mck Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg la inn nye sanger på iPod'n min, først i library på itunes og deretter oppdaterte min ipod. Jeg hadde bjørn eidsvåg albumet "tålt" fra før, plutselig la den seg tre ganger inn på albumet så jeg fikk tre sanger av hver. Jeg la inn det nye albumet i går også, "en vakker dag", når jeg går på artister-->bjørn eidsvåg-->en vakker dag. Da får jeg opp lista over sanger og når jeg trykker play, ser alt ut til og gå bra, men den bare går igjennom albumet, spoler seg gjennom albumet som om man hadde trykket "next" hver gang. Dette gjelder flere cder jeg la inn i går, a-ha, green day osv. Jeg kopierte med Windows media player 10 som mp3 filer så formatet skulle det ikke være noe feil med. Noen som kjenner til dette? Lenke til kommentar
mck Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Er ikke fan a bumping men skal ut og reise imorgen tidlig og det hadde vært deilig med en ipod som virket helt bra.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Har du prøvd å formatere den? For så å legge inn eit par sanger igjen. Det høyrest jo ut som feil format, men eg har rippa med WMP sjølv utan problemer. Endret 8. november 2004 av zeph Lenke til kommentar
mck Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Har du prøvd å formatere den? For så å legge inn eit par sanger igjen. Det høyrest jo ut som feil format, men eg har rippa med WMP sjølv utan problemer. Hvordan formatere den da? tenkte på det men viste ikke hvordan.. Det er ikke sånn at itunes sletter alle sangene på pcen hvis jeg formaterer ipoden? SVAR?? Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Har du prøvd å formatere den? For så å legge inn eit par sanger igjen. Det høyrest jo ut som feil format, men eg har rippa med WMP sjølv utan problemer. Hvordan formatere den da? tenkte på det men viste ikke hvordan.. Det er ikke sånn at itunes sletter alle sangene på pcen hvis jeg formaterer ipoden? SVAR?? Jeg har ikke Ipod'en enda, og det er mulig jeg tar fryktelig feil nå. Men, jeg tror at Ipoden synkroniserer autmomatisk med Itunes hvis du ikke har skrudd av denne funksjonen, og dersom alle låtene du har på Itunes ligger i mappa til nettopp Itunes, vil de forsvinne om du sletter alle låtene fra Ipoden og kobler den til PC'en. For når jeg ripper en CD i Itunes og jeg sletter de aktuelle låtene fra Itunes, forsvinner også låtene fra mappa til Itunes, og altså fra maskinen. Trikset er, sånn jeg forstår det (men jeg kan ta feil), å flytte alle låtene fra mappa til Itunes og til en annen mappe, og så legge dem inn i Itunes derfra. Da blir de i hvert fall ikke slettet fra PC'en selv om du fjerner dem fra Itunes. Belær meg gjerne hvis jeg tar feil. Keyzer Lenke til kommentar
mck Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Har du prøvd å formatere den? For så å legge inn eit par sanger igjen. Det høyrest jo ut som feil format, men eg har rippa med WMP sjølv utan problemer. Hvordan formatere den da? tenkte på det men viste ikke hvordan.. Det er ikke sånn at itunes sletter alle sangene på pcen hvis jeg formaterer ipoden? SVAR?? Jeg har ikke Ipod'en enda, og det er mulig jeg tar fryktelig feil nå. Men, jeg tror at Ipoden synkroniserer autmomatisk med Itunes hvis du ikke har skrudd av denne funksjonen, og dersom alle låtene du har på Itunes ligger i mappa til nettopp Itunes, vil de forsvinne om du sletter alle låtene fra Ipoden og kobler den til PC'en. For når jeg ripper en CD i Itunes og jeg sletter de aktuelle låtene fra Itunes, forsvinner også låtene fra mappa til Itunes, og altså fra maskinen. Trikset er, sånn jeg forstår det (men jeg kan ta feil), å flytte alle låtene fra mappa til Itunes og til en annen mappe, og så legge dem inn i Itunes derfra. Da blir de i hvert fall ikke slettet fra PC'en selv om du fjerner dem fra Itunes. Belær meg gjerne hvis jeg tar feil. Keyzer Det høres riktig ut, da har man dem på en måte på to steder... Får prøve det!! Takk.. Noen andre tips? Lenke til kommentar
mck Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 hvordan kan jeg fjerne alle sangene fra "library" og tømme ipoden og legge inn nye sanger uten at det slettes fra hardisken.?? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Last ned en iPod updater. Den gir deg muligheten til en "rebuild". Dette formaterer iPoden og legger inn programvaren på nytt. -KJ Lenke til kommentar
mck Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Last ned en iPod updater. Den gir deg muligheten til en "rebuild". Dette formaterer iPoden og legger inn programvaren på nytt. -KJ oi men den sletter ikke sangene på hardisken når jeg kobler til da? vet noen hvor jeg endrer at den sletter filene selv på innstillingeR? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Den autosykroniserer iTunes og iPod. At den sletter filer i iTunes-mappa er idiotisk dersom det er sånn. Ta å kopier alle sangene som ligger i iTunes-mappa over i ei anna mappe, då sletter det ingen. Lenke til kommentar
mck Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Den autosykroniserer iTunes og iPod. At den sletter filer i iTunes-mappa er idiotisk dersom det er sånn. Ta å kopier alle sangene som ligger i iTunes-mappa over i ei anna mappe, då sletter det ingen. ok.. hva skal jeg gjøre da, nå har jeg kopiert sangene så jeg har dem ett sted til. så skal jeg ? Lenke til kommentar
Dozer_ Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Når du har sangene et annet sted enn i iTunes mappen, så kan du slette alle sangene fra bibloteket i iTunes, oppdatere iPod(da går alt vekk fra iPod'en), så legge innpå alle sangene i iTunes igjen og til slutt oppdatere... Hvis det fortsatt ikke funker så bør du reformatere iPod'en... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå