radeon X800XT ikke fungerer spesielt bra sammen med Lacie skjermen. Vurderer derfor å kjøpe et Nforce3 brikksett og et AGP kort. Lurer derfor på ytelses forskjellen mellom nForce3 og nForce4. Vet at det ikke er stor forskjell, og har forøvrig egentlig bestemt meg, vil bare sette pris på noen kriterier for og imot oppsettet. Vet noen forøvrig om MSI nForce3 socket 939 passer med Thermalright XP-120, hvis en foretar noen modifikasjoner? Eller om det er noe som kan gjøres for å få Lacie skjermen kompatible med X800XT? Ble litt mange emner egentlig, men tror ikke det vil passe å dele opp posten. Lenke til kommentar
ganilsen Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Ser bra ut det her. Bare pass på at skjermkortet du bestiller er et PCIe og ikke AGP. Kan i skjønne at noen skjermkort skal ha problemer med en viss type skjerm. Og lacie lager visst noe supre skjermer. Kan du utdype hva du mener med at de ikke passer sammen? Lenke til kommentar
swiper Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 http://forums.extremeoverclocking.com/show...987#post1366987 Gjelder visst ikke bare Lacie 20," men også flere. Stemmer dette? Eller er det bare noen som er uheldig og får "defekt" dvi utgang på skjemkortet? Lenke til kommentar
Øl_Mariachi Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Problemet er at jeg har funnet ut at Radeon X800XT ikke fungerer spesielt bra sammen med Lacie skjermen. Hvorfor skulle ikke Radeon x800xt og Lacie skjermen passe sammen? Tror oppsettet du har satt opp blir veldig bra jeg!! Edit: Obs. Trykte på send og gikk for å se simpsons.. postinga tok over 15 min ser det ut til.. :!: Det ser nok mest ut til at problemet er en defekt dvi utgang - kan ikke forstå hvorfor han ellers skulle få de problemene.. Men, det er sikkert noen med Lacie her som kan bekrefte / avkrefte dette problemet. Endret 8. november 2004 av Øl_Mariachi Lenke til kommentar
swiper Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Lest flere steder at det visstnok skal være problemer med x800xt's dvi utgang og 20" lcd skjermer, men hvis flere bruker dvi utgang til lcd skjermen og ikke får problemer er det kanskje ikke noe å uroe seg for. Har satt sammen en del datamaskiner, og aldri hatt noe problemer. Hare uroet med litt i det siste siden det er såpass mange som har problemer med dvi og lcd skjermen. Men dette kan sikkert like godt være brukerfeil eller noe lign. Lenke til kommentar
Øl_Mariachi Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Hmm ja. Jeg har PowerColor x800xt PCI-e og NEC 2180UX og har ingen problemer med dette i det hele tatt. Men det høres merkelig ut - og hvorfor skulle det være problemer med akkurat 20" skjermer?? Kan jo være en tilfeldighet.. Lenke til kommentar
swiper Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Takk. Nec 2080UX har vel samme panel som Lacie, og siden du også har et x800xt kort, er det sikkert ingen problemer. Ble bare litt usikker når jeg fant en del merkelige tråder, der det oppsto problemer på dette området. Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 XFX har 6800GT PCI-E på komplett.no koster ca3900kr elns Det er jeg et forslag da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå