Barry White Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Hei! I det siste har jeg hatt plutselige reboots, både i spill (som oftest) men også i windows. Jeg tror problemet bare har økt og økt. Hva kan være problemet? Biosbilde og s-atabilde i oppstart henger seg av og til også, og en gang fikk bios artifacts i bildet. jeg har altså prøvd å bytta ut: 1. skjermkort : da ble ikke ting no bedre.... 2. ram : ingen reboots enda, og bios og s-ata bilde skjerpa seg Det som er rart at jeg kjørte memtest på den orginale rammen, og kom til 5 passes, og 0 errors med memtest86, likevel fryser bios bildet seg, noe som etter min oppfatning skjerper seg i oppstart når jeg bytter rammen. Hva pokker kan være feil? Forholdsvis ny CPU og HK.. MVH Terje Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Powersupply kan jo være synderen? Og da tenker jeg ikke bare på om det er 300 eller 500W. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 det er en NorthQ 400W, relativt ny, kjøpt 7 August. Har to hdd's, To viftestyringer og to cdrom'er.. URL Kan det være den altså? funker jo helt fint når jeg satt i ny ram igjen...menmen, er ikke helt sikker om den restarter i spill enda da mn Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Den PSU'en har jeg ikke opplevd noe stabilitetsproblemer med. Og den er ei kjent som en synder... Så derfor tror jeg ikke det er den som er problemet. Heller rammen når det virker stabilt med annen ram, men litt rart at problemet bare har plutselig oppstått da. Og økt... Hva ligger temp på da? på cpu/hk Prøv å kjør Prime95 torture test med store FPU's (eller hva det heter.) på begge rammene og se om det er der feilen ligger. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 torture test? hørtes ikke videre bra ut men uansett, folk sa at jeg måtte scanne 24t for at memtest skulle gjøre seg skikkelig ferdi, så får ikke testa det før i morra kveld. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Har du klokket CPU en din? Det kan ha mye å si. Ett hakk opp på AGP-volten er veldig gunstig på en del NF7 kort, det hjalp meg med noen stabilitetsproblemer jeg ikke kunne spore opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå